Eesti ja Rootsi autoringraja meistrivõistluste etapid auto24ringil pakkusid ülipõnevaid võidusõite

Ralf Aron #89. Foto: Rein Luik
Ralf Aron #89. Foto: Rein Luik
Laupäeval sõideti auto24ringil Eesti autoringraja meistrivõistluste ja Rootsi autoringraja sarja STCC meistrivõistluste etapp, kus kumbki riik pani starti kaks võistlusklassi.

Eesti poolelt olid stardis populaarne BMW 325 Cup ning Vormel Scandic võistlussarjad, Rootsist sealse ülimenuka STCC võistlussarja kaks rohkem noortele sõitjatele mõeldud võistlusklassi: Renault Clio Cup ja Vormel Renault 1.6. Põnevad sõidud auto24ringil tõestasid taaskord, et ringrajasõit Eestis on taaselustumas ning oma endisteaegade taset taastamas.

Kui Renault Clio Cup klassis sõidavad vaid rootslased, siis Vormel Renault 1.6 klass on vägagi rahvusvaheline: lisaks Rootsi sõitjatele on stardis veel võistlejad Eestist, Norrast, Soomest ning isegi Uus-Meremaalt. Antud klassi suurimaks tõmbenumbriks oli loomulikult 4. stardiruudust startinud nooruke eestlane Ralf Aron. Vihmamärja raja esimestel ringidel kaotas Aron võistlejaterivis kahjuks juba mitmeid kohti, langedes vahepeal isegi üheksandale kohale. Õige valik olnuks vihmarehvide kasutamine, täpselt nagu õnnestus olusid õigesti hinnata esikolmikul. Esimene võistlussõit õnnestus Aronil siiski lõpetada 8. kohal, viimastel ringidel kuivaval rajal oli Aron aga konkurentsitult kõige kiirem võistleja rajal. Viimase ringi läbis Ralf umbes sekundi jagu teistest kiiremini.

Teises võistlussõidus startis Aron juba esikohalt. Start paraku ei õnnestunud, auto liikus kogemata paigalt ning kohtunikud määrasid valestardi eest 20 sekundlise ajatrahvi. Ehkki Aron pääses liidrina võistlust juhtima, tuli tal sellest positsioonist loobuda, kui temast möödus endise Rootsi autoralli maailmameistri Stig Blomqvisti poeg Paul. Pärast karistuse lisamist kukkus Aron üldarvestuses 6. kohale. Siiski võib näidatud kiirusega rahul olla, kõigest 16-aastane Aron suutis Rootsi konkurentidele veenvalt vastu astuda. Pole vähimatki kahtlust, et puhta kiiruse baasil saavutanuks Aron kindlasti vähemasti ühe poodiumikoha.

Vormel Scandicu esimeses võistlussõidus startis parimalt kohalt Antti Rammo, kes vihmast osaliselt märjal kvalifikatsioonirajal suutis Raimo Kullit edestada 0,3 sekundiga. Rammo start ebaõnnestus mõnevõrra, mis lubas esimesse kurvi Kulli siseneda külg külje kõrval. Oma võimaluse kasutas aga ära Vanaselja, kes tõusis Kullist mööda ning püsis seal peaaegu sõidu lõpuni. Kulli surus end kolm ringi enne lõppu Vanaselja kõrvale ning ka mööda. Terve võistluse vältel ühe sekundi sees püsinud esikolmik oli kokkuvõttes seega Rammo, Kulli ja Vanaselja.

Teises stardis alustas parimalt kohalt Kulli, kes sai ka parima stardi. Spin FM kurvis sai aga teiselt kohalt lähtunud Rammo Kullist mööda ning kahe mehe duell jätkus kuni 4. ringini. Rammo tegi vanale stardisirgele pööramisele järgselt vea ning Kulli ei vajanud teist võimalust liidriks tõusmisel. Sellega polnud aga dramaatika otsa saanud, kuna Rammo ning Erko Vallbaum olid sunnitud boksiteele keerama. Teise stardi esikolmik Kulli, Vanaselja ja Karl-Gustav Annus.

BMW 325 Cup klassis alustas esimest võistlussõitu parimalt positsioonilt kvalifikatsiooni võitja Allan Tigane, teisena pääses paigalt Mikk Maaten. Kolmandalt kohalt startinud Enar-Klaus Kunman sattus aga avariisse ning langes viimasele kohale. Vahepeal koguni viiendaks tõusnud Gabriel Dominic Sergo oli sõidu lõpu poole sunnitud langema 11. kohale. Esimese sõidu võit Tigasele, teine oli Maaten ning kolmas Kren Tunder.

Teises võistlussõidus jagus põnevust kõikjal rajal, kõikidel positsioonidel ning seda terve 15 min võistlussõidu vältel. Väga hea lähte sai Ruben Lend, tõusis isegi hetkeks liidriks, kuid takerdus kaasvõistleja taha, kaotades sealjuures veel osa oma auto tagatiivast. Liidrikohalt startinud Tigane kaotas omakorda koha Maatenile, asus teda siis jälitama ning rammis hooletult Maateni rajalt välja. Mehed olid sunnitud sisuliselt terve võistlejaterivi endast mööda laskma, intsidendi eest teenis Tigane 20 sekundilise ajatrahvi.

Vahepeal tõusis liidriks aga Kasmar Tunder, tihedateks jälitajateks Enar-Klaus Kunman ning Lend. Head tempot näidanud Kunman möödus veenvalt mõlemast ning asus võistlust juhtima. Tagapool käis pinev heitlus sisuliselt kõigi vahel, marulist kiirust arendav Tigane suutis lõppkokkuvõttes lõpetada sõidu 4. positsioonil, kuid langes ajatrahvi tõttu 13. kohale. Viimaste kurvideni meeletut tempot arendanud Maaten jõudis lõpuks välja 5. kohale. Teise sõidu esikolmik Kunman, Tunder ning Lend.

Eesti meistrivõistlused jätkuvad 2 nädala pärast koos Läti ja Balti meistrivõistlustega Riias Bikernieki ringrajal.