Eesti Mootorispordimuuseum näitab Tartu Motoshow’l Estonia vormelit ja Vihuri tsikleid

Fotod: Eesti Mootorispordimuuseum
Fotod: Eesti Mootorispordimuuseum
Eeloleval nädalavahetusel, 25.-27. septembrini Tartu näituste messikeskuses toimuval Tartu Motoshow’l pakub Eesti Mootorispordimuuseum külastajatele uudistamiseks mitut unikaalset ja hiljaaegu restaureeritud võistlusmasinat.

Haruldast vormelautot Estonia 9M võis ajaloohuviline näha esmakordselt juba kümmekond päeva tagasi Haapsalu nostalgiapäevadel. Estonia 9M oli esimene nö tõsine seeriatoodangu võistlusauto ja pärit 1960-ndate keskpaigast. Antud eksemplar on üks viimaseid, mis sellest mudeliseeriast ehitati. Tõeliselt nostalgilise sigarikujuga vormelil on Wartburgi mootor. Antud mudeleid on üldse vaid kolm tükki säilinud ja seega eriti haruldane.

Estonia 9M_2

Vihuri poolt 1980-ndatel aastatel ehitatud tsiklitest on Tartus välja andud kaks ringrajamootorratast.

“Kui Estonia 9M esindab Eesti vormelautode varasemat otsa, siis teine Eestis võidusõidutehnikat tootnud tehas – Vihur on esindatud kahe värskema masinaga,” kommenteerib Eesti Mootorispordi juhatuse liige Arno Sillat. “Mõlemad on Vihur Rotax 125. Vanem on valmistatud tehases aastal 1983 ja selle piloot oli Viljandi võidusõitja Peeter Koval. 1988 a saavutas ta selle mootorrattaga tipu raudse eesriide seespool võites Sotsialismimaade Sõpruse karika. Sellel Eesti motospordile edukal aastal on ehitatud teine väljapanekus olev Vihur, mis on samuti varustatud Rotaxi 125 cm mootoriga. Antud mootorrattal tegi edukaid sõite Eesti, Soome ja Baltimaade radadel Martin Pärtelpoeg, üks Eesti kaasaja edukamaid motoringraja sõitjaid. See masin on ka üks viimaseid Vihuri tehasest tulnud ringrajamootorrattaid üldse.”

Eesti Mootorispordimuuseumi museaalidele pakkus Tartu Motoshow’l lahkelt pinda oma näituseboksis Autoeksperdi hallis autovaruosade hulgimüüja KG Knutsson.

“KG Knutsson on autovaruosade müüja ja seega mootorispordiga tihedalt seotud,” kommenteerib KG Knutssoni tooteosakonna juhataja Ilmar Pardane. “Oleme alati mootorisporti toetanud ja selliste rariteetide näitamine oma näituseboksis on igati loomulik.”

Eesti Mootorispordimuuseum avatakse tuleva aasta suvel endise Ellamaa elektrijaama hoones Turbas.