Purunenud rehvid jätsid Tänaku ja Mõlderi Sardiinias raja äärde

Ott Tänak - Raigo Mõlder Sardiinia rallil. Foto: Timo Anis
Ott Tänak – Raigo Mõlder Sardiinia rallil. Foto: Timo Anis
Neljapäeval Cagliari linnas sõidetud publikukatsega alanud Sardiinia MM-ralli jätkus reedel juba tõsisema tööpäevaga, kui kavas oli kaheksa kiiruskatset kogupikkusega pea 160 kilomeetrit.

Päeva tegi keeruliseks see, et kavas oli vaid üks, 15 minutiline remote service, mille käigus väga suuri parandusi autode juures teha ei saa. Lisage sinna juurde Sardiinia keerulised ja rasked kruusateed, mis panevad masinad korralikult proovile ja tulemuseks on väga raske päev. Drive DMACK meeskonnas sõitvad ja WRC 2 punkte püüdvad Ott Tänak ning Raigo Mõlder (Ford Fiesta R5) puutusid reedel kokku väga erinevate probleemidega ja kahjuks tuli avapäev pooleli jätta.

Peale 1,3 kilomeetrist Cagliari publikukatset siirdus Sardiinia ralli saare läänekaldal olevast Algherost, mis on ralli keskuseks ida poole, endise keskuse Olbia poole. Publikukatsel näitasid Tänak ja Mõlder WRC 2 klassi neljandat aega, jäädes katse võitnud Juri Protasovist 1,7 sekundi kaugusele. Reedene esimene, 19,81 kilomeetrine Terranova Nord katse tõi meestele kaasa oma klassi 21. aja ja selle taga olid tõsised probleemid autoga. Kaotust tuli üle kolme minuti. Järgmisel katsel läks kirja neljas aeg, katse võitnud Karl Kruudale ja Martin Järveojale jäi kaotust 4,6 sekundit. Järgmisel katsel saadi kirja teine aeg, kaotust katse võitnud Nasser Al-Attiyah-Giovanni Bernacchinile 3,5 sekundit.

„Reedesel esimesel katsel kadus meie autol 2 kilomeetrit peale katse starti roolivõim. Tegime restardi ja kõik toimis taas. Kahjuks juhtus siis midagi turboga, autol polnud suurtel pööretel jõudu. Sealt edasi kadus roolivõim taas ja see ei hakanud toimima, vaatamata mitmele restardile. Ja lisaks sellele läks veel ka parem esimene rehv ja tulime lõpuni katkise rehvi ja ilma roolivõimuta. Ülesõidul saime roolivõimu taas toimima, järgmisel katsel aga sain aru, et auto differentsiaalid enam ei tööta, kuid see ei takistanud sõitmist. Päeva kolmandal katsel saime sõita ka lahtise tagaluugiga, mis tõmbas toa korralikult tolmu ja kruusa täis,“ võttis Tänak nende päeva esimese kolme katse juhtumised kokku.

Päeva neljas katse oli viimane enne remote service’it. Kahjuks pidid aga Tänak ja Mõlder just sellel katsel ralli pooleli jätma. „Esmalt kadus meil sellel katsel Raigoga side ära ja siis läks veel üks rehv, millega oli meil tagavara otsas ja auto oli kolme terve rehviga ja ühe tühja veljega. Sellisel moel aga hooldusesse reeglite kohaselt sõita ei tohi ja pidime katkestama,“ selgitas Tänak katkestamise tagamaid.

Laupäeval jätkub Sardiinia ralli nelja katsega, kogupikkusega 156,8 kilomeetrit. Päevale annab korraliku pikkuse 59,13 kilomeetrine Monte Lerno katse, mida läbitakse kahel korral. Ott Tänak ja Raigo Mõlder jätkavad laupäeval Sardiinia MM-rallit Rally 2 reeglitega.

Laupäevased katsed Eesti aja järgi:
10.18 SS10: Monte Olia 1 (19,27 km)
11.23 SS11: Monte Lerno 1 (59,13 km)
17.54 SS12: Monte Olia 2 (19,27 km)
18.59 SS13: Monte Lerno 2 (59,13 km)