Eesti meeskond osales Euroopa suurimal quadivõistlusel

Addinol Pole Position Quad Team Prantsusmaal (vasakult) Martin Toovis, Priit Järvloo, Henri Mündi
Addinol Pole Position Quad Team Prantsusmaal (vasakult) Martin Toovis, Priit Järvloo, Henri Mündi
Prantsusmaal sõideti lõppenud nädalavahetusel aasta suurim quadracerite võidusõit MAXXIS Pont-de-Vaux Mondial, kus 12-tunnisel kestvussõidul oli 86 võistkonna hulgas ka Eesti meeskond Addinol Pole Position Quad Team, kuhu kuulusid selle aasta alguses maailma raskeima Le Touque liivakrossi meeskondlikus arvestuses võitnud Priit Järvloo ja Martin Toovis ning Euroopa meistrivõistlustel kolmandat kohta hoidev Henri Mündi.

Eestlased sõitsid kvalifikatsioonis välja 38-nda koha, mis andis stardikoha võistlejaterivi keskele. Kõigis kolmes sõidus kihutasid eestlased enamjaolt kahekümne kiirema võistkonna hulgas ja parimal hetkel oli Toovis seitsmendal kohal. Esimese 4-tunnise võistlussõidu eestlased 24-ndal kohal, teisel pimeduses sõidetud etapil oli nende koht 66-s. Pühapäeval toimunud viimasel neljatunnisel etapil oli peale kolmandat tundi 25-ndal kohal sõites kuulda mootorist kahtlast kolinat ja meeskond otsustas sõidu katkestada. Boksis leiti ka kohe probleemi põhjus, nimelt oli karburaatori ja õhufiltri vaheline kumm vibratsiooniga järele andnud ja tolm pääses mootorisse. Eestlastele märgiti selles sõidus tulemuseks 64-s koht.

Kolme sõidu kokkuvõttes võitsid 17 riigi ja 257 sportlase hulgas suursoosikud prantslased Romain Couprie ja Jeremie Varnia (Yamaha), kes ei võitnud küll ühtegi sõitu ja kaotasid isegi ühes sõidus tagaratta, kuid olid igas võidukihutamises esimese kolme seas. Nendele järgnesid samuti Prantsuse võistkonnad Mathieu Lallemand, Yves Pierre Lardelier ja Pierre Platz ja Thibault Lefrancois, Etienne Legendre ja Etienne Sannier (mõlemad Yamaha). Addinol Pole Position Quad Team (KTM) sai kolme sõidu tulemusena 52-se koha.

“Kvalifikatsioon kestis tund aega ja mina sõitsin lõpuks välja 38-nda koha. Kuigi stardikoht mind ei rahuldanud, ei omanud see kokkuvõttes erilist tähtsust. Kõik kolm sõitu läksid meil hästi ja suuremaid probleeme ei olnud, välja arvata viimase sõidu mootoriprobleem,” rääkis Taani Euroopa meistrivõistluste finaaletapile teel olev Järvloo. “Samas rikkusid meie võistluse kohtunikud, kes otsustasid meid 11 ringiga karistada ja langesime Martini sõidetud kaheksandalt kohalt 76-ndale positsioonile. Vahepeal küll võeti karistus maha, aga lõpuks pandi see tagasi. Arusaamatuks jääb siianii, miks meid karistati. Ilma selle karistuseta oleksime olnud 15-ndad, aga motospordis oleksid ei loe. Mina enda sõiduga rahul pole, kuna kukkumisest viga saanud käsi pole veel täielikult taastunud ja see kestis ainult 30 minutit. Seetõttu tegidki Henri ja Martin pikad vahetused ning tegid tubli töö. Korraldajad vabandasid hiljem, et selline asi juhtus, aga tagantjärgi nad kohtunike otsust ei muudetud.”

Lisaks Järvloole on Taani poole ka meeskonna teine sõitja Mündi, kellel on hea võimalus ajalugu teha ja aasta medaliga lõpetada.