Nädalavahetusel Saksamaal legendaarsel Nürburgringil peetud 24 tunni võidusõidul saavutas Tristan Viidas klassis CUP 5 esikoha. Maratonsõidul kihutasid eestlane Tristan Viidas, šveitslane Yannick Mettler, sakslane Heiko Eichenberg ning austerlane Torsten Kratz Sorg Rennsport tiimis BMW M235i-ga.
CUP 5 klassi näol on tegemist monoklassiga, milles 14 startinud autot olid ehitatud ühtsete reeglite järgi BMW Motorspordi poolt. Kokku osales võistlusel 150 erinevat masinat ning nelik saavutas üldarvestuses 34. koha. Tõus kvalifikatsioonis saavutatud 92. kohalt oli märkimisväärne.
Esimesest ajasõidust saadi küll võit, kuid teises ajasõidus jäädi kollaste lippude tõttu viiendaks. Viidase kiireim ring jäi poolikuks otsa saanud kütuse tõttu.
Laupäeval starditi oma klassis viiendalt kohalt. Tiimikaaslased Mettler ja Eichenberg tõstsid hea sõiduga auto kolmandaks ning sellelt kohalt alustas ka Viidas. Kuigi vahe esimesega oli kärisenud kahele minutile, tõusis Viidas siiski enne boksipeatust liidriks, edumaa lähima konkurendi ees 18 sekundit. Viimasel ringil lõppes aga valearvestuse tõttu kütus. Õnneks suutis Viidas pärast mootori taaskäivitamist siiski aeglaselt boksi sõita, kuid langetud oldi juba neljandaks ning vahe esimesega oli taas üle 2 minuti. Oma vahetuse lõpuks tõusis Viidas siiski taas kolmandaks ning vähendas vahet esimesega 30 sekundi võrra.
Hilisöine-varahommikune vahetus möödus Viidasel tihedas vihmasajus, kus ta oli vaieldamatult rajal kiireim M235i klassi sõitja ja sõitis ka üldarvestuses TOP 15 aegu. Oma vahetust alustas ta taas kolmandana ning vahetuse lõpuks tõstis ta meeskonna taas esimeseks, sõites tagasi 2.20 minutilise vahe liidriga ja minnes 17 sekundiga võistlust juhtima.
Kolm ja pool tundi enne planeeritud võistluse lõppu katkestati sõit tiheda udu tõttu. Punase lipu hetkel hoiti teist kohta. Kuigi udu ja vihmasadu tähendasid jätkuvalt keerulisi olusid, anti uus start jooksva edetabeli järgi. Sõidu peatamiseni võistlust juhtinud meeskond jäi aga tehnilistel põhjustel starti hiljaks ja Viidas pääses viimasele 1,5 tunnisele sõidule liidrina. Noormees näitas jätkuvalt oma kiirust vihmaga, lõpetades võistluse 3.49 minutilise edumaaga teise koha ees. Kolmas koht kaotas aga juba terve ringiga.
Teise koha saavutasid mitmekordne 24 tunni sõidu võitja Michael Schrey koos Florian Naumani, Michael Fischeri ja Marc Ehretiga. Kolmandaks tulid Norbert Fischer, Christian Konnerth, Bendorf Zils Daniel ja David Griessner. Võistluse üldvõitjad olid Richard Lietz, Patrick Pilet, Fred Makowiecki ja Tandy Nick Porsche 911 GT3 R masinaga.
“Reede õhtul panime tiimiga sõiduks strateegia paika. Minule kui 24-tunni sõidu „kollanokale“ otsustati algselt jätta kõige lihtsamad vahetused – kaks vahetust õhtul ja kaks hommikul valges ning üks enne lõunat. Ilmateade lubas hommikuks vihma, mistõttu mind oleks pandud rooli alles peale raja kuivamist. Tegelikkuses kujunes aga kõik hoopis vastupidiseks, sest mulle jäid tegelikult kanda kõige raskemad vahetused. Esimese vahetuse sõitsin ma õhtul seitsmest kümneni ehk täpselt päikeseloojangu ajal – madal päike, mis lõpuks kaob, pikad varjud ja järsult kukkuv raja temperatuur. Vahetus lõppes juba täielikus ööpimeduses. Sõidu raskeim vahetus öösel kella kolmest hommikul kuueni sattus samuti mulle. Vahetult enne minu algust jõudis plaanitust varem kohale kõva äikesevihm, mistõttu läbisin ma enda vahetuse pilkases pimeduses ja vihmasajus, mille tegi veelgi raskemaks hommikuse päikesetõusuga kaasnenud tihe udu ning üldine väsimus. Sellegipoolest olin ma enda vahetuse ajal rajal vaieldamatult kõige kiirem M235i klassi auto, sest sõitsin tagasi üle kahe minuti kaotust ning tõusin kolmandalt kohalt liidriks. Tänu sellele astusin ma enda vahetuse lõppedes autost välja tiimi kõva aplausi saatel. Kolm tundi enne planeeritud lõppu katkestati sõit tiheda udu tõttu. See paiskas ka viimased plaanid segamini ja seega oli vaja leida viimaseks kaheks tunniks hetkel parim sõitja. Tiim oli minu vihmaga sõidetud öisest vahetusest niivõrd vaimustunud, et minule otsustati anda viimane ja otsustav vahetus, kus tuli minna täispanga peale välja, sest vahepeal olime taas langenud teiseks. Suurimal konkurendil tekkis aga kahjuks tehniline rike, mistõttu oli ta sunnitud startima boksiteelt. Tänu sellele oli pinge maas, sest kolmas koht kaotas meile juba 8 minutiga. Siiski hoidsin sõidu lõpuni head kiirust ja vältimaks ajasõidus juhtunut, otsustasime veel enne viimast ringi teha kiire tankimispeatuse, kuigi teoreetiliselt oleks pidanud kütusest jätkuma. Seetõttu kaotasin ma ajaliselt küll umbes minuti, kuid lõpetasin sellegipoolest teise koha ees ligi nelja minutilise edumaaga. Kokkuvõttes klappisid see nädalavahetus kõik asjad ideaalselt – auto, sõitjad ning tiimitöö. Ise sain kahe päeva peale magada kokku vaid neli tundi ja seda kahes osas, kuid enamik tiimiliikmeid ja mehaanikuid ei saanud sedagi. Loomulikult tegi nii nende kui sõitjate elu raskemaks ekstreemsed ilmastikuolud, mistõttu on minu jaoks esimest korda elus sõidetud „rohelise põrgu“ 24-tunni sõidu esimene koht lihtsalt nii palju magusam,” kommenteeris nädalavahetust Tristan Viidas ise.