Enam kui 450 osavõtjat 41.riigist võistlesid lõppenud nädalal maailma parima kardisõitja tiitlile. Kuulsal Le Mansi kardirajal peeti IAME X30 kardi sarja Maailma Karika finaal, kus eestlasi oli rajal koguni 10. Eesti sõitjale Ronan Patrick Hakalale sellest äärmiselt tugevast konkurentsist kolmas koht.
Tervelt seitse päeva kestnud võidusõit pani seekord eriti karmilt proovile nii sõitjad, tehnika kui ka mehaanikud, ent õnn oli seekord eestlaste vastu, sest nii palju ebaõnne kui seekord, annab ikka tikutulega otsida.
Juba kvalifikatsioon ei õnnestunud meie poistel ja nii sai X30 Senior klassis alles parima eestlasena 32 aja Kaspar Korjus. Olgu mainitud, et Senior klassi 144-st sõitjast mahtusid ajasõidus kõigest ühe sekundi sisse koguni 138 noort pilooti, mis näitab erakordselt kõrget taset. Senior klassi kvalifikatsiooni tulemusena niisiis Korjus 32, Siim Leedmaa 45, Jakob Mattias Oja 80 ja Robin Vaks 120. Numbrid näitavad kahjuks ühte, kuid poiste tegelik kiirus teist keelt.
X30 Junior klassi kvalifikatsioon ei olnud kahjuks palju rohkem rõõmustavam. Tänavune Eesti ja Soome Meister selles klassis Rimmo Kadapik oli kindlasti poiss, kellelt oodati kõrgeid tulemusi, ent ebaõnnestunud kvalifikatsioon nullis ära kõik lootused kõrgeks kohaks nädala lõpuks. Eestlastest parima aja sõitis Jan Kalmet, kelle parim aeg oli kokkuvõttes 38. Andreas Lootuse aeg 88. ja Rimmo Kadapikul 96.
Eelmise aasta Maailma Karika hõbe klassis X30 Super Shifter Sten Dorian Piirimägi tegi omas klassis mis suutis, kui sai kirja 8.aja.
Esmakordselt Maailma finaalis osalenud Mini klassis oli eestlasi rajal kaks- Ken Oskar Algre ja Ronan Patrick Hakala. Noored poisid näitasid rajal tugevat kiirust ja Algrele ajasõidu 8. ning Hakalale 27.koht,
Eelsõidud tõid rohkesti ebaõnne
Pärast kvalifikatsioone jagati kõik piloodid gruppidesse ja asuti sõitma eelsõite. Kuna osalevaid sõitjaid oli niivõrv palju, siis näiteks Junior ja Senior klassis oli kokku kaheksa gruppi ja iga sõitja tegi seitse eelsõitu. Neis kõigis oli eestlastel nii häid tulemusi kui kirjeldamatut ebaõnne. Kõikidel eesmärgiks jõuda kokku 34 parima hulka, et saada otse finaali.
Senior klassis olid Kaspar Korjus ja Siim Leedmaa need, kes tegid väga häid sõite. Leedmaa oli korra teine ja mitmed korrad esikaheksas, Korjuse kohad pidevalt 5-6. Ent tehnika purunemine ning endast sõltumatud avariid olid need mis röövisid häid kohti ja punkte. Robin Vaksi ja Jakob Mattias Oja ebaõnne ning avariide hulka on isegi raske kokku lugeda. Ainsana suutis end A-finaali sõita Leedmaa.
Sama kehtis ka Junior klassi kohta. Jan Kalmet, Rimmo Kadapik ja Andreas Lootus ei läbinud praktiliselt ühtegi eelsõitu ilma viperusteta. Pidevad avariid ja tehnika purunemised röövisid hea koha lootused ja nii polnud ühelgi meie poisil asja finaali.
Sten Dorian Piirimägi läbis Super Shifter klassis eelsõidud stabiilselt. Finaali startis ta seitsmendalt kohalt. Tihedas konkurentsis andis ta paar kohta ära kuid lõpptulemuseks siiski tubli 11.koht.
Kõige suurema üllatuse valmistas kokkuvõttes Mini klassi sõitja Ronan Patrick Hakala, kes terve nädal näitas aegu teises kümnes. Ka eelsõidud ei läinud just libedalt ja finaalidesse startis poiss alles 14. kohalt. Eelfinaal ebaõnnestus täielikult Ken Oskar Algrel, kelle karti vaevasid tehnilised probleemid. Kui finaal läks mitmete raskete õnnetuste tähe all, siis just Hakala oli see, kes eestlaste kastanid tulest välja tõi ja pärast mitme konkurendi karistust võis Hakala leida poodiumilt, kolmandalt posistioonilt.