Tihemetsas Lauri krossirajal sõideti motokrossi Eesti meistrivõistluste selle aasta viimane etapp soolomootorratastele. Kuninglikus Monster Energy MX1 klassis võitis finaaletapi Harri Kullas, Eesti meistritiitli võitis aga selles masinaklassis kolmandat aastat järjest Tanel Leok.
Harri Kullas (Husqvarna, Pärnu MC) alustas oma võidukat päeva juba kvalifikatsioonis, kui ta edestas paremuselt teise aja teinud Tanel Leoki (Husqvarna, Sõmerpalu MK) kiireimat ringiaega 0,2 sekundiga. Esimese sõidu stardi võitis küll Leoki tiimikaaslane lätlane Matiss Karro, kuid Kullas haaras avaringil peagi liidrikoha ning vaikselt konkurentidega vahet kasvatades võttis lõpuks kindla võidu. Leok tõusis sõidu alguses kohe teisele kohale ja sõitis end turvalise eduga Karro ees teiseks.
Teise sõidu stardi võitis aga avasõidu neljas mees Erki Kahro (KTM, SJT Kahro Racing), kuid Kullas võttis taas avaringil liidrikoha enda valdusse ning kadus peagi konkurentidelt püüdmatusse kaugusse ja võitis ka selle sõidu. Sõidu alguses viiendal kohal olnud Leok tõusis sõidu keskel teisele kohale ja sai ka sellest võidukihutamisest sama koha. Kolmandale kohale heitlesid seejärel Kahro, avasõidu viies Priit Rätsep (Honda, PMC Addinol Honda Racing) ja Karro. Rätsep üritas mitmel ringil Kahrost mööduda, kuid see ei õnnestunud ning hoopis Karro oli see, kes Rätsepast omakorda möödus ja proovis ka peale seda Kahrot kätte saada. See aga ei õnnestunud ja nii kuulus kolmas koht Kahrole.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis seega finaaletapi Kullas (50 punkti), teine oli Leok (44 p) ja kolmas Kahro, kes kogus Karroga võrdselt 38 punkti. Eesti meistriks tuli aga Leok (207 p) Kahro (181 p) ja viiest etapist kolmel osalenud Kullase (150 p) ees.
MX2 klassis otsustasid etapivõidu ja meistritiitli saatuse Karel Kutsar (KTM, Estonian Express Racing) ja Andero Lusbo (Husqvarna, Kagu MK). Kui kvalifikatsioonis edestas Lusbo Kutsarit ainult 0,028 sekundiga, siis võistlussõitudes oli parem Kutsar. Esimeses sõidus juhtis Kutsar sõitu algusest lõpuni ning võitis selle kindlalt Lusbo ja Aigar Leoki (Yamaha, Sõmerpalu MK) ees. Teise sõidu alguses juhtis sõitu küll Lusbo, kuid mõne ringi möödudes sai Kutsar oma tahtmise ja võitis ka selle sõidu. Lusbo ületas lõpujoone taas kindlalt teisena ning Leokile kuulus kolmas koht.
Kutsar võitis seega finaaletapi (50 p) Lusbo (44 p) sai Leoki (40 p) ees. Eesti meistritiitli võitis Kutsar (219 p), hõbeda sai Lusbo (200 p) ja pronksi Leok (162 p).
MX2 klassiga koos rajal olnud MX125 klassis võidutses etapi mõlemas sõidus maksimumpunktid võtnud Jörgen-Matthias Talviku (Yamaha, Pärnu MC, 50 p), kellele järgnesid kahe sõidu tulemusena lätlane Ralfs Edgars Ozolins (Husqvarna, 44 p) ja Allar Pent (Yamaha, Sõmerpalu MK, 38 p). Talviku (225 p) tuli ka Eesti meistriks edestades Ozolinsi (201 p) ja Penti (162 p).
Klassis 85cc saavutas etapivõidu kvalifikatsiooni kiireim soomlane Sampo Rainio (KTM, Tihemetsa MK), kes võitis kindlalt avasõidu, kuid teises pidi peale tagasihoidlikumat starti kurja vaeva nägema, et sõitu juhtinud Martin Michelis (KTM, RedMoto Racing) kätte saada. Kui see lõpuks õnnestus, suutis ta ka Michelisest mööduda ja ka teise sõidu võita. Etapi kokkuvõttes järgnesid Rainiole (50 p) avasõidus kolmanda koha saanud Michelis, kes kogus võrdselt 42 punkti sõidud 2. ja 3. kohal lõpetanud lätlase Edvards Bidzansiga (Husqvarna). Michelis tuli aga kindlalt 161 punktiga Eesti meistriks, hõbeda sai Tihemetsas 5. koha saanud Mikk Martin Lõhmus (KTM, PMC Addinol Honda Racing, 124 p), kes möödus 2 punktiga Romeo Karust (KTM, KTM Racing Estonia). Viimati nimetatu murdis hiljuti Austraalias käeluu ja tema hooaeg oli sellega ka läbi ning finaaletapil sai ta ainult sõpradele kaasa elada.
65cc esimese sõidu võitis kindlalt Richard Paat (KTM, AYR Racing Team) kvalifikatsiooni kiireima Gregor Kuuse (Husqvarna, RedMoto Racing) ja meistrivõistluste kindla liidri Romeo Pikandi (KTM, Viljandi VMK) ees. Teise sõidu alguses Paat aga kukkus ja langes teise kümnesse ning Kuusk sai rahulikult kindla võidu võtta. Paat möödus lõpuks kõikidest ees sõitnud konkurentidest ja oli teine ning kolmandana ületas lõpujoone avasõidu 4. Mark Peterson (KTM, Valga MK).
Tänu teise sõidu tulemusele saavutas etapivõidu Kuusk, kes kogus Paadiga võrdselt 47 punkti ning kolmas oli Peterson (38 p). Eesti meistriks tuli aga teises sõidus katkestanud Pikand (164 p), hõbeda sai Kuusk (153 p), kes edestas Paati napi 2 punktiga.
MX Veteran klassi finaaletapil võitis mõlemad sõidud Erki Kahro isa Valdur (KTM, SJT Kahro Racing, 50 p), teise koha sai sõidud 3. ja 2. kohal lõpetanud Tarmo Jaasi-Tamm (KTM, MK K&K) ja kolmanda venelane Mikhail Gudkov (KTM), viimatinimetatu oli sõitudes 2. ja 3. Eesti meistritiitli võitis ülivõimsalt Jaasi-Tamm (180 p), kellele järgnesid Tihemetsa 6. mees Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK, 136 p) ja Allan Vierland (Yamaha, Yamamoto RC, 119 p), kes oli finaaletapil 4.
Kohalikele karikatele võistelnud MX Hobi klassi esikolmiku moodustasid päeva lõpuks Sander Luik (Husqvarna, Pärnu MC, 47 p), Tanel Turro (Honda, HRC Eesti Racing, 45 p) ja Mikk Erm (Kawasaki, Kagu MK, 42 p).
Käesoleval krossihooajal on sõita veel üks tiitlivõistluste arvestusse kuuluv võistlus, kui 29. septembril toimub Maardu krossirajal TOP200 harrastajate Eesti karikavõistluste viimane etapp ning samas peetakse ka meeskondlik Tõnu Lille mälestussõit.
Eesti motokrossi meistrivõistluste punktiseisud leiab aadressilt: https://speedhive.mylaps.com/Organizations/23942/Championships