Varik – Miil avasid hooaja esimesel MM-etapil kohe punktiarve

Kert Varik - Maarek Mill. Foto: Rien Willems
Kert Varik – Maarek Mill. Foto: Rien Willems
Hollandis Ossi kuulsal ja raskel liivarajal sõideti käesoleva hooaja esimene külgkorvikrossi MM-etapp, kus startis ka eelmise MM-hooaja kaasa teinud Kert Varik, kellel tänavu korvimeheks aga kaasmaalane Maarek Miil.

Laupäevasel vabatreeningul näitasid eestlased enda grupis kuuendat aega ning ajatreeningul sõidetud 11s aeg tähendas samat stardikohta oma grupi kvalifikatsioonisõidus. Õhtuses kvalifikatsioonis saadi läbi raskuste 12s koht kätte ning tagati koht finaalsõidutesse.

“Kohale oli tulnud 44 meeskonda ja laupäeva peamine eesmärk oli kvalifitseeruda finaalsõitudesse. Hommikune vabatrenn oli suhteliselt hea ja B-grupi ajasõidust saime 11nda ajaga kvalifikatsiooni stardipuu taha. Selleks sõiduks oli rada juba väga auku läinud, aga raske oli see ju kõigi jaoks.
Stardis kahjuks Lipeaja võistluse stiili, kus mõlemad stardid võitsime, korrata ei suutnud. Saime hästi minema, aga siis tegime väikese kokkupõrke meist paremal olnud tiimiga. Sellega oli start tehtud ja olime stardikurvis viimased. Tagant tulla oli üsna keeruline ning liiva saime süüa mõlemad vähemalt 2 kilo. Lisaks sai Kert keset sõitu kiviga korraliku paugu näkku, nii, et prillid puruks ja nina läks paiste. Aga kõigele vaatamata sai põhieesmärk täidetud – pääsesime otse finaali.
Kvalifikatsiooni koht tundub kindlasti lahja, aga selline seis täna liivamaailmas on. See meetristes liivasoontes ja aukudes sõit on hoopis teine spordiala. Siin sõidavad hooga sellised kohalikud mehed, kes vähe kõvematel radadel nii hästi enam hakkama ei saa. Aga, kui tahame sellistelt radadelt punkte võtta, siis peame nendest kohalikest kiiretest suutma mööda sõita. Veel parem oleks nendega asjad juba stardiseirgel ära klaarida,” rääkis Maarek Miil.

Eile toimunud finaalides said Varik ja Miil rasketes sõitudes 18nda ja 19nda koha, mis andis neile etapi kokkuvõttes 5 punktiga 21se koha. Etapi esikolmiku moodustasid Ben Adriaensen, kellel tänavu korvis lätlane Lauris Daiders, 10kordne maailmameister hollandlane Daniel Willemsen koos kaasmaalase Peter Beunkiga ning inglased Stuart Brown ja Josh Camberlain.

“Startisime teisest reast ja saime koha suhteliselt keskele, mis Ossi stardisirget arvestades polnud kõige hullem. Paraku tuli üks vasakul sõitnud tiim meile korralikult küljepealt sisse ja siis kohe peale seda pani Nick Jarvis oma korvimehega meie ees korraliku matsu. Pidime jälle tagant liiva närides tulema hakkama ning 7-8 konkurendist suutsime mööda sõita, pluss lisaks mõned kiirete meeste katkestamised ja meie tulemusels oligi 18s koht,” meenutas Varik. “Teise sõidu algus oli sarnane esimesega, kus suure tööga suutsime end punktikohale sõita, kuid siis jäi Rodionov meie ees kinni ja kuna olime samas soones, siis läks seal “natuke aega” ning 3-4 tiimi said meist jälle mööda. Hakkasime neid jälle taga ajama ja olime lõpuks 19. Kokkuvõtvalt ei ole väljasõidetud kohad ehk päris ootuspärased, aga sellel GP-l oli ka positiivset. Saime kinnitust, et Are Kauriti mootorituuning on läinud täkesse. Ettevalmistusperioodil oli meil päris palju probleeme uue mootoriga, aga täna toimisid kõik Are tehtud arendused väga hästi. Rada oli ka mootoritele väga raske, mitmed MMi esiotsa meeskonnad olid oma 4-taktiliste mootorite/siduritega hädas. Ka üldfüüsiliselt kestsid kõik tiimi liikmed ilusti mõlemad sõidud ära. Meile olid ka mõned kaasaelajad Eestist kohale tulnud ja siinkohal suured tänud teile! Nüüd liigume juba oma karavaniga kodu poole ja hakkame valmistuma järgmiseks etapiks, mis toimub 18. mail Kramolinis Tšehhi.”