Aix Racing meeskond ja sõitjad on algavaks kardihooajaks valmis

Genk X30 Euroseries. Foto: Risto Algre
Eeloleval nädalavahetusel tehakse Tabasalu kardirajal algust Kardi Eesti meistrivõistlustega. Klassides Cadet, Micro, Mini, Junior, Max, Masters, KZ2 on starti tulemas ka mitmed Aix Racing meeskonna sõitjad, kes algavaks Eesti ja Soome hooajaks kogemusi ja kiirust kogunud juba möödunud aasta lõpust.
Varajane hooaja algus Itaalias

Hooajaks ettevalmistumist alustati juba novembris Itaalias, Adria Raceway kardirajal. Nii varajaste testide alguse üheks põhjuseks oli mini60, OK Junior ja KZ2 klassi sōitjate soov osaleda talveperioodil Itaalias toimuvatel WSK sarja sõitudel ja Lonatos toimuval iga aastasel Wintercupil.
Mini 60 klassis valmistusid hooajaks Ken Oskar Algre, Ronan Patrick Hakala, Oskar Männamets ja juba kolmandat aastat Aix Racing meeskonna all osalev lätlane Matiss Malinovskis. Mini 60 poisid võistlesid plaanitult ja kuigi tippkonkurentsi ei jõutud, koguti palju vajalikke kogemusi osalemaks tippkonkurentsis nii Eesti kui ka Soome meistrivõistlustel. Mitmel võistlusel jõuti finaalsõitudeni, mis on tubli saavutus.
Algselt samuti Mini 60 klassi mõtetega hooaja ettevalmistusi alustanud Rimmo Kadapik aga kolis hooaja eel üle klassi OK Junior, sest kahe hooaja vahel muudeti junior ja senior klasside madalamat vanusepiiri. Kadapiku meeskonnaks sai Energy Corse. Kuna Rimmol jäi kohanemiseks uues klassis enne esimest võistlust ainult loetud päevad, siis mõistagi olid esimesed võistlused ülimalt keerulised, kuid väärt kogemuse sai noormees kindlasti.
Samas klassis oli noort võistlejat ees ootamas Paul Aron, kellel sel hooajal plaanis osaleda kōigil WSK Euroopa ja Maailma meistrivõistluste etappidel talle tuttava Baby Race meeskonna värvides.

KZ2 klassi valitsev Eesti meister Sten Dorian Piirimägi keskendub hetkel õpingutele Inglismaal ja osales hooaja eel treeningu mõttes vaid ühel WSK etapil, kuid sama klassi võistleja Mark Villem Moor, kes on testinud palju kordi koos absoluutse tippmeeskonna Ward Racinguga, võttis hooaja eelsest testiperioodist maksimumi.
Lonatos toimunud Wintercupil Mooril veel finaali ei õnnestunud pääseda, kuid teisel üritusel samal rajal Marguty Trophyl saavutas 53sōitja konkurentsis 33 koha.

Hooajaeelne viimane lihv anti Belgias

Enne algavat Eesti ja Soome meistrivõistluste hooaega võeti veel ette teekond Belgiasse, kus Genki kardirajal osaleti X30 klasside Euroseries esimesel etapil. Lisaks Aix Racing sõitjatele olid Belgias kohal ka Robin Vaks ,Gregor Jeets ja Sander Sepp, kes kõik osalesid X30 Senior arvestuses. Samas klassis sõitis ka Aix Raxing meeskonna oma poiss ja eelmise aasta koduse Junior klassi meister Siim Leedmaa.
X30 Junior klassis esindas meeskonda juba Itaalias võistelnud Rimmo Kadapik ja uues X30 Minis samuti Itaalia kogemustega Ken Oskar Algre. Kõige kiiremas X30 Super Shifter klassis esindas Aix Racingut selle klassi eelmise aasta Maailmakarikavõistlustel teise koha saavutanud Sten Dorian Piirimägi. Võistlused algasid neljapäevaste treeningsõitudega ning jätkusid reedel kvalifikatsioonidega. Kõige paremini õnnestus ajasõit Algrel ja Piirimäel, kes saavutasid eelsõitudeks oma klassides esimesed stardikohad. Kõige tihedama konkurentsiga klassis X30 Senior valmistas positiivse üllatuse täiskasvanute klassis esimese stardi teinud Leedmaa, kes oma ajasõidu grupis saavutas neljanda ning kokkuvõttes üheksanda koha 43 võistleja hulgas. Tänu tehnilistele viperustele said teised seeniorid kirja ajad kolmandas ja neljandas kümnes – Vaks 38, Jeets 37 ja Sepp 41. Samuti ebaõnnestus juuniori Rimmo Kadapiku kvalifikatsioon, kes sattus kiirel ringil „tihedasse liiklusesse“, mille tulemusena talle ajasõidu 21.koht.
Kõikides klassides peeti kolm eelsõitu, mille põhjal saadi stardikoht eelfinaali ja eelfinaali tulemuste järgi stardikoht finaali.
Kõige raskem oli pääseda finaali seenioritel kuna reegli järgi lubatakse rajale 34 võistlejat aga sõitjaid oli 43. Aix Racing sõitjatest pääses otse eelfinaali Siim Leedmaa 16. positsiooniga, ülejäänud pidid koha lunastama läbi lohutussõidu. Vaks alustas lohutussõitu rivi tagaosast kuid väga kiiret ja stabiilset sōitu teinud noormees lõpetas sõidu kuuendana, mis tagas talle edasipääsu. Jeets ja Sepp eelfinaali ei pääsenud. Eelfinaali lõpetas Vaks 23. ja finaalis kuulus talle igati tubli 19. koht. Siim Leedmaa suutis eelfinaalis tõusta 12. ja lõpetas finaali koha võrra kõrgemal. Selle klassi uustulnuka kohta on see väga hea tulemus.

Junior klassi sõitjal Rimmo Kadapikul õnnestus eelsõitude kokkuvõttes tõusta 16. kohale. Eelfinaali stardis tekkinud rüseluses kaotas ta aega ja avaringilt tuli alles 20. kohal. Õnneks oli Rimmo leidnud koos mehhaanikuga kardile senisest parema seadistuse ning head kiirust näidates tõusis ta eelfinaali lõpuks 14. kohale. Finaalis jätkas noormees tõusvas tempos ja finišijoone ületas ta 9.kohal.

X30 mini poiss Ken Oskar Algre oli peale kvalifikatsiooni võitu kindlasti esikoha pretendent. Eelsõitudes saavutas ta kaks esikohta ja katkestas ühe avarii tõttu. Eelfinaali startis Algre kolmandalt positsioonilt, kus ta sõidu jooksul mitmel korral liidriks tõusis. Sõidu lõpp läks nii põnevaks, et kohtade üks kuni neli selgitamiseks oli üle vaja vaadata elektroonilised tulemused, mis andsid Ken Oskarile kolmanda tulemuse. Kui eelfinaal sai põneva lõpu, siis finaal kujunes täiesti närvide mänguks nii sõitjatele, kui kaasaelajatele. Sarnaselt eelsõiduga õnnestus Ken Oskaril ka finaalis kaheksa võistleja hulgast liidrikohale tõusta, kuid kahjuks põrkasid paar ringi enne lõppu Kenist eespool olnud sõitjat omavahel kokku, kellest üks tabas kergelt ka eestlase karti, mistõttu möödusid temast kaks konkurenti ning finaali lõpetas noormees viiendana.
Kui Ken Oskar Algre jäi poodiumist napilt ilma, siis X30 Super Shifter klassis tuli meeskonnale Belgiast ikka üks poodiumikoht ära. Eelsõitude parim Sten Dorian Piirimägi alustas eelfinaali küll esikohalt, kuid sõidu lõpuks pidi ta leppima eelfinaali teise kohaga. Eelfiaalis ebaõnnestunud stardi tõttu koha kaotanud Piirimägi alustas finaali hästi ning tõusis kohe ka liidriks. Kahjuks ei suutnud eestlane aga head hoogu säilitada ning nii möödusid enne finišit temast kaks konkurenti ning Sten Dorianile seega Belgia etapi oma klassi kolmas koht.

Kokkuvõttes võib Aix Racing meeskond ja sõitjad hooajaeelse ettevalmistusega rahule jääda – kiirust on, kuid nüüd on veel palju vaja vormistamist harjutada.

Eesti meistrivõistlustel sõidetakse tänavu kokku kaheksa etappi, millest esimene juba eeloleval nädalavahetuse, Tabasalu kardirajal. Soome meistrivõistluste esimene etapp sõidetakse 22.-23.aprillini, Kouvolos.

Eesti meistrivõistluste kalender 2017:
15.04 1. etapp, Tabasalu
29.04 2. etapp, Põltsamaa
27.05 3. etapp, Rapla
17.06 4. etapp, Aravete
14.07 5. etapp, Käina
15.07 6. etapp, Käina
19.08 7. etapp, Lange*
16.09 8. etapp, TBA