Andre Park võitis Soomes

Andre Park
Nädal tagasi peeti Soomes Vuorisenjärve jääl meistrivõistluste IV ja V etapp, kus eestlane Andre Park võistles Open B võistlusklassis.

Esmakordselt oli võistlusrada sootuks erinev, kui seni toimunud võistlustel. Raja kurvielemendid olid sarnasemad meie Kullamaa ja Pärnu jäärajavõistluste radadele, ehk mõnevõrra rohkem oli tagasipöördekurve, lühikesi ja pikki sirgeid, tugevaid mahapidurdamisi, mis sobis Parki sõidustiilile. Võistlusi peeti kaks päeva järjest samal rajal, seetõttu tekkisid tagasipöördekurvidesse isegi sooned, mis samuti sobis tugeva krossitaustaga eestlasele suurepäraselt. Laupäeval õnnestus Parkil kvalifikatsioon võita, mis oli tema tiimile suur üllatus. Mõlemas võistlussõidus otsustas Park startida väljast, ehk siis ideaalsel sõidujoonel, see tagaks ebaõnnestunud stardi järel teistest möödumise võimaluse esimeses kiires kurvis veidi väljaspoolt nö põhjagaasiga läbimisel, sest enamus hoiavad sisekurvi ja takerduvad üksteise taha ikka veidi kinni. Õnneks aga stardid õnnestusid väga hästi ja Andre sai minema soomalste keeles „kärke ja karkuu“ (ette ja minema). Tulemuseks mõlemas sõidus võit.


Pühapäeval õnnestus eestlasel ajasõidus teine positisioon välja sõita. Meeskond ostustas tagumise rehvi uue vastu vahetada. “Lootsime, et uus rehv peaks parem olema ja meile edu tooma. Meie üllatus oli suur, kui esimene võistlussõit ei olnud üldse see, mida lootsime,” rääkis tiimi eestvedaja Hanno Velt. “Rehv ei pidanud, sirgetele kiirendamised venisid, särtsu kiirendustel ei olnud ei mingit ning koht alles 7. Teiseks sõiduks otsustasime tagasi panna hommikul kvalifikatsioonis sõidetud vanema rehvi. Kuigi start ebaõnnestus, aitaski meie väliskurvi sõidujoone kasutamine Andre ettepoole.” Kiirele sujuvale kurvile järgnenud esimesest järsemast tagasipöördekurvist teiste tagant otse sirgele välja kiirendamine aitas parandada oluliselt kohti. Rada oli samuti suhteliselt soones ja soosis Parki sõiduoskusi, ehk risti üle soonte sõitmine tagas edu ning eestlasel õnnestus tugeva sõiduga teisele kohale välja sõita, tuues Beta Racing 430 tsikli suure tähelepanu ka kohalike seas. “Naljaga pooleks, käidi meie imemasinat Betat silmitsemas ja uurimas palju ning muidugi Andret jututamas. Seal on enamus spetsiaalselt jäärajaks ettevalmistatud võistlustsikklid nagu Honda, KTM ja Husqvarna krossitsiklid. Ok… A gruppi küll meie Beta enduuroga asja ei ole, aga siiski tulemus tekitas suminat palju. Küsiti, kas on mootoriga midagi tehtud vms,elt. “Tegelikult on edu taga hea vedrustus, mida muutsime spetsiaalselt jääraja jaoks (oma peaga), samuti rehvides, hea küttekaart, mis sobitus FMF väljalaskega ja muidugi rada ka soosis meie edu. Kõige kõvema töö tegi ära aga piloot. Tänud Andre!”