Ungaris Pannonia ringil sõideti selle aasta külgvankrite motoringraja maailmameistrivõistluste neljas etapp, kus startisid ka valitsevad Eesti ja Soome meistrid Eero Pärm ja Mairon Meius, kes tegid eelmisel aastal ajalugu, kui osalesid esimeste eestlastena antud klassi maailmameistrivõistlustel.
Kahe laupäeval toimunud ajasõidu tulemusena kuulus oma selle hooaja esimesel MM-etapil osalenud eestlastele kuues stardiruut. Samal õhtul kuivades tingimustes peetud 10-ringilises sprindisõidus võidutsesid britid Tim Reeves – Gregory Cluze (Kawasaki), kes edestasid soomlast Pekka Päivärintat, kellel tänavu korvis kaasmaalanna Kirsi Kainulainen (BMW) ja sakslaseid Uwe Gürck – Manfred Wechselberger (BMW). Pärm – Meius (Kawasaki) said sõiduga hästi hakkama ning ületasid lõpujoone oma MM-karjääri parimal, kuuendal kohal ning seda hoolimata sellest, et hommikul tegid mehed väikese avarii, mille tulemusena sai Meiuse jalg vigastada.
Pühapäeval sõidetud pikas sõidus, mis toimus aga märgades tingimustes, võidutsesid taas Reeves – Cluze, kellele järgnesid Päivärinta – Kainulainen ja hollandlased Bennie Streuer – Geert Koerts (Suzuki). Pärm – Meius heitlesid esikümne piirimail, kuid katkestasid väljasõidu tulemusena kuuendal ringil.
“Kuna külgvankritele korraldati sellel rajal MM-etapp alles esimest korda ja vaid üksikud ekipaazid olid seal varem treeninud, siis enamik alles õppisid rada, mis oma olemuselt on kiire, tehniline ja huvitavalt raske. Ka meie jaoks oli esimene sõit sellel rajal raske ja omavahelise koostöö saavutamisega kulus kümneid ringe, kuid lõpptulemusega võime rahule jääda, kasutasime kogu võimaliku sõiduaja treenimiseks ja sõitsime välja seitsmenda aja. Konkurents oli tihe ja meiega samasse sekundisse mahtus veel 3 sõitjapaari. Valitsevale maailmameistrile Tim Reevesile kaotasime vabatreeningus umbes 8 sekundit,” rääkis Eero Pärm muljeid treeningsõitudest.
“Laupäevases esimeses ajasõidus sõitsime välja seitsmenda aja, milleks oli 2.05.150 ja teises viisime kiiruse uude sekundisse, kui tuli 2.04.667 ning saavutasime sellega kahe sõidu kokkuvõtteks kuuenda stardipositsiooni. Esimeseks platseerunud Reeves – Cluze ajale jäime alla 6,5 sekundiga. Võib tunduda, et kõik sujus viperusteta, kuid nii see paraku ei olnud. Teise ajasõidu lõpus oma järjekordsel kiiremal ringil olles, jäi ühes kõvas mahapidurdamise kohas pidurdusmaa natuke lühikeseks ja paiskusime rajalt välja. Õnneks jäime küll ratastele, kuid tsikkel tegi nn.spinni ja mingil hetkel jäid Maironi jalad tsikli alla, mis rebis ta käed korvipuu küljest lahti ning ta paiskus korvist välja. Igaks juhuks viidi Mairon kiirabiga kontrolli, kuid õnneks peale parema jala hüppe- ja põlveliigese sidemete venituse muud ei avastatud,” kirjeldas ajasõidu intsidenti Pärm.
“Kukkumine ei olnud küll tõsine, kuid tegi juba varasemalt korduvalt viga saanud jalale haiget ja sellele toetamine muutus vaevaliseks. Nii kiire ja tehnilise raja peal saab küll häda pärast vasaku jala appi võtta, aga see muudab üleminekud automaatselt keerulisemaks ja sealt tekivad kohe sõiduvead sisse, mida sellise tempo juures lubada ei saa. Paar tundi oli veel esimese sõiduni aega, jää oli jala peal ja ootasime, mis saama hakkab. Kui kuidagi ei saanud, siis kuidagi pidi ikkagi saama!” kirjeldas laupäevast olukorda korvimees.
“Laupäevase sprindisõidu start ei õnnestunud väga hästi, sest sagimist oli palju ja meie ette jäi meist veidi aeglasem ekipaaz, kellest möödumine sellel raja polnud sugugi lihtne. Paari ringi möödudes tegime selle siiski teoks, kuid konkurent, kes meiega ajasõidus ühte aega sõitis, oli juba silmapiirilt kadunud. Poole sõidu peal leidsime paarimehega ühise rütmi ja asusime eessõitjat jälitama. Saime küll talle kõvasti lähemale, kuid kümnest ringist jäi seekord paraku väheseks. Ise oleme saavutusega väga rahul, kuigi ringiajad näitasid, et viies koht poleks olnud võimatu. Tehnika töötas ja mingeid erilisi puudusi ei avastanud, seega õhtul tuli ainult tsikli puhastamine, rehvide vahetus ja kontroll ning olimegi juba järgmiseks päevaks valmis,” võttis esimese võistluspäeva kokku Pärm.
“Sõit oli alguses väga raske, sest kuumataluvusega on mul omad keerulised lood ja jalg andis endast igal hetkel märku, aga tavaline on see, et kui adrenaliin on sees, siis unustad kõik segavad faktorid. Mida lõpu poole sõit jõudis, seda vaevalisemaks aga kallutamine ja tsikli ratastel hoidmine muutus, sest lisaks valule hakkasid mind piinama ka väsimus ja lihaskrambid, kuid viimasest paremkurvist välja sõites ruudulipu lehvimist nähes tekkis eneseületusest tõeline rahulolu,” muljetas oma kannatustest Meius.
“Pühapäeva hommikul oli soojendussõit, aga kuna rada oli vihmamärg, siis võtsid kõik tiimid seda rahulikult ja lihvisid lihtsalt rajal koostööd. Täispikk sõit ehk Gold Race algas keerulistes oludes, kuna kergelt tibutas vihma ja oli raske otsustada, millise rehviga peale minna. Otsustasime sarnaselt enamustele tiimidele alla jätta slick-rehvid, aga pealemineku ringil hakkas vihma juba korralikult sadama ja tänu tiimi kiirele tegutsemisele saime rehvid kiiresti vahetatud. Stardis kukkusime mitmeid kohti ja langesime sõitjaterivi tagumisse otsa. Paari ringi möödudes suutsime koha võrra tõusta, kuid viiendal ringil, eessõitjatega tempot hoides sõitsime rajalt välja. Saime kohe küll rajale tagasi, kuid kukkusime koha võrra tagasi ning sama ringi lõpus sõitsime aga jälle rajalt välja. Rajatöötajate abiga saime uuesti rajale tagasi, aga selleks ajaks olime juba viimasele kohale taandunud ja kuna kuuendal ringil juhtus taas väljasõit, otsustasime sõidu pooleli jätta, sest neljandat korda ei pruukinuks me enam ühte tükki jääda. Vanad ja kõvad vihmarehvid lihtsalt ei lubanud meil enam normaalselt edasi sõita,” selgitas katkestamise tagamaid Pärm.
“Seekordne MM-etapp ei õnnestunud küll sajaprotsendiliselt, kuid sõidu kiirus näitas, et püsime konkurentsis ja oleme veel paljuks võimelised. Ebaõnnestumised annavad ainult indu ja jõudu juurde, et tulevikus kõik plaanipäraselt kulgeks. Meie omalt poolt täname südamest tiimi, kes oli väga tasemel ning loomulikult suured tänud ka toetajatele, kelleta see võistlus oleks olnud olemata ja kiitus ka fännidele, kelle tugev toetus innustas meid meie tegemistel. Järgmisel võistlusel oleme kindlasti kohal Pärnus, kus toimub Eesti ja Soome ühine meistrivõistluste etapp, millest tõotab tulla kõva lahing. Järgmine MM-etapp toimub meie jaoks aga Assenis Hollandis,” lisas Pärm.
Eesti motoringraja järgmine etapp sõidetakse 18.-19. juulil auto24ringil koos Soome tiitlivõistluste etapiga.