Penetron 3.Tartu Rally võitsid Egon Kaur – Silver Simm

Foto: Raivo Remmelgas
Foto: Raivo Remmelgas
EAL Eesti autoralli meistrivõistluste kuues etapp Penetron Tartu Rally jätkus laupäeval üheksa kiiruskatsega, kogupikkuses 109,26 km.

Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X), kelle edu Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees oli 1,5 sekundit. Peale Tartu Rally avapäeval sõidetud kahte kiiruskatset jagasid absoluutarvestuse kolmandat kohta Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid liidritele 2,7 sekundiga.

Laupäevastele katsetele starditi reedese võistluspäeva lõppjärjestuses, seega said esimesena rajale Murakas – Adler. Korraldajad olid kohe hommikuks planeerinud võistlejatele korraliku äratuse, sest avakatsena sõideti Penetron Tartu Rally pikim katse Prangli, millel pikkust 18,03 km.Kõige paremini olid varahommikusel katsel ärganud Kaur – Simm, kes ka uuteks ralli liidriteks kerkisid. Päeva liidrina alustanud Murakas – Adler said katsel neljanda aja ning kukkusid 5,9 sekundilise kaotusega samale positsioonile ka üldarvestuses.

Ka järgnevana sõidetud Sirvaste katse võitis Kaur, kes suurendas üldarvestuses teiseks tõusnud Koitla ees edu 9,3 sekundini. Kolmandana jätkas Aus.
Katsel sõitsid välja suurepärase teise aja neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) arvestuses liidrid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid katsevõitjatest maha vaid 1,1 sekundiga.
Kui esimesel kahel katsel oli teepinnaseks kruus, siis kahel järgneval katsel sõideti asfaldil.
Tartu Rally järjekorras viies katse sõideti Põlva linnas, kuhu oli rajaäärde kogunenud väga palju pealtvaatajaid. Lühikesel 2,4 km pikkusel linnakatsel näitasid parimat aega Aus – Koskinen, kes edestasid vaid 0,5 sekundiga Škoda Fabia R5 sõitnud põhjanaabreid Janne Vähämiko – Jani Salo.
Enne hoolduspausi sõideti Karilatsi ehk rahvasuus Vana-Posti nime kandev katse, mille võidu võtsid võistluspäevale esimesena startinud Murakas – Adler, kes edestasid 1,2 sekundiga Koitla – Otsa ja 1,3 sekundiga Aus – Koskineni.
Päeva esimesele hoolduspausile tuli liidrina Kaur, kelle edu Koitla ees oli 6,3 ja Ausi ees 7,4 sekundit. Vaid 1,7 sekundi kaugusele jäi poodiumi viimasest astmest Murakas.
Peale hoolduspausi jätkus ralli Prangli katse korduvläbimisega, mille võidu võttis Kaur, kes suurendas Koitla ees üldarvestuses edu 5,5 sekundi võrra ning nüüd oli kahe Mitsubishi Lancer Evo IX võistlusmasinal võistleva mehe vahe 11,8 sekundit.
Võistluse kaheksanda kiiruskatse võidu võttis Kaur, kellele see oli päeva neljandaks katsevõiduks. Seekord edestas meistrivõistluste absoluutarvestuse ja N-rühma liider lähimat konkurenti 1,6 sekundiga, kelleks oli Murakas. Kahjuks aga olid Roland Murakas – Kalled Adler hoolimata heast katseajast sunnitud peale katse finišit ralli pooleli jätma, sest katse lõpule järgnenud hüppest maanduti liiga kaugele ning sõideti teelt välja, mille tagajärjel murdus meeste Mitsubishi vasak esiratas. Õnneks oli võistlejate endiga kõik ok.
Katsel jäid tehnilistel põhjustel rajaäärde ka EMV3 klassi ja DMACK Trophy võistlejad Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ja Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2). Hoolimata katkestamisest kindlustasid Kruuda – Järveoja tänavuse DMACK Trophy karikasarja tiitli.
Karilatsi katse teisel läbimisel näitas parimat katseaega soomlane Vähämiko.
Päeva teise hooldusesse jõudsid liidrina Kaur – Simm, kelle edu Koitla – Otsa ees oli 12,5 ja Aus – Koskineni ees 17,3 sekundit.
Peale hoolduspausi jätkus võistlus Uniküla kiiruskatsega, mille võitsid Aus – Koskinen, kes vähendasid teisel kohal olevate Koitla – Otsaga vahet 3,7 sekundi võrra ja nüüd oli enne viimast kiiruskatset kahe võistluspaari vahe vaid 1,1 sekundit.

Viimase katsena sõideti 17,52 km pikkune Uniküla korduvkatse, mis oli ühtlasi ka tänavuse Penetron Tartu Rally punktikatseks.
Katse kolmandat aega näitasid Egon Kaur – Silver Simm, kellele piisas sellest, et kindlustada endale Penetron 3.Tartu Rally võit ning mitteametlikel andmetel ka 2016.aasta absoluutarvestuse ja N-rühma meistritiitlid.
„Sõit oli meie jaoks keeruline, sest pidime tänu kiiretele konkurentidele kõvasti pingutama. Õnneks meil siiski kõik klappis ning suutsime teha oma sõitu ning lõpuks ka võita,“ võttis Kaur Tartu Rally kokku.
Ralli viimase katse võidu ja kolm lisapunkti võtsid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes suurepärase lõpuspurdiga möödusid absoluutarvestuses Kaspar Koitla – Andres Otsast. Lõpuks jäi kahe Mitsubishi sõitja vahe 4,6 sekundit. Kaur – Simmile kaotasid Aus – Koskinen ralli lõpuks 6,3 sekundiga.
Kaur, Aus ja Koitla moodustasid võistluse lõpuks ka klassi EMV2 N4 esikolmiku.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid viienda järjestikuse klassivõidu ja kindlustasid tänavuse Eesti meistritiitli Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Klassi teise koha said Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 01:57,4. Klassi kolmandad olid Roland Poom – Marti Halling (Ford Fiesta R2), kes kaotasid Niinemäe – Valterile 2:32,5.
Sarnaselt Niinemäe – Valteriga kindlustasid klassivõiduga tänavuse meistritiitli ka kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi sõitjad Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kes kaotasid Subidele ralli kokkuvõttes 42,4 sekundiga. Hooaja eelviimase meistrivõistluste etapi lõpetasid kolmandana David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3) , kes kaotasid klassivõitjatele 50,5 sekundiga.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega võtsid võidu Rainer Meus – Janek Tamm (Lada VFTS). Klassi teise koha sai ralli debüüdi teinud Mikk Maaten (Honda Civic), kellele luges Tartu ja Põlva teedel kaarti Jan Pantalon. Võitjatest jäid mehed maha 1:21,9. Kolmandad olid Alari Sillaste – Arvo Liimann (AZLK 2140), kes kaotasid Meus – Tammele 2:05,2.
Enne viimast katset klassi juhtinud Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105) katkestasid ralli veepumba rikke tõttu.
Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid hooaja neljanda meistrivõistluste etapivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).
Võitjatele kaotasid 30,2 sekundiga leedukad Egidijus Valeisa – Povilas Reisas (BMW M3). Klassi kolmandad olid Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kes kaotasid Ringenberg – Heinale 2:31,0.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Tartu ja Põlva teedel klassivõidu Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Klassi teised olid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid klassivõitjatele 1:22,1.Tartu Rally kolmanda koha said Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid Bundsen – Loštšenikovist maha 2:44,6.
Veoautode arvestuse EMV8 (E13) hooaja neljas klassivõit ja sellega seoses ka hooaja 2016.meistritiitel läks Taavi Niinemetsale – Esko Allikale (GAZ 51A). Klassi teise koha said Vaiko Järvela – Alo Vahtmäe (GAZ 51), kes kaotasid klassivõitjatele 3:02,6 ja kolmandad olid Janno Kamp – Silver Raudmägi (GAZ 51), kes jäid Niinemets – Allikast maha 5:43,4.

Penetron 3.Tartu Rally detailsed tulemused:
http://autosport.ee/rallyreg/?page=32&race_id=348&

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad kahe nädala pärast, kui 7.-8.oktoobrini sõidetakse järjekorras Silveston 49.Saaremaa ralli.