Kert Varik – Maarek Miil jätkavad MM-arvestuses 20. koha piirimail

Kert Varik - Maarek Miil. Foto: Rien Willems
Kert Varik – Maarek Miil. Foto: Rien Willems
Lõppenud nädalavahetusel peeti Kramolinis Tšehhis külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste teine etapp, kus suurendasid oma punktiarvet avaetapil 21. koha saanud Kert Varik ja Maarek Miil.

Oma kvalifikatsioonigrupi sõidu lõpetasid Varik – Miil esikümnes ja koht finaalis oli olemas, kuid peale sõitu selgus, et meeste võistlustsikkel ületas müranormi ja nad langesid trahvi tulemusena mitmeid kohti ning pidid finaalipääsuks hoopis lohutussõitu minema. See sõit lõpetati aga teisena ning finaalikoht oli olemas.
Täna sõidetud finaalides olid eestlased 17. ja 15. ning kahe sõidu kokkuvõttes kogusid nad 10 punkti, mis andis meestele 16. koha. Etapi esikolmiku moodustasid mõlemad sõidud võitnud prantslased Valentin Giraud – Nicolas Musset, 10-kordne maailmameister Daniel Willemsen – Peter Beunk (Holland) ja Jan Hendrickx – Ben van De Bogaart (Belgia-Holland).
MM-arvestuses jätkavad Varik – Miil 15 punktiga 21. kohal, liidrid on Willemsen – Beunk (88 punkti), kellele järgnevad täna 7. koha saanud Ben Adriaessen – Laurid Daiders (Belgia-Läti, 77 p) ja Stuart Brown – Josh Chamberlain (Suurbritannia, 72 p), kes olid Kramolinis 5.

“Tegemist on ühe üliägeda ja kiire rajaga, täpselt külgkorvide jaoks! Laupäev juba justkui sujus, harjusime oludega ning õhtuks oli kiirus päris hea ja B grupi kvalifikatsioonisõidu lõpetasime 9. kohaga. Peale sõitu võeti meid aga mürakontrolli, mille tulemuseks müra üle normi ja sõidu tulemusele lisati 1 minut ning seetõttu pidime lohutussõitu minema. Õnneks olime seal teised ja saime ikka finaali,” rääkis Kert Varik. “Esimese sõidu start oli täna lahja ja esimeselt ringilt tulime 26ndal kohal peale mida ajasime terve sõidu kedagi taga ning nii jõudsime lõpuks 17ndale positsioonile. Lisaks eksisime natuke piduriklotside valikuga, kuna Kramolinis on kiirused väga suured ja pidurdamised tõsised, mistõttu meie tsiklil põlesid lõpuks tagapiduri klotsid ära. Viimased 4-5 ringi sõitsime ilma tagapiduriteta, mis oli päris ohtlik, aga õnneks saime lõpuni ja 4 punkti oli käes. Teise sõidu stardist pääsesime natuke paremini minema ja esimeselt ringlit tulime 20nda koha piirimil. Saime päris korralikult kihutada ning jõudisme 14ndal kohal sõitnud tiimile järgi ja siis võitlesime ratas-ratas 5-6 ringi. Viimasel kahel ringil andsime veidike järgi, kuna pidurid muutusid jälle natuke imelikuks ning pidime 15nda kohaga leppima. Raja ääres elas meile kaasa mitu kohale tulnud fänni ja toetajat, kelle hulgas ka Are Kaurit, kelle vihjetest oli järjekordselt tohutu abi. Aitäh talle selle eest. Lisaks suured tänud ka kõikidele teistele meeskonna toetajatele!”

MM-karussell liigub nüüd Prantsusmaale, kus järgmisel nädalal võisteldakse Brou krossirajal.