Krestinov Briti meistrivõistluste avaetapil kaheksas (VIDEO)

Gert Krestinov Landrake etapil autogramme jagamas. Foto: Sandra Laks
Gert Krestinov Landrake etapil autogramme jagamas. Foto: Sandra Laks
Landrake krossirajal Cornwallis toimus täna MAXXIS Briti motokrossimeistrivõistluste esimene etapp, kus oli stardis kolm eestlast Gert Krestinov, Priit Rätsep ja Erki Kahro.

Rätsep (Oakleaf Kawasaki) ja Krestinov (Apico LPE Kawasaki Racing) osalesid MX1 klassis ja Krestinovi meeskonnakaaslane Kahro MX2 masinaklassis.

MX1 klassi kvalifikatsioonis oli kiireim mees motokrossi MM-il hetkel 12-ndal kohal olev britt Shaun Simpson (KTM). Krestinovi aeg oli kuues (+1,92 sek) ja Rätsepa oma kümnes (+2,91). Kaksteist kiiremat sõitjat selgitasid vormel 1-st tuttavas Superpole sõidus lõpliku paremusjärjestuse, kes saab esimesena finaalsõitudesse stardikohta valima. Selles sõidus näitas kiireimat ringiaega britt Graeme Irwing (Suzuki), kellele Simpsoni aeg jäi alla ainult 0,062 sekundit. Krestinov oli seitsmes (+2,18) ja Rätsep jälle kümnes (+4,26).

Esime sõidu võitis MM-il 18-s olev britt Jake Nicholls (KTM), kes edestas kaasmaalasi Kristian Whatley’d (Yamaha) 2,9 ja Simpsoni 20,5 sekundiga. Eestlaste start ei läinud just kõige paremini, kui Krestinov saabus avaringilt 24-ndal ja Rätsep 31-l kohal, kuid juba järgmiseks ringiks olid mõlemad sõitjad tõusnud mitmeid kohti. Mõned ringid enne lõppu oli Krestinov tõusnud 12-ks, kuid siis ta kukkus ja langes Rätsepa ette 15-ndaks ning sõidu edenedes kumbki eestlane oma tulemust ei parandanud. Seega olid Krestinov 15-s ja Rätsep 16-s. Eestlaste vahe oli lõpujoonel 9 sekundit.

Teises sõidus oli parim Simpson, kes edestas kaasmaalasi Nichollsi 12,3 ja Brad Andersoni (Honda) 30 sekundiga. Krestinov, kes oli esimese ringi järel alles 32-s, suutis end viie ringiga 18-ndaks sõita ning sõidu edenedes parandas ta pea iga ringiga enda kohta ja lõpetas sõidu 13-ndana. Rätsep sai parema stardi ja oli avaringi järel 24-s. Ta tõusis samuti mitu kohta, kuid siis tegi sõiduvea ja langes 33-ndaks. Lõpuks suutis ta end 25-ndaks sõita.

Päeva viimase sõidu võitis jälle Simpson, Whatley kaotas talle 2,7 ja Nicholls 14,4 sekundit. Rätsep ja Krestinov olid avaringi järel 18-s ja 19-s. Krestinov möödus kaasmaalasest ja oli peagi 8-s. Sõidu lõpuosas möödus ta veel paarist konkurendist ja lõpetas sõidu kuuendana. Rätsep tegi samuti head sõitu ja tõusis juba kümnendale kohale. Kahjuks pidi ta kukkumise tõttu mitu kohta tagasi andma, kuid suutis siiski mõned kohad tõusta ja ületas lõpujoone 14-ndana.

Päeva kokkuvõttes kuulus võit 70 punktiga Simpsonile, Nicholls oli 67 punktiga teine ja Whatley (60p) kolmas.

Krestinov kogus 29 punkti ja oli kaheksas: “Kahjuks ei olnud väga edukas nädalavahetus. Esimeses sõidus kukkusin kõvasti ja sain päris palju haiget, aga sõitsin lõpuni ja lõpetasin 15-ndana. Teises sõidus olid tehnilised probleemid, sest sidur ei toiminud stardis. Kolmandas sõidus sain enamvähem stardi, tegin mõned möödasõidud ja lõpetasin kuuendana. Kokkuvõttes sain 8-nda koha, millega ma oma eesmärki ei täitnud. Kiirus oli küll olemas, aga võistlussõitudes oleks pidanud tunnetus parem olema, et poodiumi kohtade eest võidelda.”

Rätsepa saak oli 12 punkti, mis andis talle 19-nda koha: “Päev algas normaalselt. Kvalifikatsioonis olin kümnes. Inglismaal on süsteem, et esimesed 12 lähevad veel eraldi oma kiiret ringi tegema, kus sulle on selleks antud ainult üks ring ning seal olin samuti 10-s. Stardikohad olid iseenesest head, aga stardid ei õnnestunud. Esimene sõit tõmbas käed ka päris korralikult täis ja seega pidin tagasi hoidma, sest lihtsalt tsiklist kinnihoidmine oli raske! Teine sõit oli täielik peavalu. Start halb ja kolmandal ringil sõitsin ühe konkurendiga suhteliselt kiires kurvis kokku ja kukkusin korralikult. Kolmas sõit oli iseenesest üpris hea, aga järjekordne kukkumine rikkus selle muidugi ära. Seega oli üks paras peavalu see etapp. Tean, et kiiruse poolest võiks võidu sõita, aga ei suutnud seda sel korral lihtsalt vormistada. Pole hullu, tuleb tööd edasi teha, oli see ju alles esimene etapp ja hooaeg on alles noor! Järgmisel nädalavahetusel on juba Hollandi meistrivõistlused ja loodan seal parema tulemuse teha. ”

MX2 masinaklassis oli kvalifikatsiooni kiireim MM-il MX1 arvestuses sõitev lätlane Matiss Karro (KTM). Kahro aeg oli 23-s (+6,67) ja tema Superpole, milles oli samuti kiireim Karro, sõitu ei saanud.

Karro ei andnud ka esimeses sõidus konkurentidele erilist sõnaõigust ja võitis britt Mel Pococki (KTM) ees 6,89 sekundiga. Kolmandaks sõitis end prantslane Steven Lenoir (Husqvarna), kes jäi Karrost 8,95 sekundit. Kahro oli esimese ringi lõpus 27-s, kuid seejärel langes paar kohta. Sõidu keskosas hakkas eestlane aga oma kohti jõudsalt parandama ja tõusis lõpuks 22-ndaks.

Teise sõidu võitis samuti kindlalt Karro, kes edestas Pococki 22,2 ja britt Ben Watsoni (KTM) 23,2 sekundiga. Kahro tegi korraliku stardi olles avaringijärel 15-s. Sõidu jooksul võitles ta pidevalt kohtadel 15 kuni 18 ja lõpujoone ületas ta 18-ndana.

Kolmandas sõidus võttis võidu aga šhotlane Bryan MacKenzie (Kawasaki), kes võitis Lenoiri ainult 1,3 sekundiga. Kolmandana lõpetanud Pocock jäi MacKenziest 3,1 sekundit. Vahepeal liidrina sõitnud Karro ebaõnnestus paar ringi enne lõppu ja pidi seitsmenda kohaga leppima. Kahro sai selles sõidus samuti hea stardi ja tuli esimeselt ringilt 15-ndana. Eestlane suutis mõne ringiga 12-ks tõusta, kuid pidi järgnevate ringide jooksul mõned kohad tagasi andma. Sõidu lõpetas Kahro 14-ndana.

Kolme sõidu kokkuvõttes tuli esimeseks Pocock, kes sai sama arvu punkte (68), kui Karrogi, aga et tema oli viimases sõidus paremal kohal, siis kuulus ka etapivõit britile. Kolmas oli 58 punktiga Lenoir. Kahrole kuulus 10 punktiga 19-s koht.

“Meeskonnal on praegu peale arenacrossihooaega väga kiire olnud ja sain oma välikrossi 250cc tsikliga vaid kaks korda proovida. Tsikkel ei ole veel täielikult valmis, kuna osad mootori tuuningosad on alles teel. Need asjaolud tegid päeva minu jaoks üsnagi raskeks. Esimeses sõidus ebaõnnestus start ja kui peale seda olin kõva töö ära teinud ning juba poole ringiga 20-mda koha piirimail, siis hüppasime konkurendiga õhus kokku ja langesin uuesti võistlejaterivi tagumisse otsa. Sealt suutsin tõusta ainult 22-ndaks. Teine sõit oli kõvasti parem, kui sõitsin pool sõitu 12-13. kohal, kuid siis tuli väike aps sisse ja kukkusin. Selle sõidu lõpetasin 18-ndana. Viimane sõit oli päeva parim, sain hea stardi ja lõpetasin 14-ndal kohal. Tulemusega rahul ei ole, aga usun, et kui saame järgmiseks etapiks võistlusmootori valmis ja 250cc tsikliga rohkem harjuda, siis top 10 peaks vägagi reaalne olema,” rääkis Kahro, kes liitus hiljuti peale Inglismaa arenacrossi sarja lõppu Krestinoviga Apico LPE Kawasaki Racing meeskonnas.