Läti motokrossimeistrivõistlused jätkusid lõppenud nädalavahetusel Dobele krossirajal, kus HRC Honda Racing meeskonna sõitjad Priit Rätsep ja Henry Vesilind lootsid oma avaetapil kogutud punktisaagile väärt lisa koguda.
MX1 klassis osalev Priit Rätsep alustas päeva kvalifikatsiooni kolmanda ajaga. Avasõidus sai Rätsep tagasihoidliku stardi, kuid oli peagi neljas ja tõusis kohe kolmandaks. Eestlane proovis teisel kohal sõitnud Davis Ivanovsist mööduda, kuid see ei õnnestunud ning lõpujoonel edestas lätlane eestlast kahe sekundiga. Sõidu võitis samuti Hondal võistelnud lätlaste MX1 klassi esinumber Matiss Karro, kelle edu Ivanovsi ees oli 8,9 sekundit. Rätsepa teine sõit algas kohe avaringil kukkumisega, mis langetas ta viimaste hulka, kuid head tempot tehes kihutas ta end lõpuks taas kolmandaks. Vahe teiseks tulnud Ivanovsiga jäi Rätsepal lõpuks 4,4 sekundit, Karro oli ka seekord parim, kui edestas kaasmaalast 11 sekundiga.
Etapivõit läks seega Karrole (50 p), Ivanovsi (44 p) ja Rätsepa (40 p) ees. Meistrivõistluste liider on 88 punktiga Ivanovs, kellele Rätsep kaotab 8 punktiga, kolmas on Dobeles seitsmenda koha saanud leedulane Vytautas Bucas (63 p)
“Eilne päev oli selline enam-vähem. Kvalifikatsioonis olin kolmas ning mõlemas sõidus ja ka kokku kolmas. Nii, et terve päeva kolmas mees… Kiiruse poolest oleks võinud võidu peale isegi võidelda, aga sellel nädalavahetusel olin ma startides kehva. Teises sõidus kukkusin esimesel ringil ja alustasin sõitu viimaselt kohalt, nii et trenn oli hea ja pingutada sai kõvasti. Meistrivõistluste arvestuses olen nüüd teine ja esimesega on vahe ainult 8 punkti, nii et seisud on huvitavad,” rääkis järgmisel nädalavahetusel Riia linnas Superkaussi sarjas osalev Rätsep.
Klassis 85cc osalenud Henry Vesilinnu päev lõppes seevastu planeeritust varem. Kvalifikatsioonis näitas Vesilind oma Hondal neljandat aega ja avasõidu lõpetas ta Andreas Hiiemäe järel kindlalt teisena. Teine sõit algas Vesilinnule hästi, kui ta võitis stardi ja ta kihutas esimesena, kuid seejärel tuli kukkumine ja sõit haiglasse viga saanud kätt ravima. Etapil sai Vesilind avasõidu punktide eest 11-nda koha ning meistrivõistlustel on ta nüüd 45 punktiga kaheksas.
“Kvalifikatsioonis olin neljas ja esimeses sõidus teine. Viimane sõit algas stardivõiduga ja lõppes kipsis käega. Lähemalt rääkides läks mul tsikkel lainetes veidike käest ja kaldusin rajalt kõrvale, kuid seal, et mitte liidripositsiooni kaotada, ma hoogu ei vähendanud ning sõitsin kivi otsa. Hetkel olen Riia haiglas, kus eile tehti paremale käele operatsiooni ja varsti hakkan kodumaale sõitma,” võttis oma ootamatult lühikeseks jäänud võistluse kokku Vesilind, kellel võistluspausi pikkus ei ole veel teada.
“Dobele etapp pakkus meie meeskonnale palju emotsioone. Rada oli põnev ja kindlasti meeldiv nii sõita kui ka vaadata. HRC Honda Racingul ei olnud aga parim päev. Nii Henry kui Priidu sooritused olid tublid, kuid päeva teiste sõitude kukkumised rikkusid mõlemal mehel päeva tulemused,” rääkis tiimi juht Juss Laansoo. “Priit sai esimeses stardis keskmise stardi ning võitles ennast paari ringiga kolmandale positsioonile. Teisel kohal sõitnud Ivanovs oli löögiulatuses ja Priit sõitis kohati väga kiiresti, kuid ei suutnud Ivanovsist möödasõitu sooritada. Kõrvalt vaadates tundus, et Priit tahab nii väga kiiresti sõita ja Ivanovsist mööduda, kuid selle põlemise käigus oli osades kohtades tema sooritus ebatäpne ning ta hoopis kaotas natukene aega selle põlemisega. Samas rajaosadel, kus Priit suutis täpne olla, oli ta kindlasti üks kiireimaid mehi rajal. Teises stardis sattus Priit esimese ringi rüselusse ning selle tulemusena kukkus. Kõval ja kiirel rajal ei ole aga kerge teiste vastu aega tagasi teha, eriti sõidu algfaasis, kui meeste füüsiline vorm veel rolli ei mängi. Priit tegi aga tublit sõitu ning minule meeldis tema teise sõidu sooritus just sõidu enda poolest rohkem.”
“Henry päev algas hästi. Kvalifikatsiooni järgi tõotas tulla 85cc klassi poistele põnev võistlus, kuna neli sõitjat olid 0,8 sekundi sees. Esimeses stardis sai Henry teisena minema ning tõusis esimesel ringil liidriks, kuid mõni ring hiljem möödus temast Hiiemägi ning koos temaga läksid nad teiste eest oma teed. Henry tegi head sõitu ning üritas veel paar ringi enne lõppu konkurenti rünnata, kuid vanem ja kogenum sõidumees suutis Henryle enda positsiooni kaitstes vastata. Henry poolt aga tubli sõit ning lõpuni välja hea pingutus koos teise kohaga finišhis. Teises stardis võttis Henry stardivõidu ning oli tublit tööd tehes liidrikohal, kuid ühelt ringilt Henry enam ei tulnud. Ta oli teinud ühe väikese vea enne hüpet ning sattunud raja pervele. Mitte tahtes aga aega kaotada üritas ta enne järgmist trampliini rajale naasta, et see element veel üle hüpata. Kahjuks jäi aga Henryle rajale naasmise kohal märkamatuks kivi, mis põhjustas talle tugeva kukkumise, mille tagajärjel ta enda paremat kätt vigastas ning pidi minema arstlikusse kontrolli. Tänaseks on selgunud, et käe vigastus vajab ravi ning Henry peab mõnda aega enda Hondast eemal olema. Minul ja ülejäänud meeskonnal on olukorra üle väga kurb meel! Paraku on see meie spordiala pahempool ning võidu sõites võtavad poisid pidevalt riske. See on võidusõit ja see näitab, et Henryl on võidusõitja instinkt sees! Soovin omalt poolt Henryle kiiret paranemist ja loodetavasti aitame ta kiiresti rajale tagasi,” edastas tiimijuht oma parimad soovid noorsõitjale.
HRC Honda Racing tänab kõiki toetajaid: Honda, Ramirent, Hartwall Jaffa, Valvoline, SmartShop rcd, Rock Cafe, Kenomer, Coffee People, Sparta, Icepeak, Jak Disain, Klaar Puhastus, Millet, RM-Motors, Autoekspert.