Auto on tänapäeval enamikele meist pigem möödapääsmatu vajadus kui staatuse sümbol. Igapäevase elu korraldamist ilma isikliku autota on näiteks lastega pere puhul üsna keeruline ette kujutada.
Põhjendatud vajadus sõiduvahendit omada võiks tähendada ühtlasi ka seda, et auto valitakse vastutustundlikult, pidades silmas nii koduplaneedi heaolu kui hoides oma isikliku ökoloogilise jalajälje võimalikult väiksena.
Taaskasutus on 100% keskkonnasõbralik valik ja kasutatud autod on võimalus piiratud ökoloogilisi ressursse mõistlikult ja säästlikult kasutada.
Üks oluline argument veel: pole tõepõhja all kartusel, et autoliising on saadaval vaid tuttuue sõiduvahendi soetamiseks ja järelturult sõiduki ostmiseks peab ostusumma olema täies mahus endal taskust võtta. Tegelikult pakutakse liisingut autoostu finantseerimisel ka kasutatud autode puhul.
Volkswagen Polo
Võib tunduda kohatu anda kurikuulsa „diisli skandaali“ järel soovitus soetada omale diiselmootoriga Volkswagen, aga end ajas tõestanud VW Polole võib sellise soovituse julgelt anda ilma rohelisi põhimõtteid ohverdamata.
Polo väike mass ja säästlik, ent võimekas mootor, on kombinatsioon, mis tagab madala kütusekulu ja CO2 emissiooni alla 100 grammi iga läbitud kilomeetri kohta. Tipptasemel tahmafiltrid minimeerivad peenosakeste sattumise väliskeskkonda. See on asjaolu, mida muude diiselmootorite puhul peetakse keskkonna suhtes suurimaks miinuseks.
Kui siia juurde lisada hea vastupidavus ja ajatu välimus, pole Volkswagen Polo välja vahetamiseks ülemäära kerge põhjust leida ja nõnda kipuvadki nad püsima sama omaniku käes keskmisest pikemalt. Ja seegi asjaolu on otse loomulikult väga keskkonnasõbralik.
Nissan Leaf
Elektrimootriga eelmise põlvkonna Nissan Leafi akudes, mille läbisõit jääb enamasti vahemikku 100 000 – 200 000 kilomeetrit, on veel piisavalt särtsu, et keskmise linnainimese igapäevane sõiduvajadus lahedalt ära katta.
Elektrimootor on ka sisuliselt hooldusvaba ja autotöökoja külastamise vajadus on võrreldes sisepõlemismootoriga autodega olematu.
Mugavamaks ja kiiremaks akude laadimiseks on mõistlik teha väike investeering kodusesse laadimisjaama. Tõenäoliselt on sellise laadimisvõimaluse vajadus, arvestades elektriautode massidesse jõudmist, tulevikus sisuliselt vältimatu.
Ford Fiesta
Kolmesilindrilise ja 1-liitrise töömahuga bensiinimootoriga Ford Fiesta on vaat et täiuslik linnaauto.
Vaatamata väikesele mootori mahule on see siiski üpriski ergas ja äkiline masin, mis laseb ennast tihedas linnaliikluses mugavalt tunda ja väikestest gabariitidest tulenevat on sellega hõlbus tipptundidel sõiduradade vahel nõeluda.
Äärmiselt sobilik auto noorele inimesele tema elu esimeseks isiklikuks autoks. Madalad ülalpidamiskulud ja tagasihoidlik CO2 emissioon näit peaks tänapäeva keskkonnateadlikule noorele hästi sobima.
Opel Zafira Tourer
7-kohaline mahtuniversaal Opel Zafira Tourer oma 1,6-liitrise ja 135-hobujõulise diiselmootoriga sobib ideaalselt igapäevaseks transpordivahendiks lastega perele.
Masin on piisavalt suur, et mahutada kolme-nelja lapsega pere koos kottide ja pere lemmikloomaga ning samas on see juhile küllaldaselt võimekas, et tunda ennast mugavalt nii maanteel kui linnas liigeldes.
Kõige selle juures on see Opeli mudel ka piisavalt säästlik, et viie liitri kanti jääv keskmine kütusekulu ei tekita pere eelarvesse auku. Lisaks veel üksjagu edeva välimusega, et pakkuda peale praktilisusele midagi ka pereisa hingele.
Lühidalt kokkuvõttes: Opel Zafira Toureril on kõike piisavalt.
Mitsubishi Outlander
Hübriidajamiga linnamaastur, mida veab edasi bensiinimootoriga kombineeritud elektriajam. Kõrge kliirens ja nelikvedu muudavad Mitsubishi Outlanderi praktiliseks sõdiuvahendiks ka kõige kehvemates teeoludes ja keerulisemates ilmastikutingimustes.
Kiputakse ekslikult arvama, et selline praktilisus ei saa käia käsikäes keskkonnasõbraliku kütusekuluga – saab ikka küll! Säästliku sõidustiiliga liigeldes võib Outlanderil kombineeritud kütusekulu jääda ulmeliselt madala kahe bensiiniliitri kanti saja kilomeetri kohta.