Rallisport on populaarne ning seda on näha ka viimaste aastate rallivõistlusi külastanute järgi. Rajaäärsete pealtvaatajate hulgas on üsnagi palju neid huvilisi, kes ka ise soovivad ralliradadel võidu kihutada. Kui öeldakse, et rallisport on kulukas sport, siis õnneks saab seda harrastada ja üsna mõistliku eelarvega.
Millised võimalused on autoralliga tegelemiseks hobikorras ja mida peaks teadma enne kui rajale pääsed? Millistel tingimustel saad osaleda rallil, milline peaks olema auto, turvavarustus ja muud tingimused: saad teada järgnevast kokkuvõttest.
Rahvaspordiks autoralli
Õnneks on eestlastel oidu ja saadakse aru, et rallisport on tuhandete aktiivsete eestlaste lemmikspordiala ning seetõttu on Eesti Autospordi Liit korraldamas rahvaralli võistlusi. Rahvarallid on tänavasõiduautodele mõeldud võistlused, mis jagunevad rahvaralliks ja rahvasprindiks.
On ju selge, et oma igapäevase sõiduautoga rallile ei torma ning just seetõttu on loodud hobilaen, mis aitab vajalike kulude katmisel. Hobilaen on tagatiseta väikelaen, mis on mõeldud just neile, kes soovivad tegeleda mõne hobiga, ent vajavad lisafinantseeringut.
Peab ju arvestama, et lisaks sobivale autole on tarvis ka piisavat turvavarustust, tugevat põhjakaitset, tõsisemat vedrustust ning sobivaid rehve.
Samuti tuleks soetada ka kvaliteetne ning piisavat kaitset pakkuva rallikiivri. Kui siit-sealt mõni parendus autole tehtud, siis kõige lõpuks peab enne rajale lubamist täitma ka tehnilise kaardi, mis on rajale lubamise aluseks.
Rahvarallid toimuvad üle Eesti ja võistluskalendrisse kuulub mitmeid etappe. Harjutamiseks sobivad nii Laitse kui ka Audru ring, mis pakuvad ideaalseid tingimusi kiiresti sõitmiseks kontrollitud ja turvalisel rajal.
Motohuviliste võimalus ringrajale saada
Enam-vähem sama palju kui on autoralli ja üldse autospordi fanaatikuid, on ka motohuvilisi, kes on ka ise kaherattalise omanikud.
Kui sul on huvi ringraja või hoopis motokrossi sõitmise vastu, ent pole veel oma tehnikat, siis abikäe ulatab motolaen. Motolaen võimaldab sul endale just sobiva mootorratta ja vajaliku turvavarustuse valida.
Kui motolaen on olnud abiks tehnika soetamisel, siis sõidukogemusi saab Eestis juurde, kui külastada erinevaid krossiradu, mida on üsna mitmeid.
Kuna motokross on spordiala, kus võisteldakse juba maast madalast peale ning spordiala on ka veteranide ja endiste sõitjate hulgas populaarne, siis on ka loodud harrastajatele võistlussarju, mille hulgast endale sobiva peaks leidma iga motohuviline.
Motokross on füüsiliselt nõudlik spordiala ja võistluste toimumisel ei ole vahet, kas tuleb taevast lörtsi, rahet või hoopis paistab kõrvetav päike: krossi sõidetakse iga ilmaga.
Kes meist siis poleks näinud mudast nõretavaid motokrossi võistlejaid, kel ainult prillid puhtad!
Hobisõitjaid tuleb juurde, kui sportlased on edukad
On ju need asjad ikka omavahel seotud – kui mõnel ralli- või motosportlasel läheb hästi, siis kasvab ka harrastajate huvi sel spordialal.
Eks ole Tänak ja Järveoja, Märtin ning Leokid olnud suure hulga inimeste sütitajad, kes lõpuks on leidnud tee hobirallini.
Spordialaliitude läbimõeldud tegevused lubavad osaleda võistlussarjades ka harrastajatel ja see on ainult kiiduväärt. Kunagi ei tea, kuidas see võib tuua moto- või rallialadele uusi talente, uusi noori, kes võivad tulevikus sõita kõrgel tasemel meie sinimustvalge eest. Rahvarallidel on loodud lausa kuus erinevat võistlusklassi ning läbitakse nii kiiruslikke katseid, vigursõidu elementidega rallikatseid ning ka täpsuslõike.
Kuna rahvarallil on kaardilugeja vajadus, siis ka seda ametit saab harrastaja proovida.
Miks mitte proovida oma kamraadiga, kuidas sujub koostöö piloodi ja kaardilugeja vahel kihutavas autos?
Võimalusi on, kui tahtmist jagub
Nagu näha, siis võimalusi oma lemmikaladega tegelemiseks on moto- ja rallihuvilistele üsnagi mitmeid. Ja kui ise enam ei tihka võidu sõita, siis miks mitte nii spordini viia oma järeltulija, sõber või naaber. Harrastussport annab lisategevusi argipäeva, hoiab keha ning vaimu toonuses ning ümbritseb sind toreda seltskonnaga.