Harju Rally stardis on Kuveidi rallisõitja Salah Bin Eidan

Salah Bin Eidan - Simo Koskinen Talsi rallil. Foto: Aigars Tidmanis
Salah Bin Eidan – Simo Koskinen Talsi rallil. Foto: Aigars Tidmanis
23.-24. mail Harjumaa teedel sõidetava Harju Rally stardinimekirjas on kokku 80 ekipaazi, mis ületab ka korraldajate ootused. Esindatud on kuue rahvuse esindajad ja esmakordselt stardib Eestis Kuveidi rallisõitja. MM-Motorsport meeskonna Ford Fiesta R5 autoga osaleb Harju Rally’il Salah Bin Eidan, kelle kaardilugejaks on Kristo Kraag.

Bin Eidan on osalenud tänavu MM-Motorsport meeskonna autoga nii Lähis-Idas kui autoralli MM-sarjas ja eesmärk saada kogemusi erinevatelt rallidelt, tõi ta ka Eestisse ja nädal varem Lätti. Siit edasi ootab teda ees juba Sardiinia MM-ralli.

Harju Rally stardinimekirja avavad EAL Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapi võitjad Timmu Kõrge-Erki Pints (Ford Fiesta R5), nende järel lähevad rajale Karl Kruuda-Martin Järveoja, kelle kasutada on uus Peugeot 208 T16 R5 võistlusauto. Kolmas stardinumber kuulub soomlasetele, Joni Nikko-Jarno Ottman (Mitsubishi Lancer EVO 9 R4) ja neljandana lähevad rajale „kõik või mitte midagi“ sõidustiiliga Aleksei Lukjanuk-Aleksei Arnautov N4 klassi Mitsubishi Lancer EVO X masinaga. Alati Eestis soosikute hulka kuuluvate Vene sõitjate jaoks on see esimeseks selle aasta Eesti MV etapiks. Viiendana stardivad värsked Talsi ralli võitjad Raul Jeets ja Andrus Toom (Ford Fiesta R5) ja siis juba N4 klassi kodune paremik eesotsas Siim Plangi-Marek Sarapuuga (Mitsubishi Lancer EVO X).

Esiveoliste autode klassis on oodata samuti kõva konkurentsi, klassiliidrid Rasmus Uustulnd-Imre Kuusk (Ford Fiesta R2) saavad endale konkurentideks nii autoralli MM-sarja raames sõidetava Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidrid Sander Pärna ja James Morgani (Ford Fiesta R2) ja Võrumaal 2WD 2000 klassi kindlalt võitnud ja nüüd klassi vahetanud Sander Sinioru ja Annika Arneki (Ford Fiesta R2) ja hooaja avastardi teevad eelmise aasta teised Rainer Rohtmets ja Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2 Max). Nimetatuile lisaks on selles klassis kiireid sõitjaid teisigi, mis teeb selle üheks konkurentsitihedamaks. Mai alguses sõidetud Kaugatoma rallisprindil näitasid väga head kiirust Ken Torn ja Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), kes on kindlasti ühed soosikud 2WD 2000 klassis. Rahvusliku E-rühma neljas meistriklassis on kohal kõik meeskonnad, kes sihivad hooaja kokkuvõttes poodiumikohti ja kokku nende klasside peale meeskondi pea 40.

Sellel aastal naasevad meistrivõistlustele ka veoautod, kokku on neid stardis seitse ja Harju Rally on neile hooaja esimeseks etapiks. Paljude tuttavate nimede vahelt leiab Marko Kasepõllu, kes peale pausi on taas rallirajal tagasi, seni kahe-ja neljaveoliste autodega kihutanud Kasepõld stardib Harju Rally’il GAZ 51 veoautoga ja tema
kaardilugejaks on Harri Jõessaar.

Harju Rally on EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, lisaks sellele Michelin karikavõistluste ja Eesti Juuniorite rallimeistrivõistluste esimeseks etapiks. Ralli keskus ja hooldusala paiknevad Jüri Tehnopargis, ralli stardi-ja finišipoodium asuvad sealt mitte kaugel Rae vallas Peetri alevikus täpsemalt Peetri Selveri esises
parklas.

Reedese publikukatse algus on peale tööpäeva lõppu, et kõik huvilised jõuaks seda vaatama. Teisel päeval liigub Harju Rally edasi juba Harjumaal pikematele katsetele, mis korraldajate sõnul pakuvad sõitjatele palju ja pole samas ka Tallinnast väga kaugel.

Harju Rally rallipass maksab 5 eurot, seda saab osta sularaha eest katstel ja lisaks sellele ka Alexela Jüri tanklas, kus on ka kaardimakse võimalus. Publikule on Harju Rally korraldajate sõnul raja ääres mitmeid häid vaatamiskohti, millest saab kõige parema ülevaate Harju Rally võistlusnädalal ilmuva Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast. Rally afterparty toimub laupäeval Tallinnas, Venus Club’is.