10 küsimust Marek Sarapuule

marek_sarapu
Marek Sarapuu. Foto: Rauno Kais

2015 aasta Eesti ja Läti meistritiitli nii N rühmas kui absoluudis pälvisid seekord tiim Siim Plangi/Marek Sarapuu. Kui enamjaolt küsitletakse ikka pilooti siis meie läksime seekord teist teed ja esitasime mõned küsimused kaardilugeja Marek Sarapuule.

1.Millal tekkis sul huvi autospordi vastu?
Autospordi vastu tekkis huvi umbes 18 aastasena, kui onupoeg Siim noorte rallisprinte kaasa tegema hakkas.

2.Kas alguses oli ka mõttes ise rool kätte haarata?
Sportrallis rooli keerama hakata pole mul kunagi mõttes olnud. Küll aga olen osalenud nooremana külavõistlustel jäärajal ja seda tänavasõiduautoga.

IMGP4449
Foto: Urmo Sibul

3.Mis aastal esimest korda võistlustel osalesid?
Kui nüüd uskuda ewrc-results.com siis esimene võistlus oli Põlva talveralli 2008, II liiga (4 katset). Lugesin kaarti Rivo Vähile. Autoks oli Vokswagen Golf II. Katkestasime pooltelje purunemise tõttu. Esimene täispikk võistlus oli kohe pärast seda – Rally Ladoga 2008, Venemaal. Lugesin kaarti Siim Plangile. Autoks oli Citroen C2. Saavutati A6 klassis esikoht.

4.Millised olid toonased emotsioonid? Palun kirjelda.
Emotsioon mõlemal rallil oli väga hea, kuna näitasime head kiirust. Rally Ladoga esikoht oli ainult boonus – andis juurde enesekindlust.

5.Kas aastatega on palju muutunud,mis puudutab kaardilugemist?
Esimesed võistlused kaardilugejana ei oskanud ma praktiliselt midagi. Õnneks oli piloot kogenum – sain palju õpetussõnu ning algteadmised kaardilugemisest tulid kiirelt. Kaardilugemisoskused on arenenud iga aastaga. Kui paar aastat tagasi mõtlesin, et tunnen ennast kaardilugemises suhteliselt kindlalt siis täna on see tunne kahekordistunud. Ei tea kas päris selgeks seda ametit keegi saabki – areng toimub kogu aeg.

IMGP4098
Foto: Urmo Sibul

6.Kirjeldaksid mõne sõnaga piloot Siim Plangit?
Kiire, igas olukorras valmis sõitma maksimum tulemust. Hea suhtlemis- ja koordineerimisoskusega – need omadused on talle alati kasuks tulnud.

7.Sinu kõige negatiivsem kogemus siiani?
Eks negatiivsed kogemused seostuvad ikka katkestamisega. Eriti just katkestamisega väljasõidu tõttu. Kõige koledam väljasõit oli võibolla Rally Talsi 2014.

8.Mis sinu karjääri jooksul sulle isiklikult kõige eredaim positiivne elamus on olnud?
Neid on olnud palju. 2015 aasta N4 meistritiitel Eestis ja Lätis, pluss Eesti Absoluutarvestuse meistrid. Samuti esiveolistel autodel võidetud tiitlid. Siis on hooaja lõpus ikka hea tunne, ei ole tühja rapsinud. Võidust saavad osa kõik – sõitjad, mehaanikud, pered ja fännid.

IMGP7548
Foto: Urmo Sibul

9.Tean,et tegelesid peale autospordi ja teise alaga. Kas räägiksid lähemalt?
Noorena tegelesin judoga. Olin Eesti mõistes täitsa tasemel, palju medaleid sai võidetud. Kümneid kordi sai maadeldud ka kaardilugeja Martin Järveojaga, enamustel kordadel jäi tema peale. Pärast keskkooli liikusin Võrust Tallinnasse – seal käisin trennis väga harva, praegu ei tegele judoga üldse. Muid hobisid mul peale autospordi pole, kuid natuke üritan tervisesporti ikka teha – talvel suustan, suvel käin jooksmas.

10865948_979091058770977_7714809497137130793_o
Foto: Võrumaa Spordiliit

10.Olete sellel aastal võtnud nii Eesti kui Läti meistritiitli. Kas see on piisav motivatsioon jätkamiseks juba suurematel ja kaugematel ralliradadel?
Suurematel ja kaugematel rallidel osalemine ei sõltu alati sõitja ja kaardilugeja motivatsioonist.