Martin Pärtelpoeg püstitas auto24ringil uue rajarekordi, Hanno Velt võitis oma 11nda meistritiitli

Superbike poodium (vasakult) Hannes Soomer, Martin Pärtelpoeg ja Toomas Tomson. Foto: Edgar Seemendi
Superbike poodium (vasakult) Hannes Soomer, Martin Pärtelpoeg ja Toomas Tomson. Foto: Edgar Seemendi
Lõppenud nädalavahetusel sõideti auto24ringil Eesti motoringraja viimane etapp. Samas selgusid ka esmakordselt peetava meeskondliku “Team Fight Baltic Championship” parimad võistkonnad.

Kõige kiiremas Superbike klassis olid heas hoos Martin Pärtelpoeg (Äksi MK), kes võistles esmakordselt Siim Soomanilt laenuks saadud BMW tsiklil, treeningul vigastada saanud Aivar Osa uue Yamaha R1-ga esmakordselt Superbike klassis osalenud Hannes Soomer (Speedline Racing) ja juba eelmisel etapil oma 11-nda meistritiitli kindlustanud Hanno Velt (Kawasaki, Velt Motocenter/RedMoto Racing). Juba esimesel treeningul näitas Soomer ülihead aega (1.14,9), mis pani favoriidid Veldi ja Martin Pärtelpoja kukalt kratsima. Kvalifikatsiooni kiireima ringiaja sõitis välja aga Velt, kes edestas Pärtelpoja ja Soomeri aegasid ülinapilt.

Veldi võistlussõidu rikkus mehaaniku poolt valet pidi alla pandud esiratas, mis muutis sõitmise ebakindlaks ja nii oli juba soojendusringilt tulles selge, et Velt suures konkurentsis kaasa ei löö. “Pidurdamine oli puudulik ja tunnetus märksa erinev, kui normaalselt olema peaks ning nii otsustasin küll startida ja proovida kolmandal kohal lõpuni kulgeda. See ka õnnestus kuniks Läti kaasvõistleja ühe rumalusega hakkama sai,” kommenteeris Velt, kes pidi sõidu katkestama.

Võidusõidus võttis peagi juhtohjad enda kätte Soomer, kelle kannul sõitis Velt, kuid peagi suutis temast mööduda Martin Pärtelpoeg ja nii sõideti üle poole võistlusmaa. Kui sõidetud oli kolmveerand võistlust, otsustas Pärtelpoeg Soomerist mööduda ja hakata vahet järk-järgult suurendama. Küsimus ei olnud Soomeri väsimuses, kes sõitis teist võistlussõitu järjest ja oli just lõpetanud SuperSport 600 sõidu ja hüpanud kohe suurema tsikli selga, vaid Pärtelpoja tempos, mis oli sedavõrd võimas. Nimelt oli ta laenanud Soomanilt selleks võistluseks BMW võistlusratta, mis oli lihtsalt niivõrd palju parem Martini enda omast. Pärtelpoeg võitis ja püstitas ka uue rajarekordi 1.14,2, millega lõi kuulsa soomlase Vesa Kallio nimel olevat rekordit ühe sajandikuga. Küll aga juhtus selles sõidus veel palju märkimisväärset. Nimelt kukkus kuuendal kohal olev lätlane Andrejs Grinbergs (BMW) esimese kurvis, kes sai püsti ja läks uuesti rajale, kuid ei pannud tähele, et mootorist oli õli lekkima hakanud ja ta tsikkel lasi sisuliselt terve raja õli täis. Selle tulemusena kukkus esimesena Velt ning juba ring hiljem juhtus suurem kukkumine, milles osalesid Martin Pärtelpoja vend Karl (Honda), kes oli sellel hetkel neljandaks taandunud, sest Toomas Tomson (Kawasaki, Motodepoo Team Green) oli temast samal ringil möödnunud. Lisaks kukkusid ka samas kohas B1200 klassi sõitjatest Aivo Avik (BMW, RedMoto Racing) ja Mait Vestel (Honda, Kose AMK), peale mida näidati punaseid lippe ja võistlus lõpetati. Võistluse arvestus pandi paika ring enne kukkumisi kehtinud seisu põhjal ning etapi esikolmiku moodustasid seega Martin Pärtelpoeg, Soomer ja Tomson. B1200 klassis võitis lätlane Maris Dankerts kaasmaalase Juris Brinkmanise ja Karol Kadariku (kõik kolm BMW) ees.

Hooaja kokkuvõttes saavutas nagu ennist mainitud Eesti meistritiitli Velt, kes kogus peale nõrgima tulemuse maha arvamist 127 punkti, hõbedale tuli Martin Pärtelpoeg (110 p) ja pronksile soomlane Tapio Pirilä (63 p), kes viimasel etapil ei osalenud.

B1200 Eesti karikavõitjaks tuli aga finaaletapil neljanda koha saanud Allan Meriküla (BMW, Biker24 Motospordiklubi), kes kukkus soojendussõidus ja tema võistlusmasin sai korralikult kannatada. Mees sai koos oma taustajõududega tsikli napilt võistluseks korda ja ta juhtis oma klassis sõitu, kuniks sõita jäi viimane kolmandik, kui ta kukkumisest pihta saanud tervis andis sedavõrd raskelt tunda, et ta alandas tempot ja kolm konkurenti said mööda. Hooaja kokkuvõttes järgnesid 136 punkti kogunud Merikülale Dankerts (79 p) ja Brinkmanis (73 p).

SuperStock 600 starti asus küll juhtima Kristjan Sepa (Triumph, Biker24 Motospordiklubi), kuid Soomer (Honda) möödus temast esimese ringi poole peal ja enam tagasi ei vaadanud. Lisaks kindlale sõiduvõidule tegi Soomer ka 600 klassi uue rajarekordi. Klassi ainus naisvõistleja Maarja Noorak (Yamaha, Yamamoto RC) oli finaaletapil 5. Üks sõidu favoriite Kristian Beljajev (Yamaha, Velt Motocenter/RedMoto Racing) ei saanud käevigastuse tõttu starti tulla ja pidi võistlust raja äärest jälgima. Samas sõidus osalenud B600 klassis näitas Eesti sõitja Kaiko Kolkanen (Suzuki, Suzuki Team Estonia), et ei jää SuperStock sõitjatest palju maha ning ta lõpetas sõidu Soomeri ja Sepa taga kolmandana ja võttis klassi esikoha. Teiseks tuli selles arvestuses lätlane Rolands Legzdins (Honda) ja kolmandaks Kristjan Karu (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi). Selle arvestuse ainus õrnema soo esindaja Anastassia Kovalenko (Yamaha, Kallio Racing) oli 11 sõitja seas 4.
SuperStock 600 Eesti meistritiitli saavutas Sepa (102 p), kellele järgnesid Soomer (95 p) ja finaaletapilt puudunud soomlane Valteri Patronen (75 p), Noorakule kuulus 35 punktiga 8. koht. B600 Eesti karikavõistlused võitis Kolkanen (122 p), teine oli Karu (104 p) ja kolmas Legzdins (79 p), Kovalenko platseerus 57 punktiga 6. kohale.

Külgkorvide klassis võitsid kindlalt etapi Tarmo Tempel ja Silver Kuusk (Suzuki, Matate SK), kellele järgnesid Tiit Aruvee ja Ats Kuuseoja (LCR-Suzuki, Pärm Racing Team) ning Erki Pärm, kellel korvimehena debüteeris edukalt kuulus telesaatejuht Jüri Muttika. Eesti meistriteks tulid aga viimasel MM-etapil treeningul tehnika lõhkunud Eero Pärm, kelle korvimees Mairon Meius taastub tänaseni toonasest avariist. Viimaselt etapilt puudunud mehed kogusid aasta lõpuks 122 punkti, hõbeda said Tempel – Kuusk (99 p) ja pronksi viimaselt etapilt puudunud soomlased Markku Artiola – Joonas Salu (90 p). Selles sõidus osales esmakordselt üks Eesti kaunima soo esindaja nimeks Diana Pruks, kes oli Tõnu Suurkuuse korvidaamiks ja koos saavutati 5. koht.

Tänavasõitjate C klassis võitis sõidu Peeter Merivälja (Kawasaki, Slick), kes suutis head tempot näidata ja üksikutest õlilaikudest, mis olid veel rajale jäänud, edukalt mööda sõita. Teisena ja kolmandana ületasid lõpujoone lätlased Juris Katkovs ja kolmandana Sergey Panevin Hondadel. Eesti karikavõitjaks tuli selles klassis Merivälja (82 p), teine oli finaaletapil 8. koha saanud Erki Anto (70 p) ja kolmas Katkovs (69 p).

“Team Fight Baltic Championship” arvestuses võitis Biker24 Motospordiklubi, teine oli Suzuki Team Estonia ja kolmas Velt Motocenter/RedMoto Racing meeskond.