Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liider Sander Pärn ootab Harju Rally’il tihedat konkurentsi

Sander Pärn - James Morgan Portugali ralli 1. päeval. Foto: Timo Anis
Sander Pärn – James Morgan Portugali ralli 1. päeval. Foto: Timo Anis
23.-24. mail jätkuvad EAL Eesti autoralli meistrivõistlused teise etapiga, kui Harjumaa teedel sõidetakse esimene Harju Rally. Osalejate nimekiri täieneb iga päevaga ja publiku rõõmuks osalevad Eesti meistrivõistluste etappidel ka autoralli MM-sarjas sõitvad eestlased.

Drive DMACK Fiesta Trophy avaetapi Portugali MM-rallil võitnud ja sarja liider ning valitsev Eesti meister Sander Pärn koos kaardilugeja James Morgan peavad Eesti etappe väga oluliseks, kuna konkurents on Eesti meistrivõistlustel 2WD 1600 klassis väga tihe.

2WD 1600 klassis said hooaja avavõistlusel Võrumaa talverallil klassivõidu Rasmus Uustulnd-Imre Kuusk (Ford Fiesta R2), kes on sarja liidrid täiseduga.

„Meile algas hooaeg väga hästi, kui Võrus saime maksimumpunktid. Harju Rally’ga algab kruusahooaeg ja meie eesmärk on sarnaselt esimese etapiga hooaega jätkata. Konkurents on loomulikult väga tihe ja see teeb asja huvitavaks. Meie jaoks oli heaks testiks enne rallit Kaugatoma rallisprint, mille omas klassis võitsime,“ oli Rasmus Uustulndi kommentaar.

Võrreldes talvise etapiga stardib selles klassis juba rohkem sõitjaid ja sõitjaid, kes võidu nimel kaasa tahavad rääkida on palju. Valitsev meister Sander Pärn soovib avaetapi tehnilistel põhjustel katkestamise vahetada tunduvalt parema tulemuse vastu.

“Meie viimane kord võistlusauto roolis oli Portugali MM-rallil aprillil alguses. Paus on olnud pikk ja on hea taas võistlusautosse istuda. Nii nagu autoralli MM-etappidel, osalen ka Eestis Ford Fiesta R2 autoga ja kaardilugejaks on James Morgan, kes jõuab Eestisse piisavalt enne Harju Rally’t ja nii saame koos ka ühe testi teha. Kuni 1,6 liitriste esiveoliste autode meistrivõistluste klassis on konkurents Eestis tihe, sõitjad on kõvasti arenenud ja kindlasti tuleb Harju Rally’il väga põnev heitlus. Alla klassivõidu me endale eesmärgiks ei sea ja olen kindel, et sarnaste plaanidega stardib rallile enamus meie konkurente. Sellistes tingimustes sõitmine nii Harju Rally’l kui juuni keskel toimuval EMV kolmandal etapil Grossi Toidukaubad Viru Rally’l, annab mulle ja James’ile hea ettevalmistuse enne juuni lõpus sõidetavat Poola MM-rallit, mis on Drive DMACK Fiesta Trophy teiseks etapiks. Läheme sinna sarja liidritena ja eesmärk on seda kohta säilitada,“ rääkis Sander Pärn enne Harju Rally’t.

Hetkel on Harju Rally’le eelregistreerunud 64 meeskonda, teiste seas enamus kiireim neljaveoliste autode meeskondi. Eelregistreerimine lõppeb reedel, 16. mail ja korraldajate sõnul on oodata veel põnevate osalejate lisandumist Harju Rally stardinimekirja.

Harju Rally korraldajate sõnul ootavad sõitjaid ees huvitavad katsed Harjumaa teedel, kokku sõidetakse üheksa kiiruskatset kogupikkusega 92,43 kilomeetrit, millest esimene on reede õhtul asfaldil sõidetav lühike ja atraktiivne publikukatse Jüri lähistel. Ralli keskus ja hooldusala paiknevad Jüri Tehnopargis, ralli stardi-ja finišipoodium asuvad sealt mitte kaugel Rae vallas Peetri alevikus täpsemalt Peetri Selveri esises parklas. See teeb sõitjatele võistlusautodega liikumise mugavaks ja lihtsaks.

Reedese publikukatse algus on peale tööpäeva lõppu, et kõik huvilised jõuaks seda vaatama. Teisel päeval liigub Harju Rally edasi juba Harjumaal pikematele katsetele, mis korraldajate sõnul pakuvad sõitjatele palju ja pole samas ka Tallinnast väga kaugel.

Publikule on Harju Rally korraldajate sõnul raja ääres mitmeid häid vaatamiskohti, millest saab kõige parema ülevaate Harju Rally võistlusnädalal ilmuva Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast. EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Harju Rally sõidetakse 23.-24. mail.