Ralf Aron saavutas Saksamaa vormel-4 etapil ühe poodiumikoha

Ralf Aron. Foto: Prema Powerteam
Ralf Aron. Foto: Prema Powerteam
Saksamaa vormel-4 meistrisarja teine etapp sõideti Austria ringrajal Red Bull Ring, kus Ralf Aron saavutas avasõidus teise koha ja püsib kokkuvõttes jätkuvalt esinelikus.
Nädalavahetus Austrias kujunes hoolimata suurepärasest etteastest avasõidus Ralf Aroni jaoks siiski väikeseks pettumuseks, sest ülejäänud kahes sõidus oli ta sunnitud katkestama ja seda mitte sugugi enda süül.

Kvalifikatsioon kujunes eriti tasavägiseks, sest parimaid lahutasid vaid sajandikud. Esimeseks sõiduks teenis Ralf välja kolmanda stardikoha ja väga hea stardi järel tõusis juba esimestes kurvides teiseks. Ülejäänud võistluse käigus üritas Ralf korduvalt liidrist Joel Erikssonist mööda saada, aga kahjuks see ei õnnesutnud ja ni finišeeris Ralf teise kohaga, mis tõstis ta sõidu järel sarja liidriks. “Esimeses sõidus sain hea stardi ja seejärel oli ka tempo hea kogu sõidu vältel,” kommenteeris Ralf Aron. “Aga sõidu võitnud Joel Eriksson oli seekord tõesti kiire ja temast mööda saada ei õnnestunud.”

Teist sõitu alustas noor Eesti vormelisõitja viiendalt stardikohalt ja võitles esimesse kurvi jõudes koha pärast esikolmikus. Aga siis pidurdas üks konkurentidest tema ees oodatust varem, Ralfil ei õnnestunud kokkupõrget vältida ja sõitis talle tagant sisse. Ralf jätkas ja püsis kolmandal kohal, kui saabus teade, et Ralfi on avarii põhjustamise eest karistatud boksist läbisõidu trahviga. Boksist läbisõidu järel langes eestlane kolmanda kümne lõppu ja otsustas rehvide säästmiseks hoopis katkestada, sest punktikohale poleks ta enam jõudnud tõusta. “Karistus oli täiesti teenimatu, sest konkurent tõesti pidurdas minu ees nii vara, et mul polnud enam kuhugi minna,” nentis Ralf Aron. “See oli ikka väga frustreeriv, sest nii esimeses kui teises sõidus oli hulganisti avariisid ja mitte kedagi nende eest ei karistatud. Võistluse juht lasi olukorral täiesti kontrolli alt väljuda ja selle asemel, et karistustega hoolimatute sõiduvõtete eest sõitjaid korrale kutsuda, lasi kontrolli käest. Ja siis järsku otsustati mind ainsana karistada. Käisin võistluse järel ka kohtunike jutul asja selgitamas, aga tagant järele polnud midagi enam teha.”

Avasõidu esikümme startis kolmandale sõidule pööratud järjestuses ja seega oli Ralfi stardikoht üheksas. Juba esimestes kurvides algas rajal taas äge trügimine ja peagi sõidetgi ka Ralfile küljelt sisse, mis lõhkus eestlase auto ja ta oli sunnitud katkestama. “Üks sõitjatest sõitis rajalt välja, sai seejärel rajale tagasi ja samal hetkel sõitis mulle lihtsalt küljelt sisse,” kommenteeris pettunud Ralf Aron. “See vallandas pealegi ahelavarii, kuhu sattus ka mu tiimikaaslane, kes viidi isegi haiglasse kontrolli. Õnneks on temaga siiski kõik korras. Kohtunike tööd iseloomustab ka minu katkestamise järel toimunu. Peatasin avarii järel oma katkise auto, lülitasin vastavalt reeglitele käigu neutraalsele, ronisin autost välja ja lahkusin ohutusse kohta. Aga suurel kallakul hakkas auto veerema rajale tagasi. Õnneks oli võistlus juba peatatud. Hiljem teatati mulle, et saan ka selle eest karistada, et lasin auto veerema. Läksin taas kohtunike juurde, reegliraamat näpus ja seletasin, et ei saa ju korraga joosta ohutusse kohta ja samal ajal autot pidurdada. Lõpuks saadi minust aru ja karistamisest loobuti.”

Kuna kolmandas sõidus katkestasid ka mitmed Ralfi lähimad rivaalid punktitabeli tipust, siis püsib ta Saksamaa F4 sarja punktitabelis neljandal kohal ja kaotust liidrile on vaid 11 punkti.

Järgmisel nädalavahetusel saab 17-aastane Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilane puhata, aga seejärel kujuneb Ralfi võistlusgraafik väga tihedaks, sest võistleda tuleb neljal nädalavahetusel järjest, vaheldumisi Itaalia ja Saksamaa etappidel.