Hankook Baltic 1000km võistlusel stardivad võistlusmasinad, mille väärtus on 700 eurot

416.-18. juunini toimub auto24ringil Baltikumi suurim ringrajavõistlus Hankook Baltic 1000km, kus võistlevad väga kallid ja kiired kestvussõidu ringrajamasinad.

Lisaks kiiretele ja spetsiaalselt ringraja kestvussõitudeks ehitatud masinatele näevad kohaletulnud pealtvaatajad nädalavahetuse jooksul ka teisi võistlusklasse, millest üks on eriti tähelepanuväärne – Mannergute Mõõduvõtt.

See on võistlus, kus keegi ei võistle esikoha nimel. Seal ei ole ajalimiiti, ei ole auhindu kõige kiirematele ja peale viite ringi ei tea keegi, mis positsioonil nad parajasti on.
“Võistluse idee on sõita lõbu pärast, kuid seda siiski turvaliselt. Auhindasid ei saa mitte need, kes on kõige kiiremad, vaid need, kes näitavad kogu võistluse jooksul kõige suuremat tahet lõpuni jõuda, ning ka need, kellel on kõige lahedama disainiga masin,” sõnas Mannergute Mõõduvõtu eestvedaja Henrik Eelte.
Võistlusklassi üks peamistest reeglitest on, et võistlusmasina hind ei tohi ületada 700 eurot.
“See nö kindla eelarvega võistlus on kindlasti väga tore täiendus nädalavahetusele, kus võidusõidu fännidel õnnestub lisaks kallitele kestvussõidu masinatele näha ka hoopis teisest hinnaklassist masinaid. Mannergute Mõõduvõtu osalejad teevad seda kõike lõbu pärast ning kellelegi ei lähe korda, kes lõpuks võidab. Kindlasti saavad sellest võistlusest uusi ideid ka kohale tulnud lätlased ja leedukad, sest nende kodumaal sellist sarja ei sõideta,” võttis eelseisva põneva võidusõidu kokku korraldaja Darius Grinbergas.

Sai alguse USA-s

Mannergute Mõõduvõtu algne idee pärineb USA-st, kus loodi alternatiiv Le Mansi 24 tunni sõidule ning seda hakati kutsuma Sidrunite 24 tunni sõiduks (The 24 hours of Lemons). See on sari, kus 24-tunnise võistluse kestel sõidetakse autodega, mille maksumus on paarsada dollarit.
Eestlased on ameeriklaste versiooni täiendanud ning lisanud reegleid, mis muudavad sõidu ettearvamatuks.
“Kui mõned piloodid on teistest võistlejatest selgelt kiiremad, teenivad nad karistuse, mille otsustab publik.
Seega võib näiteks juhtuda, et võistlejad peavad oma masinal vahetama esimesed rehvid tagumiste vastu või masinale lisatuled paigaldama, “ tutvustas sarja eestvedaja võistluse omapäraseid reegleid.
Seega on see võistlus, kus osavõtt on tähtsam kui võit ning parimaks saavad need, kes teenivad ära korraldajate ja kohtunike heakskiidu.

Turvalisus ennekõike

Mannergute Mõõduvõtu peamised tehnilised reeglid on lisaks auto maksumusele sellised, et masina mootori võimus ei tohi ületada 75kW ühe tonni kohta ja lubatud maksimumkaal on 1,5 tonni. Reaalselt keegi masinaid enne võistlust siiski ei kaalu, seda infot kontrollitakse tehnilisest passist.
Masinate vedrustus ja mootor peavad olema standardsed ning võistlejad peavad kasutama tänavarehve ning kütuseks täiesti tavalist bensiini või diislit.
“Kui mõni auto on võrreldes teistega liiga kiire, siis me vähendame selle masina jõudu nii, et teibime masina õhufiltri kinni ja jätame vaid väikese ava, kust õhk jääb liikuma,“ sõnas Eelte.
700 eurot on piisav summa, et selle eest osta ligi kakskümmend aastat vana Ford Escort, Nissan Almera, Renault Laguna, Seat Toledo või mõni muu sarnane masin. Võistlema on tuldud ka näiteks sellise unikaalse masina nagu BMW 2002, kuid selge on, et antud masina hind ületab 700 euro piiri. Sellisel juhul vaadatakse reeglid vastavalt masinale üle.
Võistluse kõige olulisem reegel on ohutus. Masinatesse ei tohi paigaldada spetsiaalselt võidusõiduks mõeldud turvavarustust, kuid kõik tavapärased turvavarustuse elemendid, välja arvatud õhkpadjad, peavad olema paigaldatud ja töökorras.
“Kuna võistlus ei käi võidu nimel, siis me ei ole reeglitega üle pingutanud ning jätame pigem meeskondadele ja võistlejatele vabad käed. Seda, kas auto on ehitatud hästi või halvasti, otsustame siiski meie. Võime jooksvalt reegleid muuta, kuid turvalisuse osas me järeleandmisi ei tee,” garanteerib sarja eestvedaja.

Kestvussõit, millel pole ajalimiiti

Mannergute Mõõduvõtu võistlusel pole kindlat ajalimiiti, sest see selgub võistluse käigus. Üldjuhul siiski piirdutakse vahemikuga 4-6 tundi.
See võib küll kõlada uskumatuna, kuid need kuni 700 eurot maksvad võistlusmasinad jõuavad üldjuhul ka kõik finišisse. Katkestajate arv on tavaliselt vahemikus 4-6 masinat ja näiteks viimasel võistlusel, mis sõideti aprillis, ei näinud finišilippu vaid üks auto.
“Kuna kõik masinad peavad olema võimelised sõitma ka tavaliikluses ja kiireid sõitjaid karistatakse, siis ei pea võistlejad oma masinatest viimast välja pigistama ning see on üks peamisi põhjuseid, miks lõpetajate protsent nii suur on,” lisas Eelte.
Hankook Baltic 1000km võistluse raames peaks esialgsetel andmetel Mannergute Mõõduvõtu sarja raames auto24ringil startima umbes 60 osalejat.

Mannergute Mõõduvõtust võivad osa võtta kõik soovijad ning sarja kohta saab küsimusi saata e-posti aadressile info@mannergutemooduvott.ee.

Aprillis toimunud Mannergute Mõõduvõtu videokokkuvõte: www.youtube.com/watch?v=OOpA1MBExqY