Eesti tuli ISDE-l 15. kohale

Toomas Triisa. Foto: Helen Urbanik
Toomas Triisa. Foto: Helen Urbanik
Eesti meeskond koosseisus Martin Leok, Toomas Triisa, Priit Biene, Elary Talu, Veiko Rääts ja Priit Palatu tuli Rahvusvahelisel enduro kuuepäevasõidul (ISDE) viieteistkümnendaks. Kõik meie mehed sõitsid võistluse ka lõpuni.

Täna, 12. septembril sõideti Slovakkias Košices ISDE lühike lõpukross. „Koera sabast“ said meie mehed üle juba eile, kui lõppesid pikad, sadu kilomeetreid katnud sõidupäevad. Täna startisid sõitjad kategooriate (klubimeeskonnad kõigepealt, seejärel naised, siis E1, jne) ning klasside sõiduaegade järgi 14 eri võistlussõidus 7 ringi kestnud finaalkrossile. Krossivõistlus toimus Košicest 25 km kaugusel asuval rajal, kuhu võistlejatel tuli oma tsiklitel ise kohale sõita.

Kõik meie sõitjad olid üliõnnelikud, et lõpuni vastu pidasid, kuigi paljud pidasid nädala sees loobumise plaane. Mitmel õhtul ütlesid näiteks Motoklubi GasGas sõitja Janar Kukk või Sõmerpalu klubi esindanud Egon Üpraus, et järgmisel hommikul nad starti minna ei suuda, kuid teised tiimikaaslased veensid mehi siiski jätkama ning kõik leidsid endas jõudu lõpuni tulla.

Klubide arvestuses klassis C3 oli Mart Meeru täna 25., Riho Kollist 42. ja Egon Üpraus 46. Võistluse kokkuvõttes tõusus Sõmerpalu MK taas 38. kohale. Janar Kukk, kes tehniliste probleemide tõttu katkestanud klubikaaslastest Billy Toomlast ja Mehis Meibaumist ainsana GasGasi tiimist rivis püsis, oli oma klassis C2 täna 77. ja klubi üldkokkuvõttes 91.

Kuna Eesti rahvusmeeskonna sõitjad on krossitaustaga, tundsid nad võimalusest krossirajal gaas põhja keerata täna suurt naudingut. E2 klassis pakkusid Martin Leok ja Toomas Triisa oma sõidus kaasaelajatele nauditava vaatemängu, saades stardis esimeste seas minema ning püsides ka kogu sõidu vältel esikümnes. Leok hoidis kindlalt neljandat kohta, Triisa püsis kaheksandana. Päeva kokkuvõttes oli Leok oma klassi 17. ja Triisa 27. E1 klassis oli Priit Biene täna 31. ja Veiko Rääts 37. Ainult E3 klassis ebaõnnestus Elary Talu start, kuna tema kõrval startinu sõitis oma stardipuusse kinni, kuid ka Talu stardipuu tuli meie sõitjale tagarattasse ning niitis ta jalust ja jättis stardis viimaseks. Talu täna 32., Priit Palatu 40.

Riikide arvestuses sai Eesti 15. koha. ISDE 2015 võitis Prantsusmaa (aeg kokku 21:08:30.76) Austraalia (kaotus vaid veidi üle minuti) ja Hispaania ees. Eesti oli võitjast 2:07 tundi aeglasem.

7.-12. septembrini toimuv The International Six Days Enduro on rahvusvahelist motoföderatsiooni (FIM) esimene ja pikima traditsiooniga ametlik võistlus, mis esimest korda toimus 1913. aastal. Eesti meeskond on selles väärikas seltskonnas suhteliselt uus, kuna võistlema minnakse alles neljandat korda. 2011. aastal käis Eesti esimest korda võistlemas ja Soomes saadi 14. koht, aasta hiljem Saksamaal olid eestlased 16. ja üle-eelmisel aastal Sardiinias tuli parim koht, kui oldi 9.

Eesti meeskond tänab kõiki õla allapanijaid: Aave Transport, Kultuurkapital, Addinol, Tridens, Saku Õlletehas, Virumaa Puhastus, Rabaconda, Jak Disain. Eriti suur tänu kõigile abilistele kohapeal, ilma kelleta me sellel võistlusel kuidagi hakkama ei oleks saanud!