Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapi Aluksne ralli võitsid Oliver Solberg – Aaron Johnston

Oliver Solberg – Aaron Johnston. Foto: Ray Põder

Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapp, Aluksne ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC), kelle edu Oliver Solberg – Aaron Johnston (VW Polo R5) ees oli 4,8 ja parimate eestlastena avapäeva neljanda kohaga lõpetanud Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto) ees 17,1 sekundit.

Laupäevast võistluspäeva alustasid kõige paremini Gorban – Larens, kes suurendasid oma üldedu 6,3 sekundi peale. Päeva teise katse parimat aega näitasid Kaur – Simm, kes jäid kolmandal kohal jätkanud Poola konkurentidest Lukasz Habaj – Daniel Dymurskist (Škoda Fabia R5) maha nelja sekundiga. Kui päeva kahe esimese katsega pidi Solberg juunior ja tema uus kaardilugeja Johnston tänu paarile sõiduveale aega tagasi andma, siis enne hoolduspausi sõidetud kahel katsel näitasid just Polo R5 sõitnud mehed parimat minekut ning tõusid ka uuteks ralli liidriteks.
Lõunasele hoolduspausile saabuti Gorban – Larensi ees 2,6 sekundilise eduga.
Kuigi Gorban – Larens ründasid kohe peale hoolduspausi ja vähendasid üldvahe alla sekundi, siis kolmel järelejäänud katsel Solberg – Johnston enam tagasi ei vaadanud ning võtsid oma ühise karjääri esimese ralli absoluutvõidu. Kümne katse kokkuvõttes edestasid Aluksne ralli 2019 võitjad möödunud aastaseid võitjaid Gorban – Larensit 16 sekundiga. Kui Solbergile kuulus avaralli kokkuvõttes lisaks üldvõidule esikoht EMV2 ehk R5 ja N4 autode klassis, siis Gorban oli parim EMV1 klassi ehk neljaveoliste autode absoluutarvestuses (va.R5 ja N4). Avaetapi eestlaste parima resultaadi eest hoolitsesid Egon Kaur – Silver Simm, kes jäid esimesena poodiumilt välja. Eestlased kaotasid ralli võitjatele 54 sekundiga.

„Sõit läks tõusvas joones, kuigi lõpu katsetel me enam R5 tehnikale vastu ei saanud ja teise ringi katsed olid meile üldse raskemad. Kuna testimise aega jäi enne rallit väheks, siis väga rahule reedeste pimedas sõidetud katsetega ma ei jäänud. Ega me midagi tagasi ei hoidnud ja üritasime enda ette jäänud poolakaid sõiduga püüda, kuid nad tegid ka head ja stabiilset sõitu. Võrreldes eelmise aasta algusega on hea algus hooajale tehtud ning selle pealt on hea edasi minna“ võttis parima eestlasena hooaja avaralli lõpetanud Kaur ralli kokku.

EMV3 ehk kaheveoliste kuni 1600ccm (R2,R1,A6) klassis ning Estonian Junior Challenge sarjas võtsid esimesed maksimumpunktid suurepärast sõitu teinud Robert Virves – Sander Pruul, kellele see oli esimeseks stardiks Ford Fiesta R2T autol. Klassi teine koht Kaspar Kasari – Jan Nõlvakule (Ford Fiesta R2T), kes kaotasid meeskonnakaaslastele minuti ja 31,2 sekundiga.
Laupäeva mõlemas arvestuses liidrina alustanud Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) käisid seitsmendal katsel esikohalt üle katuse. Kuigi mehed said võistlust jätkata, siis tänu suurele ajakaotusele lõpetati võistlus oma arvestuste seitsmendal kohal. Laupäeval kaotasid aega ka Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T), kes kuuendal katsel rehvi lõhkusid ning ralli mõlema eelpool mainitud arvestuste neljandal kohal lõpetasid.

EMV4 ehk rahvusliku rühma E12 neljaveoliste autode arvestuses jätsid hooaja avaralli klassivõidu koju lätlased Edijs Bergmanis – Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX). Parimate eestlastena said kassi kolmanda resultaadi kirja Henri Franke – Arvo Liiman (Subaru Impreza), kes kaotasid lõunanaabritele 3 minuti ja 30 sekundiga.

EMV5 klassis ehk rahvusliku rühma E9 kaheveoliste autode kuni 1600ccm mootoriga autode arvestuses teenisid hooaja avaralli maksimumpunktid Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2015).
Klassi teine koht Tauri Pihlas – Ahto Pihlasele (Toyota Starlet), kes jäid kaasmaalastest maha jäid lõpuks võitjatest maha 28,7 sekundiga. Klassi kolmas koht möödunud aastastele meistritele Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2015), kes kaotasid Kõrge – Vaasale minuti ja 24,3 sekundiga.

Kaheveoliste klassis EMV6, kus võisteldakse esiveoliste autodega, mille mootorimaht on vahemikus 1600-2000ccm, võitsid Aluksne ralli Karel Tölp – Jaanus Hõbemägi (Honda Civic Type-R). Kaksikvõidu tagasid eestlastele viimasel katsel esikohalt vea teinud ja koha kaotanud Kristo Subi – Arro Vahtra (Honda Civic Type-R). Kaasmaalaste vahele jäi lõpuks minut ja 50,2 sekundit.

Kui eelnevalt nimetatud klassides kuulus nii mõneski eestlastele kaksikvõit, siis tagaveoliste autode rahvuslikus rühmas E11, kus võisteldakse autodega, mille mootori maht on üle 2000ccm, kuulus eestlastele kolmikvõit. Hooaja avaralli parimad olid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kelle edu Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees oli minut ja 29,3 sekundit.
Klassi kolmandad olid Lembit Soe – Kalle Ahu, kes jäid Ringenberg – Heinast maha ligi kolme minutiga.

Aluksne ralli tulemused leiab Läti meistrivõistluste kodulehelt: http://www.autorally.lv

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 9.veebruaril, kui Lätis sõidetakse Sarma talveralli.