Kardisõidu Rotaxi MK-võistlustel selgusid stardijärjestused

Jüri Vips. Foto: Toomas Vabamäe
Jüri Vips. Foto: Toomas Vabamäe
Teine võistluspäev kardisõidu Rotaxi maailma karikavõistlustel (RMCGF) hakkas jõudude vahekorda tasapisi selgeks tegema. Hommikupoolikul peeti kõigis klassides kaks viimast treeningsõitu, pärastlõunal aga selgitati kvalifikatsioonis eelsõitude stardijärjestused. Eestlastel kõige paremini ei läinud, meie edukaimana sai Jüri Vips klassis Rotax Junior paremuselt 17. aja.

Öösel sadanud vihm oli Lucas Guerrero kardiraja asfaldi märjaks kastnud ning vaatamata päikesele ja tuulele kuivas see aeglaselt. Niiske rada oli vesi eestlaste veskile ning treeningsõitude tulemused kujunesid paljulubavaks. Aavo Talvar sai Rotax Maxi treeningutel 1. ja 2. aja, Kairo Kivi oli samas klassis 7. ja 8. ning Kaspar Korjus Rotax Junioris märjal rajal viies. Kahjuks selgus ka kurb tõsiasi, et meie eeldatavatel tugevamatel, Aavo Talvaril ja Jüri Vipsil polnud loosiga vedanud. Mõlemal kardil jättis soovida mootori töö kõrgetel pööretel, mis eriti kuival rajal valusalt tunda andis.

Kvalifikatsioonisõitude ajaks oli rada kuivanud ja tugev tuul puhus peasirgel otse vastu. Esimestena läksid rajale Rotax Juniori sõitjad. Jüri Vips püsis enam-vähem samal tasemel, nagu ta treeningutel oli näidanud ning kiireim ring andis talle 72 sõitja hulgas 17. koha. Kaspar Korjusel ei õnnestunud kahjuks korrata treeningsõitudes näidatud minekut ning tema pidi leppima 31. kohaga.

Nii Aavo Talvar kui ka Kairo Kivi olid korra Rotax Seniori treeningul kiireimad olnud. Seda arvestades on vastavalt 19. ja 41. stardikoht muidugi suur pettumus.

Priit Sei sai Rotax Mastersi kvalifikatsioonis enam-vähem võimetekohase 42. koha ning Sten Dorian Piirimägi esimene suurvõistlus Rotax DD2 roolis tõi kvalifikatsioonist korraliku 23. koha.

Põhjust rõõmustada oli aga leedulastel – Rokas Baciuška oli olnud kiireim kahel treeningul kolmest ja võitis selge eduga ka Rotax Juniori kvalifikatsiooni.

Kvalifikatsiooni tulemuste põhjal jagatakse kõigis klassides võistlejad eelsõitudeks nelja gruppi. Eelsõitudes kohtuvad need neli gruppi omavahel turniirisüsteemis, nii et iga sõitja saab kolm korda rajal käia. Eelsõitudest kogutud kohapunktide alusel pääsevad 28 paremat otse finaalsõitudesse. Järgmised 34 saavad sinna pääsu üritada veel reede pärastlõunal lohutussõidus, kust kuus paremat finaali lastakse. Eelsõidud ise peetakse neljapäeval-reedel, finaalsõidud – eelfinaal ja finaal – aga laupäeval.

Kui seni on päevasel ajal Valencias ilm kuivana püsinud, siis edaspidiseks lubab ilmaennustus sadu. Neljapäeval peaks vihm olema õige kerge, reedel pisut tihedam, laupäevaks aga on praeguse seisuga oodata lausvihma.

Võistluse ametlik kodulehekülg: www.rotax-kart.com/en/Max-Challenge/Grand-Finals/Grand-Finals-2014

Ajavõtt reaalajas ja tulemused: lt2014.kart-data.com/RGF

TV-ülekanne: rgf-2014.kart-data.com

Eesti tiimi lehekülg Facebookis: www.facebook.com/EST2014MK