Kui Eestis tähistatakse tänavu supermoto 15-ndat sünnipäeva, siis Rapla kardirajal toimus esimene Eesti supermoto meistrivõistluste etapp 10 aastat tagasi. Eile oli rajal ka kaks sõitjat, kes toona avavõistlusel osalesid – Patrick Pals ja soomlane Kalle Toronen, kes praegu võistlevad kõige kiiremas S1 klassis, 10 aastat tagasi olid noored mehed konkurendid aga väikestel tsiklitel.
S1 klassis olid toetajad Eesti sõitjatele välja pannud väga atraktiivse auhinna, kuna siiani on kõik etapid võidetud soomlaste poolt – S1 klassi eestlasest võitja saab tasuta osaleda Tabasalus toimuval supermoto MM-etapil. S1 kvakifikatsioonis näitas kõige kiiremat ringiaega Prants Pals (TM, Türi AMK), kelle aeg oli soomlase Sami Salstola (TM) omast 0,2 sekundit kiirem. Ülejäänud konkurentide ajad olid Palsi omast aeglasemad sekundi või rohkem. Tänavu sõidetakse nn Superpole ajasõit, kuhu pääses kvalifikatsiooni kuue kiiremat, kes selgitasid 2-ringilise sprindisõidu tulemusena lõplikud stardikohad finaalsõitudesse. Selle sõidu võitis aga Salstola Palsi ja kaasmaalase Kalle Toroneni (Yamaha) ees.
Esimeses sõidus asusid kohe võistlejaterivi ette otsa Salstola, Pals ja Toronen, kes teistelt eest kadusid. Vahepeal venitas Salstola oma edu Palsi ees juba paari sekundiliseks ja Toronen oli omakorda eestlasest mõned sekundid maas ning tundus, et olukord on rahunenud. Kuid siis suutis Pals Salstolale järgi võtta ja viimased ringid kihutati jälle ratas rattas ning hoolimata eestlase ponnistustest saavutas Salstola ikkagi 0,2 sekundiga esikoha Palsi ees. Toronen kaotas kaasmaalasele lõpujoonel 4,7 sekundiga. Prantsu vend Patrick proovis alguses esikolmiku tempos püsida, kuid see ei õnnestunud ja ta sõitis enamus sõidust uhkes üksinduses neljandal kohal jäädes lõpuks võitjast 14,7 sekundit.
Teine sõit oli analoog esimesele, kus terve sõit proovis Prants Pals Salstolast mööda saada, kuid soomlane kontrollis sõitu ja edestas eestlast 0,4 sekundiga. Toronen oli ka selles sõidus kolmas, tema kaotas kaasmaalasele seekord 11,3 sekundit. Patrick Pals, kes sõitis ka selles sõidus üksinduses, jäi neljandana võitjast 21,4 sekundit.
Kahe sõidu tulemusena kuulus etapivõit EMV esimese etapi võitnud ja teisel teise koha saanud Salstolale (50 punkti), Prants Pals oli teine (44 p), Toronen kolmas (40 p) ja Patrick Pals neljas (36 p). Esikuuikusse mahtusid veel soomlane Sami Uutela (Yamaha, 32 p) ja Soomes elav Eero Madisson (Husqvarna, 29), kes on sellel hooajal Open klassis võitnud enamus Eestis ja Soomes toimunud sõitudest ja tahtis Raplas kiiremas klassis oma vormi proovile panna.
Quadide ajasõidu kiireim oli lätlane Valerijs Kuzmins (KTM) Janek Soidla (Yamaha, Lääne MK) ja Baltikumi meistrivõistlustel tegusid tegeva Reimo Kerdt’i (Yamaha) ees. Superpole sõidus edestas aga Soidla Kuzminsit ja sai esimese stardikoha lätlase ees. Kerdt murdis kvalifikatsiooni lõpus ühel hüppel maandumisel oma käeluu ja tema peab nüüd kaks kuud võistlustelt eemal olema.
Soidla ja Kuzmins heitlesid terve esimese sõidu ning selle duelli võitis eestlane 0,7 sekundilise eduga konkurendi ees. Kolmandaks sõitis end Prantsusmaal Pont-de-Vaux 12-tunni sõidul osaleva Addinol Pole Position Quad meeskonna liige Henri Mündi (KTM), kes tuli Raplasse kiiret sõitu harjutama, kuna Prantsusmaal on just rada, kus kiirused on tavapärasest motokrossist tunduvalt suuremad. Noormees võis oma “treeninguga” igati rahul olla, sest tema nimele jäi quadide klasside päeva kiireim ringiaeg.
Teist sõitu asus samuti juhtima Soidla, kuid sõidu teises kolmandikus sai Kuzmins eestlasest mööda, kuna Soidla võistlusmasinal oli purunenud üks veermiku detail ja ta pidi tempos järgi andma. Mündi sai Soidla samuti kätte, kuid mööda ei saanud, Soidla jäi lõpujoonel Kuzminsist 8,5 ja Mündi Soidlast omakorda 0,9 sekundit.
Kahe sõidu kokkuvõttes kuulus SuperQuad klassi etapivõit tänu viimase sõidu võidule Kuzminsile Soidla (mõlemad 47 p) ja Mündi (40 p) ees. Sõidus osalenud CrossQuad arvestuses võitis lätlane Arnis Baldonis (Suzuki, 50 p) ja teine oli Kaupo Sleng (Yamaha, 44 p).
Open masinaklassis võitis mõlemad sõidud kindlalt lätlane Lauris Liepins (TM), avasõidus edestas ta soomlaseid Aaro Harvia (Yamaha) 5,4 ja Jonne Laarit (Suzuki) 10,1 sekundiga. Teises sõidus lõpetasid Liepinsi järel Laari ning sõidu keskel kukkunud ja mitu kohta langenud, kuid seejärel marulist tempot teinud Harvia. Peale sõitu selgus aga tehnilises kontrollis, et Liepinsi ja Laari tsiklite müratase oli lubatust kõrgem ning nende aegadele lisati karistuseks 1 minut, mis langetas lätlase seitsmendaks ja soomlase üheksandaks. Sõidu võit kuulus seega Harviale, teine ja kolmas olid avasõidu neljas ja viies mees Jimi Lamminen (Kawasaki) ja lätlane Gatis Tikinš (Yamaha). Kahe sõidu kokkuvõttes saavutas etapivõidu Harvia (47 p) Lammineni (40 p) ja Liepinsi (39 p) ees. Parima eestlasena oli Rauno Roo (KTM, Carma motoklubi) sõitude üheksanda ja kuuenda kohaga kokkuvõttes kaheksas.
Motorollerite Scooter klasside sõitudes võidutses kindlalt lätlane Toms Dreimanis (Piaggio). Kui avasõidus edestas ta Kenor Kotkast (Suzuki, MC Saaremoto) 27,2 ja Ants Parikut (Piaggio) 33,7 sekundiga, siis teises sõitsid need kolm esimesed ringid koos, kuid siis libises lätlane eest. Kotka ja Pariku duellise jäi selles sõidus peale jälle Kotkas, kes kaotas Dreimanisele 7,4 sekundiga, kuid edestas Parikut napi 0,3 sekundiga. Need kolm meest moodustasid ka esikolmiku klassis ScootersRacing, Dreimanis kogus Raplast 50, Kotkas 44 ja Parik 40 punkti. Samas sõidus osalenud ScootersSport kolm paremat olid Jaan Kaunissaar (Apollo, MC Saaremoto, 50 p), Kert Laurimaa (Yamaha, 44p) ja Andre Kirsanov (Apollo, MRC MK, 20 p).
Eesti meistrivõistlused jätkuvad nüüd 2. augustil Läti pinnal Madona rajal. Hooaja viimased etapid toimuvad aga Eestis, 9. augustil Tartu Lõunakeskuses ning 23.-24. augustil Tabasalus, meistrivõistluste finaal toimub samuti Tabasalus ja seda 29.-30. augustil seal toimuvate maailma- ja Euroopa meistrivõistluste raames.