Priit Rätsep sai Eesti koondise ridades Rahvuste Krossil neljanda koha

Priit Rätsep Ernées. Foto: Rauno Kais
Priit Rätsep Ernées. Foto: Rauno Kais
Läinud nädalavahetusel toimus Prantsusmaal Ernées järjekordne Rahvuste motokross, kus 80 000 inimese ees käis Eesti esindamas ka HRC Honda Racing esisõitja Priit Rätsep, kellele see oli juba neljas kord Eesti eest motokrossi tippsündmusel võistelda.

Priit Rätsepa hea nädalavahetus algas juba vabatreeningul, kus ta sõitis enda MXGP klassis 36 osaleja seas välja 14. aja. Kvalifikatsioonis sai ta korraliku stardi ja oli avaringi järel 12. kohal ning sõidu edenedes tõusis ta kaks kohta ja ületas lõpujoone 10ndana. Pühapäevases esimeses finaalsõidus, kus startisid MXGP ja MX2 klassid koos, oli Rätsep esimese ringi lõpuks 21. koha peal, kuid ta suutis taas oma kohti parandada ja oli lõpuks 16. Päeva viimases sõidus sõitsid MXGP ja Open klassid koos ning selles tuli Rätsep avaringilt 24. kohal, aga noormees näitas raskel rajal sitket minekut ja tõusis lõpuks 19ndaks.

Eesti koondis, kelle ridades võistlesid lisaks Rätsepale veel Tanel Leok ja Harri Kullas, tuli Prantsusmaa, Ameerika Ühendriikide ja Belgia järel neljandale kohale, korrates 2004 Hollandis Lieropis saavutatud tulemust. Iga klassi kohta peeti ka eraldi arvestust ja MXGP klassis oli Rätsep 10.

“Väga hea nädalavahetus oli Prantsusmaal. Laupäeva hommikul oli näha, et publikut tuleb raja äärde ikka väga suures koguses ning hommikuses trennis olid mäenõlvad juba rahvast täis. Rajaga suutsin suhteliselt kiirelt kohaneda ja kvalifikatsioonisõitu sai enesekindlalt mindud. Minu sõit oli esimene ja kümnes koht andis kogu tiimile natuke hingamisruumi. Harri ja Tanel suutsid ka head sõidud teha, nii et 10. koht oli pühapäevaks väga hea. Mõlemas tähtsas sõidus ma stardist kahjuks minema ei saanud, mis tähendas, et sõitude jooksul tuli kõvasti tööd teha. Kohad 16 ja19 on tegelikult head tulemused, kui stardinimekirja vaadata ning lõpptulemusest pole just palju vaja rääkida. Ma ei teadnud mitte kedagi, kes oleks Eestile neljandat kohta ennustanud, sest Ernée polnud just “Meie” rada ka. Minu jaoks oli see väga positiivne võistlus, millega hooaja tähtsale osale punkt panna. Soovin südamest tänada kõiki, kes Team Estonia asja ajasid ja samuti oma meeskonna HRC Racingu liikmeid, kes mul silma peal hoidsid ja mu Honda eest hoolitsesid. Ilus oli vaadata kõikide rõõmsaid nägusid, kui kokkuvõttev tulemus teatavaks tehti!” rõõmustas Rätsep.

“HRC Honda Racing liikmetele oli seoses Ernées toimunud Rahvuste krossiga tõsine nädal. Võistlustules oli meie esisõitja Priit Rätsep ning lisaks teenindas meeskond veel Läti tiimi sõitjat Matiss Karrot. Honda tehnika kestis terve nädalavahetuse ilusti ning näitas end suurte tehase meeskondade kõrval positiivsest küljest. Priidu sõitudega võib väga rahule jääda, sest tal oli väga stabiilselt ja peaga sõidetud võistlused mõlemal päeval. Nuriseda võiks ainult startide üle, sest raskel rajal, kus oli mööduda suhteliselt keeruline, tuli just tänu halbadele startidele Eesti tiimile mõni lisapunkt. Eesti meeskonna poolt tehti aga antud rajal super tulemus ning mehed võtsid meeskondliku arvestuse suhtes kindlasti maksimumi ja kordasid Eesti koondise parimat tulemust läbi ajaloo. Seega oli igati positiivne nädal nii meie tiimile kui ka Eesti koondisele. HRC Honda Racing meeskonna poolt on lisaks hea meel tõdeda, et Matiss kiitis meie tehnika väga heaks ning võitles sõidu algfaasis maailma tippudega viienda koha eest, mida oli väga soe tunne vaadata. Mees ise ütles peale sõite, et tehnika taha ei jäänud kindlasti midagi, pigem andis järele noore mehe füüsiline vorm, kuna ta oli hooaja alguses pikalt vigastuse tõttu eemal,” võttis tiimi eduka nädavahetuse kokku selle juht Juss Laansoo, kes osales ise Rahvuste krossil mitmeid kordi Eesti koondise ridades ja oli ka 2004 aastal meeskonnas, kes esimest korda neljanda koha sai.

HRC Honda Racing tänab kõiki toetajaid: Honda, Ramirent, Hartwall Jaffa, Valvoline, SmartShop rcd, Rock Cafe, Kenomer, Coffee People, Sparta, Icepeak, Jak Disain, Klaar Puhastus, Millet, RM-Motors, Autoekspert.