28. augustil möödus täpselt 100 aastat Eesti esimesest võidusõidust, mida peetakse ka Eesti auto-motospordi sünnikuupäevaks. Ajaloo austamiseks ja meenutamiseks väisasid EMFi juhtkonnaliikmed ka oluliste isikute matmispaiku.
EMFi president Marek Kiisa, EMFi nõukogu esimees Veiko Biene, EMFi peasekretär Rauno Kais ja Eesti motoajaloo entusiast Aare Arula viisid mälestuskimbud 1928. aastal Eesti Motoklubi loojale Fred-August Olbreile, Eesti Mootorispordi Klubi loojale ja 1936. aasta Berliini tähesõidu Eesti meeskonna juhile Harry Pärkmale, esimesele Eesti motospordilegendile Oskar Veldemannile, Kalevi motoklubi loojale Richard Laurile ja endisele EMF-i presidendile Mati Heinsarele.
“Kes ajalugu ei mäleta, see elab tulevikuta. Eesti motosport on kuulunud maailma tippu juba alates motospordi algusaegadest eelmise sajandi esimeses kolmandikus ja tänu endistele sangaritele on meie sport olnud jätkusuutlik läbi 100 aasta ning meie sportlased teevad häid tulemusi maailmas ka praegu,” rääkis EMFi president Marek Kiisa. “Kindlasti annavad tänapäeva sportlased ja nende teod indu aina uutele generatsioonidele tegelda ühtede maailma vaatemängulisemate sporialadega, mille versioone pakub motosport mitmeid, olgu nendeks siis ka motokross või ringrajasõit või enduro. Õnnitleme omalt poolt tervet Eesti motokogukonda selle olulise tähiseni jõudmisel meil on uhke olla üks väheseid spordialaliite, kellel on täitunud juba 100-s sünniaasta!”
Ringkäik lõppes Estonia teatri juures kell 11:00, kust anti ka täpselt 100 aastat tagasi 1921 aastal start esimesele võidusõidule Tallinn-Rapla-Tallinn, kus osales kaheksa autot ja kaks mootorratast.