Edukas nädalavahetuse tõi Martin Rumpile esimesed Vormel Renault Eurocup punktid

Martin Rump. Foto: Antonin Grenier
Martin Rump. Foto: Antonin Grenier
Samal ajal kui Saksamaa elas nädalavahetusel jalgpalli rütmis, sõideti Nürbugringil selle hooaja neljas Vormel Renault 2.0 Eurocup sarja etapp. Sõitjaid ootasid ees muutuvad ja keerulised rajaolud ja rõõm on tõdeda, et esimest hooaega selles sarjas sõitev Martin Rumpi ja tema meeskonna Fortec Motorsport suur töö hakkab vilja kandma ning nendes muutuvates oludes sai Rump oma esimesed Eurocup sarja punktid.

Laupäeval sõideti esimene kvalifikatsioon ja esimene võistlussõit. Hommikune Nürburgring võttis sõitjad vastu tiheda udu ja niiske rajaga. Rada kuivas kvalifikatsiooni käigus ja oli lõpus sisuliselt kuiv. Rump oli oma kvalifkatsioonigrupi kümnes, mis tagas talle esimesse sõitu 20 stardikoha.

„Olud olid väga keerulised, läksime rajale slikiga ja olud paranesid iga ringiga, millega ka ringiajad. Mul endal oli hoog korralik, kuid samas ei saanud ühte päris head ringi kokku. Meie positsioon rajal ei olnud samuti kõige parem, tulin pisut liiga vara üle finišijoone ja peale mind tuli veel mitu sõitjat, kes minu aja lõpus üle sõitsid,“ rääkis Rump.

Esimeses sõidus, mis sõideti vihmaga ja vihmarehviga, suutis Rump oma positsiooni kõvasti parandada ja lõpetas sõidu TOP 10 piiril, 12. kohal. „Start oli hea, tõusin kohe ühe koha ja tempo sõidus korralik. Suutsin järgnevate ringidega teha möödasõite ja parandasin kohta ning suutsin enda kasuks pöörata ka teiste sõitjate omavahelised heitlused. See sõit näitas väga selgelt, et suudame märjal rajal näidata väga head kiirust,“ võttis Rump avasõidu kokku. Sõidu võitis Nyck De Vries, teine eestlane, Hans
Villemi oli 15.

Pühapäeval sõideti hommikul teine kvalifikatsioon ja päeval teine võistlussõit. Kvalifikatsioon, mis sõideti vihmaga, tõi Rumpile Eurocup sarja seni parima tulemuse, kui ta oli omas grupis viies ja see andis talle teise sõitu üheksanda stardikoha.

„Laupäevast oli märjal rajal kindlus olemas ja tunne hea. Suutsin näidata väga head kiirust ja võitlesin terve sõidu oma grupi TOP 3 aegade nimel. Rada kuivas taas ja nii said ka ajad paremad. Lõpus sõitsin kolmanda aja, kuid viimasel ringil seda enam parandada ei suutnud, kaks konkurenti sõitsid kiirema aja ja olin viies,“ rääkis Rump.

Teises sõidus jätkas Rump edukat nädalavahetust ja lõpetas kuival rajal sõidetud sõidu kaheksandal kohal ja teenis hooaja esimesed Eurocup sarja punktid. Kuna tema ees oli kaks wild-card sõitjat, kes sarja punkte ei saa, kuulusid talle kuuenda koha eest kaheksa punkti.

„Sõidu start oli taas hea, võitsin stardirüseluses paar kohta, kuid olin need siis sunnitud taas tagasi andma ja olin esimestes kurvides kümnes. Avarii tõttu tuli rajale turvaauto, mille taga sõitsime mõned ringid. Oluline oli hoida selles olukorras rehvid töötemperatuuril ja lisaks hakkas raja ühes osas ka sadama. Peale turvaauto lahkumist sain hea restardi, tõusin kohe selle ringiga kaks kohta. Siis tuli taas turvaauto mõne aja pärast rajale ja peale turvaauto lahkumist oli rada kuivanud. Jõudsin küll ees sõitvatele konkurentidele järgi ja proovisin ka mööduda. Kuid samas pidin arvestama, et selja taga olid konkurendid, keda pidi samuti jälgima. Kiirus oli hea ja sellega oleks kannatanud sõita TOP 3 kohtadele. Esimeste Eurocup punktidega siiski väga rahul,“ rääkis Rump peale teist sõitu.

Teise sõidu võitis Dennis Olsen, teine eestlane, Hans Villemi oli 16. Kaheksa punktiga on Rump nüüd sarja 18. kohal.

„Oleme hooaja algusest teinud Fortec Motorsport meeskonnaga väga palju tööd ja hooaja pöördepunkt oli eelmine etapp Moskvas, kus tulemuse vormistamise rikkus ebaõnn. Peale Moskva etappi jätkasime tööga ja hooaja esimesed punktid on väärikas tasu ja kinnitus, et oleme õigel teel. Jätkame tööd, et hooaja teises pooles lõpetada sõite poodiumil, see nädalavahetus näitas, et kõikide asjade toimimise korral on see väga võimalik,“ võttis Rump nädalavahetuse kokku.

Vormel Renault Eurocup läheb nüüd suvepuhkusele, hooaja järgmised stardid on 13.-14. september Ungaris, Hungaroringil.