Eesti parim Mini MX klassi sõitja Kristel Raba, kes on eelnevatel aastatel enamustel meeskonkurentidel selja prügiseks teinud, lõi käed HRC Eestiga ning hakkab 2016 aastal kasutama Honda võistlustehnikat eesmärgiga võistelda tulevikus juba suure tsikliga.
2009 – 2012 ja 2014 Freetime Mini MX karikasari naiste esimene, 2012 Recettos Itaalias Rahvuste Pitbike naiste klassi 2. koht, 2013 naiste Euro cupi ja 2015 Mini MX Semi 88 esikohad – need on ainult Kristel Raba tähtsaimaid tulemused tänase päevani ja neid tuleb kindlasti veel, kuna ta jätkab samas klassis ka edaspidi, kuid samas on ka astumas ka olulist sammu suurte tsiklite klassi poole.
“Ma olin ainult ühe korra proovinud suure tsikliga sõita ja see toimus peale selle aasta MMMi. Olin alguses suurele tsiklile nii vastu, sest mõtlesin, et ma ei saa sellega hakkama ja ei taha väga vigastusi, kuna õpin ise füsioterapeudiks ja siis ei saa enda tööd ja kooliasju teha. Pigem oli isa see, kes mind suurele tsiklile suunas. MMMil sõitsin pitbikega, kui teised tüdrukud suurte tsiklitega sõitsid ja isa oli kindel, et ma peaks proovima. Mul oli kohe 101 põhjust, miks ma seda teha ei saa, aga ma ei jõudnud enam seda kuulata ja võtsin end kokku. Läks nädal mööda ja mulle saadeti pilt Hondast. Ma ei saanud alguses midagi aru, aga kui sooviti juba palju õnne, siis oli pilt kohe selge – asi korras! Alguses olin isegi veidi vihane, et selline lüke tehti, aga praegu, kui olen juba paar korda Hondaga sõitnud, siis neid emotsioone ei oska sõnadesse panna, pilt ütleb rohkem, kui tuhat sõna. Õppida ja areneda on suure tsikliga muidugi kõvasti ning esialgu on plaan sellega trenni eesmärgil sõita ja vaatame edasi, kas toimub areng või taandareng. Pitbikega sõidan ja võistlen edasi, sealt mind nii kergesti ära ei saa,” rääkis Raba, kes otsustab järgmisel aastal suure tõenäosusega TOP200 karikasarja loodava naisteklassis osalemise uuel aastal, kui klass reaalselt olemas.
HRC Honda Racing juhi Juss Laansoo sõnul sobib valitud tsikkel Rabale väga hästi ja ta ootab juba uut aastat: “Tore on tõdeda, et Eesti üks hetke kiireimaid naiskrossisõitjaid on liitunud Honda tehnikaga. Olen 100 protsenti veendunud, et CRF250r on enda mootori ja juhitavuse karakteristika poolest Kristelile sobivaim sõiduriist. Honda meeskonnaliikmed ootavad nüüd kõik suure huviga 2016 aastat, et näha millega teised tüdrukud rajal Kristelile vastavad. Suured tänud Kristeli toetajatele, kes võimaldasid tema motokrossi karjääris järgmise sammu tegemist.”
“Tahaksin tänada oma isa, kes on mulle nii mehaanikuks kui ka treeneriks, sest tänu temale olen ma jõudnud nii kaugele, kus ma praegu olen. Suur tänu ka emale, kes suudab krossihulludega koos elada ja mulle poole kohaga psühholoog olla, kuigi ta on lubanud kõik mu krossiasjad maha müüa. Seoses uue projektiga lähevad kindlasti tänusõnad kõikide toetajatele, kelledeks on Inno Element, United Builders, terve HRC Eesti meeskond, KWH, Andrus Jõemaa ja VeloMoto Timo,” lisas Raba.