Addinol Honda Racing meeskond debüteeris Mulgikrossil

Aleksei Vinogradov. Foto: Rauno Kais
Aleksei Vinogradov. Foto: Rauno Kais
Eile sõideti Holstre-Nõmme krossirajal legendaarne Eesti motokrossi suvise hooaja avavõistlus Mulgikross, mida peeti juba 32. korda. See oli ka esimene suurem üritus, kus startis aasta alguses loodud uus Addinol Honda Racing motokrossimeeskond koosseisus Aleksei Vinogradov ja Heido Havam.

Tiimi esisõitja Aleksei Vinogradov osaleb ka tänavu MX2 klassis, kust eelmine aasta tuli noormehel Eesti meistrivõistluste hõbemedal. Kvalifikatsioonis oli tal 37 osaleja seas 15. aeg, mis andis stardikoha võistlejaterivi keskele. Avasõidus põrkas ta aga esimesel ringil konkurendiga kokku ning langes viimaseks, kuid sõidu edenedes tõusis ta lõpuks siiski 25ndaks. Teises sõidus oli tal tehnilisi probleeme ja ta sai kirja 22. koha. Päeva viimases sõidus osales ta aga stardikurvis väikeses külakuhjas, mille tulemusena jäi ta taas viimaseks, sõidu edenedes suutis noormees veidi oma kohta parendada ja oli lõpuks 30. Kolme sõidu kokkuvõttes oli ta 28.

“Viljandis sõitsin esimest korda sel aastal CRF250R tsikliga ning tegin testi Eesti meistrivõistluste jaoks. Tsikliga olin rahul ja platform, millest alustada, on hea. Minul endal oli aga sõitudes palju ebaõnne ning olin ise ka natukene krampis ja lisaks kaasatud kokkupõrgetesse ega saanud enda sõitu sõita. Resultaadi poolest ei saa Viljandi sõiduga rahul olla, kuid päeval endal polnud viga. Õppisin tsiklit tundma ja häid amortisaatoreid usaldama ning tegin testimisega suure sammu Eesti meistrivõistluste avaetapi suunas,” rääkis oma raskest tööpäevast Vinogradov.

Heido Havam. Foto: Rauno Kais
Heido Havam. Foto: Rauno Kais

Heido Havam oli aga stardis Open klassis, kus ta sai ajasõidus kirja 13- aja. Avasõidus oli ta alguses teise kümne alguses, kuid stabiilse sõidu tulemuseks oli 9. koht. Järgmises võidukihutamises oli ta terve sõidu 12. ja samal kohal ka lõpetas. Kolmandas ja ühtlasi ka viimases sõidus tuli aga kukkumine, mis lõpetas kahjuks ta võistluspäeva.

“Päevaga esimese poolega võib enam-vähem rahule jääda. Hommikusel treeningul oli rada sile ja kiire. Sõitsin nii nagu suutsin peale aastast pausi ja tundsin iga ringiga kuidas rooste kehalt kaob. Esimese ja teise stardiga jäin täitsa rahule, sest hooaeg on alles alguses ning tuleb sõidutunde koguda. Kolmandas stardis lõppesid metsas sõidutundide kogumised selleks päevaks, kuna toimus väike kukkumine. Nüüd ei midagi muud, kui tuleb edasi treenida ja küll saab sõidu sujuvamaks ning kiiremaks. Tänan kõiki kes selle hooaja mulle taas võimalikuks on teinud,” võttis oma plaanitust lühemaks jäänud võistluse kokku Havam.

“Addinol Honda Racing tegi Mulgikrossile väljasõidu, et tutvustada Alekseile tema MX2 klassi võistlustehnikat ning tiim võttis päeva kui treeningut ja testi. Alekseil on olnud raske kevad, kuna sõita on saadud vähe ning ka selle käigus tuli nädalane tagasilöök. Hetkel on sõidust veel näha, et mees ei ole veel päris ise tsikli peal. Sellest pole aga hullu, sest Eesti meistrivõistluste esimese etapini on veel aega. Tuleb talvised tagasilöögid lihtsalt sõidutrennidega tagasi teha ning see on ainult puhtalt enda kätes. Aleksei jaoks tegi asja keerulisemaks esimeses stardis kokkupõrge kaasvõistlejaga esimesel ringil, teises stardis lakkasid töötamast tagapidurid, mis selle põhjus oli pole veel teada ning kolmandas stardis oli ta aga stardirüseluse ohver. Mehel oli hooajale raske algus ning loodame, et Aleksei ei lase end juhtunust kõigutada ning saab sellest hoopis motivatsiooni,” rääkis meeskonna manager Juss Laansoo. “Heido tegi aga Open klassi esimeses kahes sõidus tublit ja stabiilset sõitu ning täpselt sellist sooritust oligi Viljandis vaja, rahulikult endale taas võidusõitu tutvustada ning sõidupäeva nautida. Viimases stardis aga Heido kahjuks kukkus ning sai pisikese peapõrutuse. Ma ise kahjuks olukorda pealt ei näinud ja raske on seda kommenteerida, kindlasti on see aga halb uudis ning kahju, et Heido jaoks hästi alanud päev nii lõppes. Peab nädala sees vaatama kui tõsised tagajärjed kukkumisel on ja kas ta jaoks on turvaline järgmisel nädalal Addinol Honda Racingut Läti meistrivõistlustel esindada. Liigume aga edasi ja programm Honda poistega jätkub!”

Addinol Honda Racing tänab : Addinol Lube Oil AS, Honda Motor Europe, Lucas Oil Moto Invest, Tööriista Market, Narva SK, Hartwall Jaffa, Coffee People, Smartshop RCD, Balti Haagis AS, HRC Eesti, JAK Disain,Klaar Puhastus, RM-Motors, AKR Ehitus.