Pisut vähem kui kuu aja pärast, 23.-24. mail jätkuvad EAL Eesti autoralli meistrivõistlused hooaja esimese kruusaetapiga, kui Harjumaa teedel sõidetakse uus Harju Rally. Registreerimine rallile on alanud ja korraldajad ootavad meistrisarja punkte püüdma rohkelt sõitjaid.
Selle hooaja esimesed punktid jagati kolm kuud tagasi Võrumaa talverallil, kus oma esimese ralli absoluutvõidu said Timmu Kõrge ja Erki Pints MM-Motorsport meeskonna Ford Fiesta R5 võistlusautoga. Nii Kõrge kui nende meeskonnakaaslased, Võrus selles klassis teise koha saanud Raul Jeets ja Andrus Toom teevad terve hooaja Eestis kaasa uute Ford Fiesta R5 autodega ja on stardis ka Harju Rally’il.
„Oleme saanud nüüd uue autoga rohkem sina peale. Väga aitas kaasa Rally Masters Show Moskvas, kus auto oli asfaldiseades ja see aitas autot palju paremini tunnetada ning õppisime palju. Nüüd tuleb see kõik Harju Rally’il heaks tulemuseks vormistada,“ räägib Timmu Kõrge.
N4 klassis alustasid hooaega võiduga Roland Murakas ja Kalle Adler, kes Mitsubishi Lancer EVO 9 ‘ga võitlesid kuni viimase katseni ralli üldvõidu nimel. Võrust teenitud maksimumpunktid annavad neile hea stardikoha võitlemaks tänavuse meistritiitli nimel ja mehed on kindlasti Harju Rally’il ühed N4 klassi soosikud. Võrus katkestanud Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9) teavad täpselt, et kui soovivad tiitli nimel kaasa rääkida, siis neil eksimisruumi pole. Nimelt läheb tänavuses
meistrisarjas kehvim tulemus mahaarvamisele.
Kuni kaheliitrise töömahuga esiveoliste klassis tulevad Harju Rally’le liidritena Sander Siniorg ja Annika Arnek (Honda Civic Type-R) ja kuni 1,6 liitrise töömahuga masinate klassis Rasmus Uustulnd ning Imre Kuusk. Kuna osad sõitjad nendes klassides jätsid hooaja esimese etapi erinevatel põhjustel vahele, siis on Harju Rally’il oodata uusi sõitjaid, kes konkurentsi tihedamaks teevad.
Rahvuslikus E-rühmas on tänavu kaheveolistel autodel kolm meistrisarja arvestusklassi ja see tõi juba hooaja esimesele etapile korraliku arvu võistlejaid. Lisaks veel neljaveolised E-rühma autod ja klassiliidrid enne Harju Rally’it on E9 klassis Janar Tänak-Janno Õunpuu (Lada VFTS), E10 klassis Martin Saar ja Allar Heina (VW Golf), E11 klassis Ago ja Kalle Ahu (BMW M3) ning E12 klassis Hendrik Kers ja Viljo Vider (Mitsubishi Lancer EVO 5).
Harju Rally on selle aasta esimeseks etapiks EAL Eesti autoralli meistrivõistlustel veoautodele ja esmase info kohaselt on starti oodata pea kümmet GAZ veoautot.
Harju Rally korraldajate sõnul ootavad sõitjaid ees huvitavad katsed Harjumaa teedel, kokku sõidetakse üheksa kiiruskatset kogupikkusega 92,43 kilomeetrit, millest esimene on reede õhtul asfaldil sõidetav lühike ja atraktiivne publikukatse Jüri lähistel. Ralli keskus ja hooldusala paiknevad Jüri Tehnopargis, ralli stardi-ja finišipoodium asuvad sealt mitte kaugel Rae vallas Peetri alevikus täpsemalt Peetri Selveri esises parklas. See teeb sõitjatele võistlusautodega liikumise mugavaks ja
lihtsaks.
Reedese publikukatse algus on peale tööpäeva lõppu, et kõik huvilised jõuaks seda vaatama. Teisel päeval liigub Harju Rally edasi juba Harjumaal pikematele katsetele, mis korraldajate sõnul pakuvad sõitjatele palju ja pole samas ka Tallinnast väga kaugel.
Publikule on Harju Rally korraldajate sõnul raja ääres mitmeid häid vaatamiskohti, millest saab kõige parema ülevaate Harju Rally võistlusnädalal ilmuva Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast. EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Harju Rally sõidetakse 23.-24. mail.