Sander Pärn alustab Portugalis hooaega autoralli MM-sarjas

Sander Pärn (tagumises reas vasakult neljas). Foto: Timo Anis
Sander Pärn (tagumises reas vasakult neljas). Foto: Timo Anis
Valitsev Eesti autoralli meister Sander Pärn alustab täna oma hooaega autoralli MM-sarja raames sõidetavas sarjas Drive DMACK Fiesta Trophy. Kaardilugejaks Briti rahvuskoondise liige, Wales’ist pärit James Morgan ja konkurentideks kõik sarja ülejäänud 11 sõitjat, kes valiti kümnete soovijate seast hoolikalt välja rehvitootja DMACK ja Malcolm Wilson’i juhitava M-Sport meeskonna poolt.

Pärna jaoks on see teine aasta osaleda esiveolise Ford Fiesta R2 autoga MM-sarjas, Portugali MM-rallil stardib ta kolmandat korda, kaks aastat tagasi võistles ta seal N-rühma Subaru Imprezaga.

„Eelmisel aastal suutsime läbi hooaja sõita stabiilselt, sellel aastal tahame jätkata sama stabiilsusega, kuid lisades sellele juba rohkem kiirust, et võidelda sarja kõrgeima koha nimel. Ükski tänavune etapp ei ole lihtne, Portugal oma keeruliste olude tõttu on üks raskemaid. Meie eesmärk on läbida ralli ilma katkestamiseta. See tähendab, et tahame läbida kõik katsed ja leida õige balanss kiiruse ja auto säästmise vahel, sest olud saavad meie masinatele rasked olema. Kindlasti ei saavuta Portugalis võitu ainult kiiruskatsete parimaid aegu püüdes,“ rääkis Pärn.

Enne rallit võistlusrajaga tutvumise ajal valitsesid Portugalis katsete piirkonnas väga keerulised ilmaolud, mis ei jätnud puutumata ka rallisõitjaid. „Olen Portugalis juba kolmandat korda ja ütlen kindlalt, et nii raskeid olusid pole siin varem olnud. Tegelikult pole ma kogu oma karjääri vältel nii rasketes tingimustes rada kirjutanud. Torm, paduvihm ja jõed voolavad üle tee. Elasime esimesed ehmatavad hetked juba rajaga tutvumisel üle, kuid õnneks läks kõik hästi,“ kirjeldas Pärn olusid.

„Päevakava lõi see samuti korralikult sassi, sest esimesel päeval kõiki katseid ei saanudki kirjutada ja tempo oli ka aeglasem, mis venitas päeva pikemaks. Teisele päevale tulid juurde eelmise päeva ära jäänud katsed ja see tegi algselt lühemaks planeeritud päeva samuti pikemaks. Teisel päeval alustasime kell viis hommikul,“ lisas Pärn.

Enne Portugali rallit, mille keskus on Algarves, tegid Drive DMACK sarja sõitjad kolmapäeval ühise testi, millele järgnes ralli hooldusalas Fordi tehasemeeskonna M-Sport suurtes ruumides sarja ametlik avamine, kus olid kohal nii M-Sport ja DMACK esindajad, FIA ametnikud, autoralli MM-sarja tippsõitjad ja rahvusvaheline meedia. Avamise käigus tutvustati kõiki sarja sõitjaid ja meedia tegi rohkelt intervjuusid. „Ralli eelne test oli üsna sarnastes tingimustes, kui oli rajaga tutvumine.

Katse oli libe ja mudane ja see oli hea, sest midagi sellist ootab meid ka ralli ajal vähemalt esimesel päeval ees. Ilmast sõltub siin palju, kui on kuiv nagu lubab, siis muutuvad rajaolud märgatavalt võrreldes raja kirjutamisega,“ rääkis Pärn enne rallit.

Kuigi ralli keskus asub Lõuna-Portugalis Faros Algarve staadionil, siis ralli avamine on neljapäeval pea 300 kilomeetrit põhja pool Estorilis, mis asub Portugali pealinna Lissaboni lähistel.
Avatseremoonia algab Eesti aja järgi kell 17.00 Neljapäevane publikukatse sõidetakse Eesti aja järgi kell 20.01 Lissabonis.