Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp, Saaremaa ralli, jätkus laupäeval kümne kiiruskatsega, mille hulgas läbiti kahel korral ka Saaremaa klassikud Kaugatoma ja Undva.
Hooaja viimast võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC), kelle edu Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R5 MK2) ees oli 31,4 ja Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5 Evo) ees 32,9 sekundit.
Juba reedel konkurentidega vahe sisse teinud ja kolm kiiruskatset võitnud Gross – Mõlder jätkasid ka laupäeval samas tempos ning lisasid enda kontole veel kümme katsevõitu, mis tähendas, et nad võitsid kõik järjekorras 52.Saaremaa ralli katsed. Finišis oli tänavuste EMV1 ehk absoluutarvestuse meistrite edu lähimate jälitajate ees 2:42,7.
„Tegelikult mulle ei meeldi libedaga üldse sõita, aga üllatavalt mugav oli ning tiim oli auto nii hästi ette seadistanud. Ott (Tänak) jagas ka veel enne rallit näpunäiteid, et kuidas peaks sõitma nendes tingimustes ning mulle tundub, et ma sain sellest barjäärist üle ja oli väga hea sõita. Oli kihvt hooaeg ja ma ei lootnudki enam enne Saaremaad tiitlit, aga kuna Oliver Solberg ikka ei tulnud, siis tekkisid võimalused ja võtsime selleks vajaliku võidu“ võttis Georg Gross ralli finišis Saaremaa ralli ja hooaja kokku.
Kui võitjad läksid laupäeval lõplikult oma teed, siis põnev heitlus Saaremaa ralli ülejäänud poodiumikohtadele jätkus kogu päeva jooksul. Päeva teiselt positsioonilt alustanud Torn – Pannas tegid võistluse viiendal katsel sõiduvea, mille järel saarlaste Ford Fiesta R5 vasak tagumine külg niivõrd palju kahjustada sai, et koduralli tuli katkestada. Sealt edasi käis sekund-sekundis heitlus võistluspaari Jeets – Toom ja Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R5) vahel, millest lõpuks väljusid parimatena esimest võistlust neljaveolise autoga sõitnud Poom – Järveoja.
„Ilmselgelt ma ei oodanud kohe esimeselt rallilt neljaveolise autoga sellist tulemust, aga eks siin teistel oli ka ebaõnne, kuid tegime ka ise head sõitu ja täpselt selle tempoga, mis vaja. Ralli alguses arvasin, et kui oleme ralli lõpuks TOP5 oleks väga rahul, aga kohe esimesest katsest alustasime enda klassi võiduajaga ja nii need ootused veidi kasvasid. Ralli lõpuks sain juba aru, mis see auto konkreetsetes olukordades teeb. Eks õppimist oli ja on ka edasi selle autoga, kuid siit on hea edasi minna,“ võttis õnnelik Roland Poom Saaremaa ralli kokku.
Pärast aastast pausi lõpetasid taas Saaremaa ralli poodiumi viimasel astmel Raul Jeets – Andrus Toom, kes olid sel korral võistlemas tuliuue Škoda Fabia R5 Evo autoga. Kogenud mehed pidid heitluses teisele kohale lõpuks tunnistama noorte konkurentide 6,9 sekundilist paremust.
„Ma arvan, et meie teine koht jäi täna Undva esimesele läbimisele, kus sõiduvea tegime. Ilma selleta oleks meil olnud kuni lõpuni sekund-sekundis sõit. Ega me ei oodanud, et me selle uue autoga hakkame kohe oma klassi esikohale sõitma, aga see oli endale ka positiivne üllatus. Oli tükk tegu, et siin puhtalt sõita, sest testi sai enne rallit vähe teha ja rumalaid vigu tuli sisse. Roland tegi korraliku soorituse ja igati vääris seda kohta meie ees. Kõigest hoolimata olen ma tulemuse üle õnnelik,“ sõnas Raul Jeets ralli lõpupoodiumi eel.
EMV 2 klassi (4WD – N4,R5) Saaremaa ralli esikolmiku moodustasid Poom – Järveoja, Jeets – Toom ja Priit Koik – Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5), kes kaotasid klassivõitjatele 40,3 sekundiga. EMV2 klassi tänavuse meistritiitli võitsid Oliver Solberg – Aaron Jonston (VW Polo R5).
Saaremaa ralli EMV3 (2WD – R2,R1,A6) klassi parimad olid Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T), kes selle tulemusega tõusid ka klassi tänavusteks meistriteks. Eestlaste edu 13 kiiruskatse järgselt oli Lauri Joona – Markus Määttänen (Ford Fiesta R2T) ees 24 sekundit ja Estonian Junior Challenge arvestuses esikoha võtnud Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T) ees 2:49,9. Estonian Junior Challenge üldvõidu olid juba enne Saaremaad kindlustanud Torn – Pannas.
EMV4 (4WD – E12) klassivõidu võtsid Saaremaal tänavused meistrid Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Viimase katsega tõusid neljaveoliste autode rahvusliku klassi teiseks Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:03,4 ja kolmandaks kukkusid Krišjānis Zintis Putniņš – Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:10,4.
EMV 5 (2WD – E9) klassi Saaremaa ralli parimad olid Kristen Kelement – Timo Kasesalu (Citroen C2). Kaksikvõidu kindlustasid eestlastele Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny) +2:51,1 ja kolmandad olid soomlased Teemu Kiiski – Sami Jokioinen (Ford Fiesta) +3:11,6. Klassi meistritiitli olid juba enne võistlust kindlustanud, Saaremaal neljandana lõpetanud Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2105).
EMV6 (2WD – R3,A7,N3,E10) arvestuse hooaja viimase klassivõidu võtsid tänavused meistrid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Eestlastest jäid 31,4 sekundi kaugusele põhjanaabrid Timo Tukiainen – Mikko Pohjanharju (VW Golf IV Kit Car. Klassi kolmas koht David Sultanjants – Siim Ojale (Citroen DS3 R3T) +2:42,8.
Kõige põnevam seis enne Saaremaa rallit oli klassis EMV7 (2WD – E11 RWD), kus meistritiitli eest veel heitlemas kolm võistluspaari. Saaremaa ralli klassivõidu ja tänavuse meistritiitli võitsid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Nende edu Jarno Kinnunen – Marko Sallinen (BMW M3) oli +2:08,5 ja viimase etapi eel EMV7 klassi juhtinud Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees +2:11,3.
EMV8 (2WD – E13) ehk veoautode arvestuse Saaremaa ralli parimad olid Raik-Karl Aarma -Alo Vahtmäe (GAZ 51A). Nende edu teisena lõpetanud Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 52) ees oli 53,7 sekundit ja Kaido Vilu – Ants Uustalu (GAZ 51) ees +2:16,9
Veoautode klassi tänavuse meistritiitli olid enne Saaremaa rallit juba kindlustanud Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kes olid Saaremaal stardis hoopis EMV7 klassi reeglitele vastava BMW M3-ga.
Meeskondlikus arvestuses tuli 2019.aasta meistriks OT Racing.
52.Saaremaa ralli lõpptulemused leiab:
https://bit.ly/32cO4Qn