Täna lõppenud autoralli MM-etapp Portugalis tõi Eesti sõitjatele häid kohti ja kuna Portugalis startijad sõidavad WRC sarja erinevates klassides, saab eestlasi sel aastal WRC etappidel palju näha. Vaatamata tagasilöökidele kõige kõrgemas klassis, oli Portugali ralli siiski eestlastele positiivne, kui Sander Pärn ja James Morgan võitsid ralli Drive DMACK Fiesta Trophy arvestuses ja Karl Kruuda ning Martin Järveoja olid WRC 2 klassis neljandad.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000) missioon püüda WRC 2 klassis kinni kolmandal kohal olev eelmise aasta JWRC maailmameister Pontus Tidemand (Ford Fiesta R5) jätkus Portugali MM-ralli viimasel päeval. Sõita kolm katset ja Tidemandi edu oli enne viimast päeva 4,4 sekundit. Päeva esimesel katsel oli Tidemand katse teise ajaga 0,2 sekundit kiirem kui kolmas olnud Kruuda. Eelviimase katse Tidemand võitis, edestades katsel kolmas olnud Kruudat 11,9 sekundiga ja vahe oli kärisenud 16,5 sekundi peale. Viimasel katsel oli Kruuda Nasser Al-Attiyah’i järel teine ja võttis Tidemandilt tagasi 2,6 sekundit. Seega kuulus rootslasele kolmas ja Kruudale neljas koht, vahe jäi 13,9 sekundit. Üldarvestuses olid nad 12. kohal.
„Loomulikult me üritasime, kuid teisel katsel pidime täna teiste paremust tunnistama. Esiotsa meestel oli õnne ka, nii Tidemand, kui teise koha saanud Ketomaa käisid küljega puus, kuid jätkasid rallit. Teise katse alguses andsime mägisel osal liiga palju ära ja seda enam tagasi ei sõitnud. Peame seda nüüd analüüsima ja vigadest õppima, et tulevikus selliseid vigu ei juhtuks. Muidu ralliga rahul, näitasime Super 2000 autoga head kiirust ja võin öelda, et R5 ja RRC autode vastu võideldes jäi mõni katse ka pisut auto taha. Tegin ka ise vigu ja arenguruumi on. Autost päris 100% veel ei võta, kuid palju pole ka puudu. Meie järgmine start peaks olema Sardiinia MM-ralli,“ rääkis Kruuda.
Martin Kangur ja Andres Ots (Ford Fiesta S2000) parandasid viimasel päeval tublisti kohta, kui tõusid WRC 2 klassi 10. kohal 13. positsioonile. „Meile oli see kogemuste ja võistluskilomeetrite kogumise ralli. Usun, et meie kiirust pärssis ka ka see, et kui reede õhtul soovisime saada juurde pehme seguga kruusarehvi, olid need otsas ja pidime sõitma kõvema seguga. Konkurendid olid rajal ka pehmema seguga. See jääbki pisut kripeldama, et ei saanud päris õiget kiirust näidata, kuid tähtis on see, et lõpetasime kõik kiiruskatsed ja õppisime selle nädalavahetusega palju. MM-rallid ja eriti Portugal on ikka väga keerulised,“ rääkis Kangur.
WRC 2 arvestuses võitis Nasser Al-Attiyah Jari Ketomaa ees.
Oleksii Kikireshko kaardilugejana oli Portugalis Kuldar Sikk ja Mini Cooper S2000 autoga sõitnud Ukraina-Eesti meeskonna tulemuseks oli üldarvestuse 26. koht.
Portugali MM-ralli viimane päev Drive DMACK Fiesta Trophy sarja arvestuses näitas, et miski pole kindel enne, kui ralli on lõppenud. Sander Pärn ja James Morgan alustasid päeva oma klassi teiselt kohalt ja päeva lõpuks olid just nemad, kes sarja, kus sõidetakse Ford Fiesta R2 autodega, avaetapi võitsid. Kuid sellele eelnesid väga sündmusterohked kolm kiiruskatset.
Pärna põhiline heitlus tõotas tulla britt Tom Cave’iga, keda ta edestas enne viimast päeva 22,4 sekundiga. Sarja liider Quentin Gilbert oli rohkem kui kolme minuti kaugusel. Kuid liidri jaoks algas draama ennem, kui ta jõudis katsele. Nimelt tegid Gilbert avarii tavaliikluses katsele sõites ja masin sai niipalju kannatada, et ta katkestas ralli.
„Tänane päev algas üsna huvitavalt, hooldusalast väljusin teisena, katsele aga startisin juba oma klassi liidrina,“ rääkis Pärn.
Tom Cave suutis esimesel katsel Pärnast mööduda ja edu eestlase ees oli 0,4 sekundit. Kuid järgmisel katsel oli Pärn see, kes näitas paremat aega ja tõusis Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidriks, edu Cave’i ees oli 10,8 sekundit. Ka viimasel katsel edestas Pärn Cave’i ja nii kuulus Sander Pärnale ja James Morganile Drive DMACK Fiesta Trophy sarja esimese etapi kindel võit, edu teisena lõpetanud Tom Cave’i ees oli 20,8 sekundit.
„Esimesel katsel olin aeglane, legend polnud päris see mis oleks pidanud olema ja pisut segas keskendumist ka ootamatu liidrikohale tõusmine. Enne kahte viimast katset tuli minu juurde Kuldar Sikk, kes on siin Oleksii Kikireshko kaardilugeja. Nimelt ta startis täna kaks autot enne meid. Kuldar, kes mind on mu karjääri vältel palju aidanud, innustas mind pingutama ja andis head nõu. Teise katsega suutsime tempot tõsta ja Cave’ist taas mööduda ning ka viimasel säilitasime külma pead ja head kiirust. Väga hea meel, et saime siit sarja maksimumpunktid, selle pealt on hea edasi minna järgmistele etappidele Poola ja Soome, kus usun, et näitame ka head kiirust. Valisime siin sellise pika maa taktika ja see töötas. James’iga sujus koostöö suurepäraselt, tänud nii talle kui ka meie Ford Fiesta R2 autod ette valmistanud M-Sport meeskonnale ja DMACK rehvitootjale. Veel on hea märkida, et Portugalis oli stardis omaaegne Aava-Sikk rallitiim peaaegu täiskoosseisus, lisaks mulle veel Karl Kruuda ja Martin Kangur ning meie juhendaja Kuldar Sikk. Puudu oli vaid Urmo Aava,“ rääkis Pärn peale võidukat Portugali MM-rallit.
Sander Pärn ja James Morgan on nüüd Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidrid, sarja järgmine etapp sõidetakse juuni lõpus Poola MM-etapi raames. Kuna arvesse lähevad kõik viis etappi, siis on Pärnale ja Morganile hooaja esimeselt etapilt saadud maksimumpunktid väga suure tähtsusega.