Krestinov Briti meistrivõistlustel kuues ja Rätsep seitsmes

Gert Krestinov. Foto: Rauno Kais
Gert Krestinov. Foto: Rauno Kais
Peale eelmise nädala kolmapäeva õhtul toimunud Sõmerpalu staadionikrossi suundusid tänavu peamiselt Briti sarjades võistlevad Gert Krestinov ja Priit Rätsep (mõlemad Kawasaki) Fatcat’i krossirajale, kus sõideti selle aasta Maxxis Inglismaa meistrivõistluste viies etapp.

Kvalifikatsioonid algasid eestlastele väga hästi, kui Krestinov näitas kolmandat ja Rätsep viiendat aega, mille tulemusena pääsesid mõlemad meie sõitjad 12 kiirema hulka Superpole ajasõitu, kus selgitati välja lõplik stardikohtade valik. Selles sai Krestinov jälle kolmanda aja, Rätsepa oma oli kaheksas.

Esimeses sõidus kuulusid kaks esimest kohta MM-il häid sõite tegevate sõitjatele, kui Shaun Simpson (KTM) edestas Tommy Searle’i (Kawasaki) 29,3 sekundiga, kellest omakorda jäi kolmandana lõpetanud Kristian Whatley (Yamaha) 3,1 sekundit. Krestinov tuli avaringilt 16-ndana ja tõusis järgmise ringiga mitu kohta ning tasapisi konkurentidest möödudes sõitis ta end lõpuks viiendaks, kaotust võitjale kogunes 47,2 sekundit. Rätsep seevastu kukkus stardikurvis ja tal seisis ees tõsine katsumus, mis lõppes kümnenda kohaga, tema jäi võitjale alla 1 minuti ja 42 sekundiga.

Teises sõidus suutis Simpson jälle Searle’i alistada ja seekord 31,7 sekundiga. Kolmandana lõpujoone ületanud avasõidu neljas mees Nathan Watson (Husqvarna) kaotas Simpsonile 47,7 sekundiga. Rätsepa sõit algas tunduvalt paremini, kui esimene ja ta oli esimese ringi järel esikuuikus ning sõidu edenedes parandas ta oma kohta paari võrra ja oli neljas jäädes võitjast 1 minut ja kuus sekundit. Krestinov tegi sõidu teisel ringil vea, mille tulemusena kukkus ja ei saanud tükk aega minema ning langes viimaseks. Hoolimata sellest suutis ta end lõpuks siiski 14-ndaks sõita.

Simpson tegi viimase sõiduga hat tricki võites ka selle 12,1 sekundiga Searle ees. Need meest olid ka omalt planeedilt, kuna kolmandaks tulnud Watson kaotas mõlemale üle minuti. Krestinov saabus avaringilt esikümnes ja tõusis sõidu edenedes mitu kohta ning kaotas Simpsonile neljandana ühe minuti ja 48,3 sekundiga. Rätsep ei suutnud stardikurvis kukkunud konkurendist mööduda ja sõitis tollele sisse ning kukkus ka ise ja langes viimaseks. Noormees sai aga püsti ja jätkas sõitu ning oli lõpujoonel kümnes.

Kolme sõidu kokkuvõttes moodustasid esikolmiku Simpson (75 punkti), Searle (66 p) ja Watson (58 p), Krestinov oli kuues (41 p) ja Rätsep seitsmes (40 p). Meistrivõistluseid juhib kindlalt Simpson (352 p), teine on Fatcatsis kokku neljanda koha saanud Whatley (234 p) ja kolmas viimase etapi vigastuse tõttu vahele jätnud Jake Nicolls (KTM, 216 p). Krestinov on 198 punktiga kuues ja Rätsep 149-ga üheksas.

“Nädalavahetus läks pigem hästi kui halvasti, sest kvalifikatsioonis oli kiirus hea ning olin Searle ja Simpsoni järel kolmas. Esimese sõidu lõpetasin viiendana, aga teises sõidus tegin kohe sõidu alguses vea ja kukkusin. Mul kulus tükk aega tsikli käivitamisele ja juhtraua sirgeks saamisele ning olin liidritelt juba ringi sisse saamas, kui sõitmist alustasin. Viimane sõit vaevlesin krampide käes, kuid suutsin siiski neljandana lõpetada ja sain kokkuvõttes kuuenda koha,” võttis oma võistluse kokku järgmisel nädalavahetusel Hollandis Zwartecrossil osalev Krestinov.

Priit Rätsep jäi samuti oma esitusega suurtes piirides rahule: “Täiesti enamvähem päev oli, ajasõidus olin viies ja Superpole’s kaheksas. Esimeses sõidus kukkusin kohe stardis ja alustasin sõitu viimasena. Suutsin veel kaks korda sõidu jooksul kukkuda, kuid lõpetasin ikkagi 10-ndal kohal. Teises sõidus sain hea stardi ja sõitsin enamus sõidust viiendal kohal. Sõidu lõpus suutsin veel Whatleyst mööduda ja lõpetasin sõidu neljandana. Kolmandas sõidus sain stardist kolmandana minema, kuid ikka oskas üks konkurentidest minu ees nii kukkuda, et ma ei suutnud teda vältida ja kukkusin. Suutsin juba viimase koha pealt ennast 11-ks sõita ja siis tegin lolli vea ning kukkusin üpris kõvasti. Hea, et ise terveks jäin, pidin ainult uuesti viimase koha pealt alustama ja lõpetasin sõidu 10-ndana, mis polegi väga halb, sest pidin kaks korda viimase koha pealt tulema hakkama. Kokkuvõttes seitsmes ja meistrivõistluse arvestuses üheksas! TOP 10 pole üldse paha!”