Eesti supermoto rahvuskoondis asus Itaalia poole teele

Supermoto Team Estonia 2014 (vasakult) Eero Madisson, Patrick Pals ja Prants Pals. Foto: Rauno Kais
Supermoto Team Estonia 2014 (vasakult) Eero Madisson, Patrick Pals ja Prants Pals. Foto: Rauno Kais
Selle aasta maailma supermoto tippsündmus, SuperMoto of Nations, toimub juba eeloleval nädalavahetusel 11.-12. oktoobril Itaalias Cremonas. Täna tehti viimaseid ettevalmistusi ja pakiti täna hilisõhtul Itaalia poole startiv Team Estonia buss ning koondise liikmed jagasid viimaseid muljeid ettevalmistusest.

Kui kaks Eesti koondise liiget Patrick ja Prants valmistusid aasta tähtsaimaks võistluseks kodumaal ja kolmas sõitja Eero Madisson Soomes, siis eelmisel pühapäeval kohtuti viimaks Tabasalu kardirajal ja peeti maha ka korralik ühistreening.

“Meie Prantsuga käisime enne Tabasalu trenni ka laupäeval auto24ringil, et harjuda laia ja kiire rajaga, sest just sellisel meil nüüd Cremonas võistelda tuleb. Võrreldes teiste radadega, kus me pidevalt võistleme ja treenime, oli Audrus ikka tükk tegemist, et pidurdused ja kurvide läbimise trajektoorid paika saada, sest silm ei olnud lihtsalt nii laia rajaga harjunud. Lisaks on seal pikad sirged, nagu ka Itaalias ja kiirus keris pea 170 kilomeetrini tunnis ning seejärel tuli enne laia kurvi õigel ajal pidurdada, et maksimaalselt kiire hooga kurv läbi sõita,” rääkis oma esimesest kiirusetrennist kolmandat korda järjest Eesti koondist esindav vanem vendadest, Patrick Pals.

“Peale viimast Jesolos toimunud MM-etappi me oma tsiklite seadistusi ei ole muutnud, sest saime seal need paika ning kasutasime neid nii Audrus, kui ka pühapäeval Tabasalus. Tänu TM-i tehasemeeskonna nõuannetele suutsime toona seadistuse niivõrd hästi paika saada, et pühapäeva trennis suutsime välja sõita pea sama aja, kui augustis Tabasalus toimunud MM-etapil alles teise päeva lõpuks. Ja seda nüüd tunduvalt jahedama ilmaga, kus rehv saavutas oma töötemperatuuri tunduvalt aeglasemalt. Proovisin Tabasalus ka Eero tsiklit, et tema seadistusest aimu saada ja selle amortisaatorid olid minu jaoks natuke jäigad, aga Itaalias ongi hea kui on jäigad, sest seal on pikad sirged ja lauged kurvid. Mootori poolest tundusid aga tsiklid üpris võrdsed,” lisas Prants, kes vennast ühe korra enam koondist esindanud.

Koondise uustulnuk, tänavune Soome Open klassi karikavõitja, Eero Madisson saabus Eestisse eelmisel nädalal, et koos tiimikaaslastega väike treening teha ning oma kiirust ja tsiklite seadistusi võrrelda: “Pidime eelmine nädalalõpp selle aasta Eesti meistri Sami Salstolaga Soomes koos treenima, kuna tema sõidab juba pikka aega TM-iga tippkonkurentsis, aga siis avanes võimalus Palsidega treenida ja nii otsustasin hoopis Eestisse tulla. Kuna Tabasalus oli ilm väga jahe ja rehvid ei saavutanud parimat temperatuuri, siis võtsime rahulikult ja ajad tulid meil kolmel suhteliselt samasse sekundisse. See tegi mulle head meelt, et kiirus oli koondisekaaslastega sama, ei pea Itaalias silmi maha lööma. Proovisin vahelduseks ka Patricku tsiklit ja mulle tundusid tema tsikli amortisaatorid natuke paremad, samas minu tsiklil oli vast madalatel pööretel veidi rohkem rammu. Aga eks viimane seadistus tuleb ikka Itaalias kohapeal teha.”

“Poisid, tehnika ja taustajõud on valmis. Kuna võistlevaid riike on palju ja osadel on stardis ka noortekoondised, kelle kiiruse kohta meil suurt aimu ei ole, siis täpset kohta on hetkel pea võimatu prognoosida. Peamine on laupäeval pea külm hoida ja kvalifikatsioonides oma tulemus ära teha ning siis peaks koht A-finaalis väga reaalne olema. Kui see eesmärk täidetud, siis võib juba julgemaid sõnu teha,” rääkis koondise juht Margus Ostnik, kes asus bussi roolis Itaalia poole teele juba täna.

Laupäeval sõidetakse Cremonas kvalifikatsioonid, kust pääseb pühapäevasesse finaali otse 15 paremat riiki. Iga klass sõidab kvalifikatsioonis eraldi võistlussõidu ja arvestusse läheb iga riigi kaks paremat tulemust. Pühapäeva hommikul toimub ülejäänud riikidele B-finaal, mille võitja saab ka finaali ehk siis põhisõitudes osaleb 16 meeskonda.