Martin Rump legendaarsel Suzuka ringrajal punktikohtadel

P

Martin Rump. Foto: Audi R8 LMS CUP
ärast ränka ahelavariid Blancpain GT Asia Burirami etapil, kus Rumpi auto sisuliselt hävines, oli kõige olulisem auto taas Audi R8 LMS Cup Suzuka võistlusteks korda saada. Olukorra tegi keeruliseks ka see, et autod ja varuosad jõudsid Suzukasse alles võistlusnädala neljapäevaks.

Oli ime, et auto, mis tuli tegelikult uuesti ehitada (sealhulgas vahetada kere, mootor ja käigukast) juba reede pärastlõunal rajale pääses. Olgugi, et veel mitte täiskorras, kuid siiski andis inseneridele ja mehaanikutele pildi, mille kallal veel töötada. Arusaadavalt ei olnud sealjuures Martini võistlusinseneril võimalik koguda vajaliku informatsiooni auto peenhäälestamiseks. Kuna Rump polnud varem legendaarsel ning keerukal Suzuka rajal sõitnud, siis on märkimisväärne ka seik, et appi tuli konkurent Team WRT, kes lubasid tal esimeses vabatreeningus autot oma sõitja Stephane Richelmiga (WEC maailmameister 2016 LMP2) jagada. Seega mindi laupäeval kvalifikatsioonisõitudesse nö auto pimesi seadistusega. Eestlasel tuli nüüd korraga rada õppida ja kiireimat ringi püüda. Tulemused 9. ja 4. koht, mis andsid vastavad stardikohad ka võistlussõitudeks.

Laupäevases esimeses sõidus õnnestus Rumpil stardis 9. koht säilitada. Teisel ringil tegi eestlane möödasõidumanöövri hiinlase David Cheni vastu ning tõusis Suzuka kuulsas 130R kurvis 8ndaks. Sama ringi lõpus ei suutnud aga 10. kohal sõitev Korea võidusõitja K.O. You oma autot talitseda ning põrkas hilinenud pidurduse tõttu kokku kaks autot ees liikunud Martin Rumpiga. Kokkupõrkest saadud kahjustused ei võimaldanud Rumpil enam kõrgemaid kohti püüda ning finišis oli eestlane 9ndana.

Pühapäevases teises stardis hoidis Martin 4. kohta ning edasine sõit kulges kolmandal kohal liikunud Mitch Gilberti tagatuules. Rump üritas mitmel korral mööduda, kuid edutult. Kokkuvõtteks siiski positiivne lõpptulemus arvestades nädalavahetuse keerukust.

Martin Rump: “Minu esimene kord keerulisel Suzuka rajal osutus äärmiselt raskeks kogu tiimile. Minu lugupidamine KCMG mehaanikutele, kes suutsid ajanappuses mu auto uuesti üles ehitada. Veel tahan tänada Audi professionaalset abi kogu auto taastamise protsessil ning WRT tiimi spordimehelikkust, et nad võimaldasid mul Stephane’i autoga esimesel vabatreeningul mõned hädavajalikud ringid teha.
Sisuliselt puudunud vabatreeningutest, olime me alati sammu või kaks konkurentidest taga, kuid suutsime punktikohtadel lõpetada ja selle üle saab õnnelik olla. Esimeses sõidus sattusin konkurendi halva manöövri ohvriks ja see mängis määravat rolli nii finišikohas kui teise sõidu autoseades. Kahjustuste tõttu me seade kohta targemaks ei saanud ning pidime teise sõitu pimedalt peale minema. Selle arvelt jäi kiirust veidi puudu nii, et neljas koht oli maksimum, mis võtta sain. Järgmine kord Koreast ootan tugevat tulemust.”

Järgmine Audi R8 LMS Cupi etapp toimub 15-16. juulil, Koreas Yeongami Vormel 1 ringrajal. Enne seda on Martin tagasi Suzukas Blancpain GT Asia 3. etapiks, mis toimub 24-25. juulil.