Martin Pärtelpoeg Moskva ringrajavõistlusel üheksas

Martin Pärtelpoeg Moskvas. Foto: Natalia Konovalova
Martin Pärtelpoeg Moskvas. Foto: Natalia Konovalova
Lõppenud nädalavahetusel sõideti Moskva külje all olevas uues ringrajakompleksis “Moscow Motorway” selle aasta Venemaa rahvusvahelise Cup’i võistlused ja samas peeti esmakordselt ärajäänud World Superbike etapi asemel kõrgetasemeline rahvusvaheline võidusõit Moskva Oblasti Kuberneri auhindadele, mis oli kutsetega parimatele motoringrajasõitjatele ja Eestit esindas Martin Pärtelpoeg.

Pärtelpoeg ja Äksi MK Tiim39 olid kaua kahevahel, kas eestlasel üldse õnnestub sellest osa võtta, kuna noormees töötab Rootsis ja kuna eelmisel nädalavahetusel toimus juba üks võistlus – Eesti meistrivõistluste etapp auto24ringil, millel Pärtelpoeg pidi taas kahjuks teise kohaga leppima. Õnneks andis noormehe tööandja G-PIPE AB õnneks natuke puhkust ja meeskond sai ka uute rehvide raha kokku ning seati suund Moskvasse. Piirivalvevahetused oli nii Eesti kui ka Venemaa pool äärmiselt mõistlikud ja meeskond sai uskumatult kiiresti piirist üle ning probleemideta uuele ringrajale kohale.

Kuna meeskond oli sellel rajal alles esimest korda, siis oldi seda vaid videolt nähtud ning esimese treeninguga prooviti ülekandeid vahetada ja need paika saada. Korraldus oli Venemaal üllatuslikult väga hea ja treeninguid sai teha mitmes kiirusgrupis kokku seitsmel korral, kuid kokkuvõttes siiski meeskond eesmärki – ring 1.40-ga läbida täis ei saadud. See oli ka osalt mõistetav, kuna Pärtelpoeg sõidab tavalise tänavasõidu Honda CBR 1000RR-iga, mis on suuremalt jaolt konkurentide omadest peaaegu neljandik väiksema võimsusega ehk siis eestlase 163 hobujõudu versus 200 hj. Umbes sama võimsad tsiklid on ka kuuldavasti teistel Eesti tippudel kodumaal. See aga tähendas, et Pärtelpoeg pidi jõupuudust kompenseerima hilisema pidurdamise ja kurvist väljudes varasema gaasi keeramisega. Treeningpäeva ajaga 1.42,3 oldi 103 võistleja seas siiski kõrgel 12. kohal. Päeva kiireim oli viimati Moto GP-l sõitnud Claudio Corti, kes kihutas Ducatil välja aja 1.38,7. Talle järgnesid kohalikud ässad Sergei Vlassov 1.39,2 ja Denis Kulakov 1.39,7.

Esimene kvalifikatsioon lõppes Pärtelpojale 8. kohaga ja ajaks oli siis 1.41,6. Jälle tuli sekund alla, aga õppimist oli veel palju. Teise sõitu mindi samade rehvidega ja siis tuli aeg 1.42,0. Ajasõitude tulemusena kuulus eestlasele 11. stardikoht.

Võistluspäeval oli ilm väga hea ja isegi veidike palav, kui õues oli 27 soojakraadi. Hommikuses soojendussõidus proovis meeskond veel ülekannet vahetada ja seadistus läks selle tulemusena paremaks. Stardist sai Pärtelpoeg enda sõnul normaalselt minema ja ta oli esimeses kurvis 10., kuid talle jäi üks Venemaa sõitja natukeseks ajaks ette ja esigrupp pääses eest. Pärtelpoeg tegi head tempot ja sõitis viie sekundilise vahe lõpuks kahe sekundi peale, aga siis lehviski juba ruuduline lipp ja Pärtelpojale märgiti protokolli 9. koht. 12 ringilise võidukihutamise võitiski Corti ainult 0,2 sekundilise eduga venelase Ilja Mihaltsiki ees. Kolmandaks tulnud Pavel Szkopet kaotas itaallasele 1,5 sekundiga, Pärtelpoja ja võidumehe vahe jäi lõpuks 29,7 sekundit.

Noormehe ja tema taustajõudude sõnul oli üritus kokkuvõttes korralduse ja sõitjate taseme poolest väga hea, sõitjal oleks lihtsalt võimsamat tsiklit vaja, et sellises konkurentsis kõrgemaid kohti püüda.

Lõpetuseks soovis Pärtelpoeg tänada oma häid toetajaid Harley Davidson Eesti, Tööriistamarket, Premium7, Konesko, G PIPE AG, Palkmanid, Smartshop, Risanti ning paljusid teisi suuremaid ja väiksemaid abistajaid.