Motosport on üheks enim armastatuks sõiduk spordialaks Eestis ning fänne on nii noorte kui ka vanema generatsiooni hulgas. Motosport on ametlikult kuulunud Eesti spordialade hulka 20ndatest ning ka föderatsioonid, mis on loodud selle spordiala kuuluvate sõitjate koondamiseks on loodud juba sel varajasel ajal.
Läbi Nõukogude aja ning hiljemalt Eesti Vabariigi tekkimise perioodi hoiti motosporti kõrge standardi järgi tegevuses ning ega sõda vabaduse nimel seda peatanud. Varasemalt algeliste autodega ning mootorratastega peetud võistlused olid lokaliseeritud külateedele, kuid nüüdseks on selleks loodud eraldi rallirajad, mida eraldatakse tavaliiklusest. Välismaalt sisse liikunud sõitjad üritasid seljatada kohalikud rallimehed/naised, kuid nende jaoks ebatavaline kruusakate osutus siiski pikemat aega suureks takistuseks.
Eestis enim tuntud rallisõitjad on vennad Leokid, Ott Tänak ja vanameister Markko Märtin. Mehed jõudsid kogu oma karjääri ajal leida endale suuri sponsoreid ning siiani sponsoreerivad maailma suured ettevõtted maailmameistrit Ott Tänakut.
Millised on motosportlaste enim oodatud boonused ning toetused?
Spordiriided – Sportlased kulutavad kõige enam riideid, sest treeningute jooksul kuluvad nii riie kui ka õmblused. Kuna kvaliteetsed rõivad ei ole alustavale sportlasele just kõige taskukohasemad, soovivad sportlased end sponsoreerima näiteks spordiriiete edasimüüjad nagu Sportland ja Rademar.
Sõidukid ja liikumine – Ühelt sündmuselt teisele ning ühest linnast teise sõitmisega kaasnevad transpordikulud, mille tasumisega satuvad hätta enim motosportlased. Maailmameistrite tasemel võistlejad peavad tihti läbima tuhandeid kilomeetreid lennuki või rongi abil ning nende piletite kulud on kõrged. Motosportlased tunnevad puudust kütuse kompensatsioonist, reisifirma vautšeritest või rahalisest toetusest. Samuti pakuvad huvi auto kasutamise õigus või rent.
Kuidas leida sponsoreid?
Sponsorite leidmiseks on mitmeid viise, mille abil saab endale leida ajutisi või pikema-ajalisi sponsoreid. Järgnevalt loetleme üles enim populaarsed viisid sponsorite püüdmiseks motospordi tarbeks:
a) Internetist informatsiooni leidmine ja selle realiseerimine – Otsingumootorit kasutades saab kasutada märksõnu nagu ‘sponsor’, ‘sport abi’, ‘rallispordi sponsor’ ning klikkides linkidele leiab siiani samal teemal varem sponsorlust pakkunud ettevõtted. Sponsorluse kandidaatidega ühendust võtmiseks tuleb leida kontakt meedia või turunduse alal töötava kontaktiga.
b) Tähelepanu püüdmine – Enim püüavad suurte ettevõtete tähelepanu spordiüritustel heade tulemustega silma jäämine. Selleks tuleb osa võtta maksimaalselt toimuvatest üritustest ning anda endast parim. Sponsorid soovivad enim toetada motosportlasi, kelle tulemused ning saavutused on keskmiselt top 5 hulgas.
c) Meediakajastus – Tähelepanu püüdmiseks tuleks enda spordikarjääri edutamiseks luua piisavalt sotsiaalmeedia kontosid, millele koguda järgijaid. Mida enam on sotsiaalmeedias jälgijaid, seda enam on tegemist sponsorlust teeniva motosportlasega. Meediaga kontakteerudes tuleks pakkuda võimalust enda võistluste kajastamist ning isikuloo loomist.
d) Motosportlastelt abi palumine – Selle punkti all on pigem mõeldud vanameistrite soovituste jälgimist. Kui peaks tekkima võimalus tuntud motosportlastega vestlemiseks, tuleks kasutada võimalust küsida sponsorite kohta. Mil viisil teenisid nemad enim sponsorlust? Tegutse siiski viisakalt ning säilita väärikus.
e) Paku vastu teenust – Ükski sponsor ei liitu motosportlase toetusega, ootuseta midagi tagasi saada. Siiski kasutab sponsor võimalust enda firmamärki sinu sõidukil või riietel reklaamida. Paku vastu võimalust tema tooteid turustada suuremas skeemis kui lihtsalt rallirajal. Tee oma sotsiaalmeedia kanalitel regulaarselt postitusi tema toodangut kaasates.