Holstre-Nõmmel sõideti Freetime Mini Karikasarja avaetapp

BucciMoto Expert klassi start. Foto: Käthrin Kaurson
BucciMoto Expert klassi start. Foto: Käthrin Kaurson
Viljandimaal Holstre-Nõmme krossirajal tehti algust Freetime Mini karikasarjaga, kus päeva jooksul käis rajal ühtekokku 95 võistlejat. Vaatamata kehvale ilmaprognoosile oli rada väga hästi ette valmistatud ning päeva jooksul üle käinud hoovihm tegi raja pinnast ainult paremaks.

Võrreldes eelmise aastaga on muutunud nii klasside nimisponsorid kui ka mõned masinaklassid. Varasemate Amateur ja Noorte masinaklasside asemel on nüüd Euroopa meistrivõistluste eeskujul klassid Amateur >21, kus stardis 8 kuni 21-aastased noored ning Amateur 21+, kus tohivad osaleda 21 kuni 34-aastased. Lisaks on varasema Mini MX 800€ klassi asemel sel aastal poolautomaat käigukasti ja mootori kubatuuriga kuni 90cc tsiklitele klass Mini MX 88 Semi. Mini Karikasarjale omaselt olid võistlustules veel klassid Naised, 35+ ja Expert ning väikesed 50cc ja 65cc klassi krossisõitjad, kes koguvad Eesti karikavõistluste punkte ja Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni karikasarja etapp klassile 50cc Junior.

Klassis Bangalo 50 Junior, mis mõeldud kõige pisematele, oli osavõtjaid kokku 13. Kvalifikatsioonis olid teistest märksa kiiremad kaks meest – Romeo Pikand (KTM / Viljandi VMK) ja Robin Teesalu (KTM / KTM Racing Team), keda lahutas 1,9 sekundit. Järgmised jäid maha juba üle 10 sekundi.
Sarnaselt kvalifikatsioonile jagasid ka sõitudes esimesed kaks kohta just eelnimetatud noored krossipoisid. Mõlemas võistlussõidus ja kokkuvõttes võitis esikoha Teesalu maksimaalsete punktidega, kindlalt teise koha saavutas Pikand ning teise sõiduga kindlustas kolmanda koha endale Marten Enok (KTM). Esikuuikusse mahtusid veel Ruben Lindemann (KTM / Viljandi VMK), Hannes Hanimägi (KTM / Sõmerpalu MK) ja Dever Kukk (KTM / Saaremaa MK).

Toit’s 50cc masinaklassis võitis nii kvalifikatsiooni kui ka mõlemad võistlussõidud Mikk Martin Lõhmus (KTM / KTM Racing Team), saavutades maksimaalse punktisummaga esikoha ka kokkuvõttes. Esikuuiku järjestus mõlemas sõidus oli muutumatu ning nii järgnesid talle päeva teise kohaga lõpetanud Kennert Nurja (KTM / AYR Racing Team), kolmandana (Robin Kruuse KTM / Saku MK) ning esikuuiku lõpetasid Hugo Nork (KTM / Motoextreme), Ander Vokk (KTM / Saku MK) ja Robin Randoja (KTM / KTM Racing Team).
Nord Express 65cc masinaklassis oli stardis kümme noort krossipoissi. Kvalifikatsioonis olid teistest kiiremad kolm meest. Parima aja sai kirja Marcel Peldes (KTM / RedMoto Honda Racing), vaid 0,074-sekundilise eduga Romeo Karu (KTM / Tihemetsa MK) ees, kes omakorda edestas 0,3 sekundiga Kenth Lusenbergi (KTM / KTM Racing Team).
Avasõidus tuli esimeselt ringilt liidrina Karu, tema järel Peldes ning Lusenberg. Samas järjestuses sõit ka lõpetati.

Teises stardis tuli avaringil esimesena aga esimese sõidu kolmas Lusenberg, kes vaikselt ka edu järgnevatega kasvatas ning sõidu 9,5-sekundilise eduga Peldesi ees lõpetas. Esimese sõidu võitja Karu pidi teises sõidus leppima kolmanda kohaga. Võrdsete punktide juures andis teise sõidu võit esikoha ka kokkuvõttes Lusenbergile Karu ees. Kolmas oli kahe teise kohaga Peldes. Esikolmikule järgnesid Mikk Kallion (KTM / Motoklubi K&K), Sander Saadi (KTM / Kose AMK) ning Martin Michelis (KTM / RedMoto Honda Racing).

Osavõtjaterohkeim oli klass Jak Disain Amateur >21, kus startis kokku 22 noort. Kvalifikatsioonis sai parima aja kirja Mikk Erm (Pitpro / Kagu MK), kes edestas lähimat konkurenti Targo Tintsot (Pitpro / Kagu) MK 0,2 sekundiga.
Mõlemas võistlussõidus pidi aga Erm konkurendi paremust tunnistama, kui esimese sõidu võitis Tintso 6,6-sekundilise eduga siis teises sõidus oli edu teise koha ees juba 9,1 sekundit. Kolmanda kohaga hõivas poodiumi madalaima astme Mihkel Tääkre (Pitpro / Mini RC). Esikuuikusse mahtusid veel Jarli Palgi (Pitpro / Viljandi MK), Sasha Võsa (Pitpro / Saku MK) ning lätlane Emils Sigajevs (Bucci Moto).
Klassis Illimar Amateur 21+ olid kvalifikatsioonis teistest üle kaks lõunanaabrit Jurijs Sigajevs ja Janis Lubans (mõlemad Bucci Moto). Neile järgnes 5-sekundilise kaotusega Villi Liivakant (Pitpro / Viljandi MK).
Esimeses sõidus olid kvalifikatsioonis kaks kiiremat meest kohad omavahel vahetanud, kui sõidu lõpetas võitjana Lubans, Sigajevsi ning Kristo Kaste (Pitpro / MRC MK) ees.
Teises stardis lõpetasid lätlased aga sõidu samas järjestuses nagu kvalifikatsioonis. Napi 0,6 sekundiga võttis võidu Sigajevs, teisena ületas lõpujoone Lubans ning kolmas oli taaskord Kaste.
Kokkuvõttes kohad samad, võitja võrdsete punktide juures Sigajevs, teine Lubans ning kolmas Kaste. Neljandana lõpetas mõlemad sõidud Tauno Mäekivi (Pitpro / MRC MK), viies oli Villi Liivakant ning kuues Laur Allev (Pitpro).

Ühisstart toimus masinaklassidele YCF 88 Semi ning Tommi Grill Naised, kus osalejaid oli kahe klassi peale kokku 7. Klassis YCF 88 Semi võitis nii kvalifikatsiooni kui ka mõlemad võistlussõidud kindlalt Silver Susi (YCF / FREETIME Racing). Kokkuvõttes teisena lõpetas avasõidu kolmanda ja teise sõidu teise kohaga nooruke Erik-Rennes Pihlak (YCF / FREETIME Racing) ning kolmas oli Rennesega võrdsete punktidega Tanel Jürgenson (Motovert / Mini RC).
Klass Tommi Grill naised pakkus pealtvaatajatele palju põnevust. Kvalifikatsioonis sai kiireima aja kirja Kätlin Salujõe (Bucci Moto / Motoklubi K&K), kes edestas sünnipäevalast Kristel Raba (Pitpro / Viljandi MK) ühe, Kadri Ehamäed (Pitpro / Pärnu MC) 3,2 ning Mirell Põllumäed (Pitpro / Tihemetsa MK) 3,6 sekundiga.
Esimeses sõidus tuli avaringilt liidrina Raba, kellele järgnesid väga väikeste vahedega Salujõe ja Ehamäe. Salujõe kukkus viiendal ringil ning teiseks tõusnud Ehamäe asus jahtima liidrikohta. Kaks ringi enne lõppu õnnestuski Ehamäel mööduda ning võitjana ka finišijoon ületada. Teisena lõpetas 4,7-sekundilise kaotusega Raba ning kolmandana Salujõe. Neljas oli Mirell Põllumäe.
Sarnaselt avasõidule tuli ka teises stardis esimeselt ringilt liidrina Raba, tema järel Põllumäe, Salujõe ning Ehamäe. Raba püsis liidrikohal kaks ringi, kuni temast möödas Salujõe, kes positsiooni lõpuni hoidis ning sõidu 2,2-sekundlise eduga teisena lõpetanud Raba ees võitis. Kolmandana lõpetas avasõidu võitja Ehamäe ning neljas oli taaskord Põllumäe.
Võrdsete punktide juures tõusis teises sõidu võiduga poodiumi kõrgeimale astmele Salujõe, teine oli Ehamäe, kolmas kahe teise kohaga Raba ning neljas Põllumäe.

AKR 35+ klassis kasvab võistlejate arv iga aastaga. Seekord oli stardis 14 sõitjat, kelle hulgas kaarte segamas ka varasematel aastatel MX1 masinaklassis võistelnud Marko Heinmäe (Pitpro / Viljandi VMK). Kvalifikatsioonis näitas siiski kiireimat aega Marko Lepik (Rotek / Mini RC), kellele vaid 0,2-sekundilise kaotusega järgnes Heinmäe ning 0,9-sekundilise kaotusega Mati Tagapere (Rotek / Mini RC).

Esimeses sõidus tuli avaringilt liidrina Lepik, tema järel Heinmäe, Romet Ahi (Pitpro / Mini RC) ning Tagapere, kes aga sõidu katkestama oli sunnitud. Teisel ringil õnnestus Heinmäel Lepikust ka mööduda, kuid kukkumine kolmandal ringil jättis ta päris võistlejaterivi lõppu. Nii lõpetas Lepik sõidu lausa 49-sekundilise eduga teiseks tulnud Ahi ees. Kolmas oli Kaido Raud (Pitpro / Viljandi VMK) ning neljandana lõpetas sõidu algfaasis kukkunud Heinmäe.
Teises võistlussõidus tuli avaringilt taas liidrina Lepik, tema järel esimese sõidu katkestanud Tagapere ning kolmanda Heinmäe. Kolmandaks ringiks oli Heinmäe suutnud aga Tagaperest ja Lepikust mööduda ning tõusta juba ise liidrikohale. Paar ringi hiljem suutis aga Lepik taas möödumiskoha leida ning hoidis esikohta sõidu lõpuni. Mõned ringid enne lõppu sõitis Heinmäe otsa aga vahetult tema ees kukkunud mahajääjale ning oli sunnitud peale kukkumist sõidu pooleli jätma. Teisena lõpetas 14-sekundlise kaotusega Lepikule Tagapere ning kolmas oli Ahi.
Kahe sõidu kokkuvõttes kuulus kindel esikoht Lepikule, teine oli Ahi ning kolmas stabiilselt sõitnud Maarek Kõre (Pitpro / Lääne MK). Esikolmikule järgnesid Rain Raudnagel (Pitpro / Kagu MK), Leons Naglis (Bucci Moto) ning Heinmäe.

Päeva kiireimas klassis olid rajal Buccimoto Expert klassi sõitjad, kus rajale tuli 13 sõitjat. Kvalifikatsioonis näitas parimat aega möödunud hooaja vigastuse tõttu vahele jätnud Marko Lepiku poeg Marthi (Bucci Moto / Mini RC) edestades Claus Oliver Pajurit (Bucci Moto / Bucci Moto Estonia) 2,2 sekundiga.
Esimeses võistussõidus tuli avaringilt liidrina Henri Remma (YCF / FREETIME Racing), kellel tihedalt kannul Lepik ning hea stardi teinud Mart Kinnas (Bucci Moto / Bucci Moto Estonia). Teisel ringil jäi Lepik aga tehniliste probleemide tõttu seisma ning alles kaks ringi hiljem sai tõrkuva mootoriga rajale tagasi. Väga hea sõidu tegi Kinnas, kes lõpetaski sõidu Remma järel teisena. Heitluses kolmandale kohale väljus võitjana Pajuri, kes edestas finišis Kevin Kaursoni (Bucci Moto / Bucci Moto Estonia) vaid 0,088 sekundiga. Lepik ületas lõpujoone 13-ndana.
Teises stardis sai taaskord kõige paremini minema Remma, tema järel avasõidu neljas Kaurson ning Lepik. Kolmik hakkas järgnevatega vahet sisse sõitma ning neljandal ringil õnnestus Lepikul Kaursonist mööduda. Tasapisi Remmale lähenenud Lepik läks kaheksandale ringile juba liidrina ning hoidis kohta lõpuni. Teisena lõpetanud Remma kaotas talle 1,3 ja kolmandana finišisse jõudnud Kaurson juba 18 sekundiga.
Kokkuvõttes avaetapilt kindel esikoht Remmale, teisele pjedestaali astmele tõusis teise sõidu võiduga Lepik ning kolmas oli avasõidu teise ning teise sõidu kuuenda kohaga Kinnas. Neljas oli Kaurson ning viies Kaursoniga võrdsete punktidega Pajuri. Esikuuiku lõpetas Juss Maidla (Bucci Moto / Kagu MK).

Freetime karikasarja järgmine etapp toimub alles 6. juulil, kuid nii 50cc, 65cc kui ka Mini MX sõitjad stardivad juba järgmisel pühapäeval Türil Kihli motokeskuses peetaval Tridens Eesti meistrivõistluste avaetapil.