Valitsev Euroopa meister Kajetan Kajetanowicz stardib auto24 Rally Estonial

Foto: Andrei Ozdoba
Foto: Andrei Ozdoba
Teisipäeval, 7. juunil toimus Tallinnas, Citroen Sõpruse puiestee esinduses FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste etapi, auto24 Rally Estonia pressikonverents, kus tutvustati selle aasta suursündmust. Tänavu on mitmeid muudatusi, mis lisavad rallile ja rallinädalavahetusele atraktiivsust. Samuti kirjutati alla tänavused koostöölepingud. Välja öeldi ka selle aasta esimene FIA ERC Euroopa meistrivõistluste tippmeeskond, kes 15.-17. juulil toimuval auto24 Rally Estonial starti tuleb. Selleks on Kajetan Kajetanowizc-Jaroslaw Baran, kes on 2015. aasta Euroopa meistrid ja tänavused sarja liidrid.

Kajetan Kajetanowizc-Jaroslaw Baran, kes sõidavad Ford Fiesta R5 autoga, osalesid auto24 Rally Estonial mullu esimest korda ja saavutasid Aleksei Lukjanuki-Aleksei Arnautovi järel teise koha.

„auto24 Rally Estonia on FIA ERC sarja üks paremini korraldatud võistlus. Selle korraldajad teavad, mida ralli vajab, et olla suurelt pildis. Tänu sellele on ralli sõitjatele kompaktne ning põnev ja samas pealtvaatajate jaoks mugav jälgida. Kirsiks tordil on kiiruskatsed, mis on kiired ja sõitjatelt palju nõudvad. Need on vaid mõned põhjused, miks me ootame oma teist starti Eestis suure põnevusega, kus me oleme valmis andma lahingut poodiumi kõrgeima koha eest,“ ütles Kajetan Kajetanowicz tiimi pressiteenistuse vahendusel.

Pressikonverentsil osalesid: EAS Turisimiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso, Kultuuriministeeriumi asekantsler Tarvi Pürn, ralli direktor Urmo Aava, ralli korraldusmeeskonna liige Tarmo Hõbe, eelmise aasta auto24 Rally Estonia kolmanda koha omanik Rainer Aus ja elmise aasta auto24 Rally Estonia ERC Junior kategooria kolmas koht Miko Niinemäe.

Tarmo Mutso sõnul on auto24 Rally Estonia, EAS’i ja FIA ERC sarja promootori Eurosport Events koostöös Eestit väga edukalt tutvustatud kui turismi sihtkohana, mida kinnitab ka Konjunktuuriinstituudi uuring sündmuse majanduslikust mõjust piirkonnale, milleks möödunud aasta oli pea 5 miljonit eurot. Tarvi Pürni sõnul annavad sellised rahvusvahelised spordi suursündmused rahvusvahelise tuntuse ja majandusliku mõju kõrval hoogu kultuuri ja spordi arengule siseriiklikult.

Ralli direktor Urmo Aava tutvustas nädal enne rallit Lõuna-Eestis toimuvat minirallit, mis on nö warm-up sündmus sõitjatele ja publikule. Sellel aastal on kavas ka Open klass, kus on kaks eraldi arvestust, kahe-ja neljaveolised autod ja sellesse klassi oodatakse sõitma väga erinevat tehnikat, alustades WRC autodest ja lõpetades prototüüpautodega. Tarmo Hõbe tutvustas ralli meelelahutuslikku poolt, ka tänavu on kavas mitmed kontserdid Tartus ja Elvas ning Tartus on ralli poodimumi juures suur EXPO ala. Linnakatsed sõidetakse Tartus ja Elvas ning meelelahutust pakub ka Otepääl, Tehvandi hooldusala juures asuv suur toitlustustelk.

Rainer Aus, kes stardib koos Simo Koskineniga Mitsubishi Lancer EVO 9 võistlusautoga tõdes, et latt on eelmise aasta kolmanda kohaga kõrgele seatud ja neil on üldarvestuse kõrval oluline näidata head kohta ERC2 arvestuses. „R5 klassi autosid on tulnud rohkem juurde ja need on edasi arenenud, meie auto on sama, mis eelmine aasta. Kindlasti läheme võitlema ja usun, et Eesti sõitjad on kodus edukad,“ ütles Aus.

Miko Niinemäe, kes sõidab koos Martin Valteriga Peugeot 208 R2 autoga, sõnul on konkurents ERC Junior arvestuses tugev ja nemad alla poodiumi rahul ei ole. „Poodium kindlasti ja kõrgeim eesmärk on loomulikult võit ERC Junior arvestuses. Osad sõitjad, kes selles sarjas sõidavad, eriti Opel Motorsport meeskonnad, on ka eelmisel aastal siin sõitnud ja neile on nüüd olud tuttavamad. Saab kindlasti põnev olema,“ rääkis Niinemäe pressikonverentsil.

auto24 Rally Estonia pressikonverentsi galerii www.facebook.com/rallyestonia/photos/?tab=album&album_id=10154105758799892

auto24 Rally Estonia sõidetakse 15.-17. juulil Tartus, Elvas ja Lõuna-Eesti teedel ning see on FIA ERC Euroopa autoralli ja FIA European Historic Sporting Rally meistrivõistluste etapp.