Mõlemad Mägi Racing sõitjad võidutsesid Eesti motokrossi meistrivõistluste etapil

Indrek Mägi Karksi-Nuias. Foto: Rauno Kais
Indrek Mägi Karksi-Nuias. Foto: Rauno Kais
Karksi-Nuia lähistel asuval Ainja krossirajal sõideti möödunud nädalavahetusel Addinol Eesti motokrossi meistrivõistluste teine etapp, kus tegi oma hooaja avastardi kodumaal tiimi esisõitja Indrek Mägi ja noor Meico Vettik, kellel juba edukas avaetapp seljataga.

Treeningu mõttes nii MX1 kui MX2 klassis osalenud Mägi päev algas hästi, kui ta võitis kindlalt MX2 klassi avasõidu. Peale teiste klasside sõite tuli juba esimene MX1 klassi sõit, mille ta lõpetas Priit Rätsepa järel ja Gert Krestinovi ees teisena. Seejärel tuli asuda taas MX2 klassi teise starti, kust tuli taas kindel esikoht. Kahe sõidu kokkuvõttes järgnesid võidumehele samuti Kawasaki tsikleid kasutavad Edik Kuusk ja Jan Jakobson. MX1 klassi viimases sõidus hakkas aga Mägi väsima ja ta ületas lõpujoone neljandana. Kahe sõidu kokkuvõttes kuulus talle Rätsepa ja Krestinovi järel kolmas koht.

“Hooaja algus on seoses vigastuse ja hilisema terviseprobleemiga veninud kahjuks oodatust pikemaks ning palju väärtuslikku aega on raisku läinud, kuid tänaseks on kõik juba hästi. Seda kinnitas ka EMV-etapp Karksi-Nuias, mis oli mul alles kolmas võistlus sellel hooajal ja esimene Eestimaal. Hea meel oli tõdeda, et meistrivõistluste korraldus on tasemel ja kogu Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni meeskonna tööd tuleb ainult kiita. Olin endale teadvustanud, et Eestis MX1 ja MX2 masinaklassi koos sõites tuleb väga tihe, raske ja kiire tööpäev. Pikim paus sõitude vahel oli 40 minutit, seega taastumine pidi olema maksimaalne, samuti nõuab selline variant väga head füüsilist vormi. Siinkohal tahan kohe tänada Kawasaki ametlikku maaletoojat Eestis Motodepood sellise võimaluste eest sõita ja võidelda mõlema klassi parimate kohtade nimel,” rääkis Mägi peale rasket tööpäeva.

“Päev algas MX2 kvalifikatsiooni ülekaaluka võiduga ja MX1-s kolmanda ajaga. MX2 masinaklassis võtsin ülekaalukad võidud mõlemas sõidus, mis oli väga hea treeningu eest. Kuna sõidutunde ja võistlusi pole saanud tervislikel põhjustel väga palju koguda, siis ei teadnud täpselt, milliseks MX1 sõidud kujuneda võiks. Tundsin ainult, et järgides õpitut ja tehes tehniliselt tarka sõitu, olen võimeline väga kiireks tempoks. Esimene start õnnestus hästi ja sain esimesena minema, aga alguses oli natuke raske ja tegin palju sõiduvigu. Priit kasutas seda hästi ära ja möödus minust neljandal ringil, kuid mida ring edasi, seda paremini 450cc tsikliga sõit minema hakkas ning suutsin kiiruse omaks võtta ja head tempot teha. Sõit oli korralik ja põnevust jagus viimaste ringideni. Teise sõidu start kõige paremini ei õnnestunud, kuid hakkasin kiirelt kohti parandama ja jõudsin isegi korraks teiseks tõusta. Kuid nüüd pean küll tunnistama, et jaks sai lihtsalt otsa ja proovisin korralikult lõpuni jõuda. Suutsin pingutada täpselt nii palju, et kindlustada koht poodiumil ja panna punkt oma suurepärasele nädalavahetusele. Juba neljas kord päevas 20 minutit ja kaks ringi võttis oma. Olen selle esituse üle väga õnnelik ja tõestasin veelkord iseendale, et olen mõlema klasside parimate kohtade eest ühel ja samal päeval võimeline võitlema,” rõõmustas Mägi. “Isa on on teinud suurepärast tööd meie tiimi tehnilise poolega, mis on hindamatu väärtusega – suur tänu talle selle eest!”

Mägi Racing sai veelgi põhjust rahuloluks, kui tiimi tulevikulootus, avaetapil Pärnus teise koha saanud Meico Vettik, võttis Kawasakiga 85cc masinklassis esimeses sõidus võidu ja oli teises venelase Aleksey Zorini järel teine. Kahe sõidu kokkuvõttes võitis ta etapi Zorini ja avaetapi võitnud Henry Vesilinnu ees ning tõusis uueks Eesti meistrivõistluste liidriks.

“Päev algas ajasõidu võiduga, mis andis hea tunde tulevasteks startideks. Esimeses stardis sain parima lähte ning suutsin sõitu algusest lõpuni kontrollida ja võtsin kindla võidu. Teises sõidus pidin küll konkurendi paremust tunnistama, kuid teisest kohast piisas üldvõidu jaoks ning sellest tulenevalt asusin ka meistrivõistluste uueks liidriks. Võib öelda, et hooaeg on alanud hästi,” ei varjanud noor võidusõitja oma rahuolu.

“Meico on viimasel kuul teinud tubli arengu tehnilises aspektis ning kiiruses paar sekundit kiiremaks arenenud. See on hea koht edasi liikumiseks ja töötamiseks. Kindlasti lähevad siinkohal suured tänud Meico isale Veikole ja tema toetajatele, kes tema teekonda tippu toetavad,” rääkis Mägi, kes on ise ka ühest Vettiku treenerist ja abimehest.

“Alanud nädal tuleb tiimil aga töine ja täis tugevaid treeninguid, et taastada hea füüsiline vorm uute võitude jaoks,” lisas Mägi. “Tänan meeskonna nimel peatoetajaid Glikman Alvin ja Partnerid, Kenomer, Ferel Ehitus, Motodepoo, Estover, Aiatehnika, Varo Grupp, Eesti Ortoosikeskus, Froosh, FXR, Tehnokonsult OÜ, Ghetto Games ning kõiki teisi suuremaid ja väiksemaid abilisi tänu kellele see võimalikuks on saanud. Sellel nädalal on tulekul veel toredaid uudiseid, aga sellest juba õigel ajal.”

Mägi Racing meeskonna järgmine start on plaanis kahe nädala pärast Lätis Dobeles, kus toimub meie lõunanaabrite meistrivõistluste teine etapp.