Rally Estonia ülevaade

Ott Tänak-Martin Järveoja. Foto: Urmo Sibul

Algamas on suur spordipidu. Rally Estonia toimub Tartus 4-6. september ehk üle pika aja järgmine WRC etapp. Sõitjaid tuleb palju. Kokku registreerus Rally Estoniale 60 rallipaari.

Rally Estonia ülevaadetele ja prognoosidele lisaks on lisaks Eestis ralli toimimisele ka pikem WRC paus tinginud selle, et vahepeal on palju materjali toodetud nii Rally Estonia ja WRC osas üldiselt.

Eesti keelset materjali on palju

Rauno Paltser ja Gustav Kruuda tegid Karl Kruudaga koos PowerStage podcast’is Rally Estonia ülevaate. Mis tegi podcast’i ülevaate eriliseks on see, et räägivad reaalsed rallisõitjad. Saates on kuulda väga huvitavaid detaile Rally Estonia ja ettevalmistuse osas. Saates osalejad on ise ka osalemas WRC etappidel ja sõitnud mitmeid kordi ise enne Rally Estonia teedel.

Rakse on mäletada olukorda, kus ühe ralli korraldamisest oleks saanud niivõrd hea ülevaate. Rally Estonia peakorraldaja Tarmo Hõbe tegi Kalev Kruusile eksklusiivintervjuus väga põhjaliku ülevaate Lõuna-Eestis toimuva ralli korraldamisest ja kuidas sellesse punkti on jõutud.

Kaardilugemisest soovite rohkem informatsioon, siis Betsafe on teinud eraldi episoodi “Kuidas Ott Tänak ja Martin Järveoja kaarti kirjutavad”, milles Karl Kruuda ja Kalev Kruus kirjeldavad kaardi kirjutamise põhimõtteid. Ralliarmastusest on põhjalikumalt rääkinud Gert Kanter, Märt Avandi, Rauno Pehk ja mitmed teised.

Tehnikast saab rohkem lausa Ott Tänakult endalt, tema videoblogis. Ott lahkas rallisõitjate võimalusi auto seadistamisel erinevates oludes. Kuidas tema jaoks kõige olulisem lüli on võidusõidus see, kuidas auto võimsus maakera pihta saada. Ott rääkis seega pikemalt ralliauto amortisaatoritest. Alates sellest, kuidas muuta auto ratta kallet, millised erinevused on kruusa ja asfaldi amordid kuni selleni, mida saab teha ülesõitudel ja katsete vahel. Kuidas kõrgust reguleeritakse linnakatse eel või väga erinevate oludega katsete osas.

Ottil on kindlasti lisaks koduralli võitmise pingele ka tähtis Ogieri edu võimalikult kiiresti tagasi võtta. Edasine WRC käik ei ole veel väga selge aga WRC ralli ajakava vaadates on näha, et hetkel viimane ralli on asfaldi ralli, millel on koguarvestuse punktiliidril eelis esimesena alustamisel. Tavapäraselt on selleks olnud Walesi või Austraalia ralli, milles punktide liidril on esimesel päeval kõige raskem alustada. Punktiarvestuses esimesel kohal sooviks viimase ralli ajal olla kindlasti ka Neuville. Viimane WRC ralli on hetkeseisuga Belgia ralli, mis on just Thierry koduralli.

Kalle Rovanperä-Jonne Halttunen. Foto: Urmo Sibul

Kas Kalle Rovanperä võib üllatada?

Kindlasti peetakse üldiselt Otti peamiseks konkurendiks Rally Estonial Sebastien Ogieri. Tema koefitsient rallil järgneb kohe Ottile. Kui Ott Tänaku koefitsiendiks pakub Betsafe 2.60, siis Ogieri koefitsient on 3.00. Ogieri ja Tänaku kõrval kolmandaks nn suureks nimeks peetava Neuvilleile koefitsient on 15.00, kellel ajalooliselt ei ole ette näidata ka väga veenvaid tulemusi kiiretelt kruusarallidelt. Lõuna-Eesti rallil Neuvilleile aeglasest tempost ei tasu aga ülemäära suuri järeldusi teha. Tal oli probleeme nii legendi ja seadetega. Küll aga Lõuna Eesti rallil suurepärast tempot näidanud ja isegi Ott Tänakult ühe katsevõidu võtnud Kalle Rovanperä võib üllatada. Kallel ei ole ka väga suurt survet punkte tuua, sest Toyota tuleb Rally Estoniale nelja autoga. Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja muidugi Sebastien Ogier on kõik rajale tulemas. Rovanperäl ambitsioonil puudu ei jää. Erinevalt Tänakust ei ole Kallel ka võidu kohustuse pinget.

Kindlasti on ta Rally Estonial kiire. Tema stardipositsioon on avapäeva esimeses pooles väga hea, ta läheb neljandana rajale. Paljud arvavad, et just Kallest saab rallil Otti peamine vastane. Lõuna-Eesti ei ole Rovanperäle ka võõras. Ta on siin ennegi sõitnud. Muidugi septembris ei ole keegi Rally Estonia teid enne sõitnud. Tavaliselt on võistlused olnud suvel.