Karl Kruuda toob Harju Rally’il esmakordselt Eestis starti Peugeot 208 T16 R5 võistlusauto

Craig Breen Peugeot 208 T16 R5 autoga võidukal Acropolise rallil. Foto: Peugeot Sport
Craig Breen Peugeot 208 T16 R5 autoga võidukal Acropolise rallil. Foto: Peugeot Sport
23.-24. mail sõidetava EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teisele etapile, Harju Rally’ile registreerus kokku 80 meeskonda, mis on korraldajate hinnangul väga korralik arv. Nimekirjast leiab enamuse meistrivõistluste avaetapil osalenutest, kellele lisavad konkurentsi uued tulijad.

Üks põnevamaid kooslusi on hetkel autoralli MM-sarjas WRC 2 klassis neljandal kohal olevad Karl Kruuda ja Martin Järveoja, kes toovad Harju Rally starti esmakordselt Eestis uue Peugeot 208 T16 R5 võistlusauto. Tegu on uue, Peugeot Sport poolt ehitatud autoga, mille esimesed võistlusstardid olid alles märtsis. Sama autoga stardivad Kruuda ja Järveoja ja WRC 2 klassi autoralli MM-võistlustel.

MM-Motorsport meeskond on Harju Rally stardis kahe R5 võistlusautoga. Võrumaa talveralli võitjad Timmu Kõrge ning Erki Pints ja meistrivõistlustel omas klassis nende järel teisel kohal olevad Raul Jeets ning Andrus Toom stardivad Ford Fiesta R5 autodega.
N4 klassis on meistrivõistluste liidermeeskond Roland Murakas-Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO X), kellele pakuvad konkurentsi mitmed meeskonnad nagu näiteks Rainer Aus-Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9), Siim Plangi-Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X), Markus Abram-Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer EVO X) ja Egon Kaur-Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer EVO X). Nende kõrval on üheks tõsiseks kandidaadiks klassivõidu nimel oma selle aasta esimese stardi Eestis tegevad Aleksei Lukjanuk-Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X).

Esiveoliste autode klassis on oodata samuti kõva konkurentsi, klassiliidrid Rasmus Uustulnd-Imre Kuusk (Ford Fiesta R2) saavad endale konkurentideks nii autoralli MM-sarja raames sõidetava Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidrid Sander Pärna ja James Morgani (Ford Fiesta R2) ja Võrumaal 2WD 2000 klassi kindlalt võitnud ja nüüd klassi vahetanud Sander Sinioru ja Annika Arneki (Ford Fiesta R2) ja hooaja avastardi teevad eelmise aasta teised Rainer Rohtmets ja Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2 Max).
Nimetatuile lisaks on selles klassis kiireid sõitjaid teisigi, mis teeb selle üheks konkurentsitihedamaks.

Mai alguses sõidetud Kaugatoma rallisprindil näitasid väga head kiirust Ken Torn ja Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), kes on kindlasti ühed soosikud 2WD 2000 klassis. Rahvusliku E-rühma neljas meistriklassis on kohal kõik meeskonnad, kes sihivad hooaja kokkuvõttes poodiumikohti ja kokku nende klasside peale meeskondi pea 40.

Sellel aastal naasevad meistrivõistlustele ka veoautod ja Harju Rally on neile hooaja esimeseks etapiks ja paljude tuttavate nimede vahelt leiab Marko Kasepõllu, kes peale pausi on taas rallirajal tagasi, seni kahe-ja neljaveoliste autodega kihutanud Kasepõld stardib Harju Rally’il GAZ 51 veoautoga ja tema kaardilugejaks on Harri Jõessaar.

Harju Rally korraldajate sõnul ootavad sõitjaid ees huvitavad katsed Harjumaa teedel, kokku sõidetakse üheksa kiiruskatset kogupikkusega 92,43 kilomeetrit, millest esimene on reede õhtul asfaldil sõidetav lühike ja atraktiivne publikukatse Jüri lähistel. Ralli keskus ja hooldusala paiknevad Jüri Tehnopargis, ralli stardi-ja finišipoodium asuvad sealt mitte kaugel Rae vallas Peetri alevikus täpsemalt Peetri Selveri esises parklas. See teeb sõitjatele võistlusautodega liikumise mugavaks ja lihtsaks.

Reedese publikukatse algus on peale tööpäeva lõppu, et kõik huvilised jõuaks seda vaatama. Teisel päeval liigub Harju Rally edasi juba Harjumaal pikematele katsetele, mis korraldajate sõnul pakuvad sõitjatele palju ja pole samas ka Tallinnast väga kaugel.
Publikule on Harju Rally korraldajate sõnul raja ääres mitmeid häid vaatamiskohti, millest saab kõige parema ülevaate Harju Rally võistlusnädalal ilmuva Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast. EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Harju Rally sõidetakse 23.-24. mail.