Varik-Miil: eesmärk on pääseda startima esireast

Kert Varik-Maarek Miil. Foto: Luc van der Aa
Kert Varik-Maarek Miil. Foto: Luc van der Aa
Kert Varik-Maarek Miil on ainsad Eesti külgvankrisõitjad, kes osalevad sel hooajal kogu motokrossi maailmameistrivõistluste sarjas. Meeskonna siht on kõrge: pääs esikümnesse, kuid kolme esimese etapiga sinna veel jõutud ei ole. Vahetult enne viimast, Prantsusmaa etappi juhtus korvisõitja Maarek Miiliga ka äpardus, jalgrattatreeningul kukkudes murdis ta parema käe kämblaluu.

„Arst ütleb, et luu paraneb nelja nädalaga, aga krossimehe luud kasvavad teatavasti kahe nädalaga kinni,“ kommenteerib olukorda piloot Kert Varik. Igal juhul loodetakse praegu järgmisel, 12. juunil toimuval etapil täies koosseisus stardis olla. Prantsusmaal tuli kasutada ajutise korvimehe, Johnny Badaire’i abi.

Eelmisel reedel kutsusid Varik ja Miil kõik oma toetajad ja abilised Kiviõli Seiklusturismi Keskusesse väikesele tänuüritusele. Ühtlasi anti aru, kuidas hooaeg seni läinud on.

Kuigi tulemused veel esikümnes ei ole, on rahuloluks siiski mitu põhjust. Kõige olulisema ütleb välja Are Kaurit, kelle käe alt tulevad tiimi tsikli mootorid ning muudki tehnilised lahendused: „Meeskond on professionaalsem kui kunagi varem.“ Kauriti sõnu võib uskuda, on ju tegu MM-il pronksi võitnud mehega.

Kaurit toob ka võrdluse eelmisest aastast: kui aasta eest Varikuga trenni tehes kulus põhiline aeg tsikli remondile, siis tänavu see nii enam ei ole. Ka on elukorraldust suudetud sättida nii, et Varik ei pea MM-il olles enam tööasju ajama, ka tiimi kõrvaltegevused nagu kujunduste kinnitamine, särkide tellimine ja miljon muud pisiasja võtavad abilised enda kanda.

Kiirust ja vastupidavust meestel on

„Kiirus on olemas, vastupidavus samuti, nüüd on vaja jõuda selleni, et mehed stardivad esireast,“ sõnastab Kaurit veel mitu positiivset edasiminekut ja järgmise suure eesmärgi. Külgvankritel on konkurents MM-karusellis väga tihe ja finaalsõitudesse pürgijaid rohkem kui sinna pääseb. Erinevalt soolodest stardivad külgvankrid kahest reast ja tagumise rea meestel on väga raske ennast sõiduga etteotsa rebida.

Seni toimunud kolmelt MM-etapilt on meie tiimi kontol praegu 21., 16. ja 20. koht. Eelmisel aastal oli Varik oma toonase korvipoisi, lätlase Haralds Kurpnieksiga Kiviõli MM-etapil 7. – kindel plaan on seda tulemust koos Maarek Miiliga vähemalt korrata.

Variku ja Miili seljatagune on väga tugev. Etappidel on üheks nende tugisambaks mehhaanik Andro Kuriks, kodumaal aitavad lisaks Kauritile toetajaid leida ja muud vajalikku korraldada Tiit Veskus ja Madis Olt Kiviõli Seiklusturismi Keskusest, kuid oma õla panevad alla veel paljud inimesed ja ettevõtted.

MM-karusselli boksialas torkab aga Variku ja Miili telk lisaks professionaalsusele silma veel ühe asja poolest: nii sõitjad ise kui nende tegemisi vaatamas käivad toetajad on alati rõõmsameelsed ja hakkamist täis.

Kert ja Maarek: pool elu motokrossis

Kert Varik (32) on motokrossiga tegelenud alates aastast 2001. Tema isa Kalju Varik oli samuti külgkorvisõitja, kelle karjäär kestis 25 aastat. Kert alustas hobiklassist ning olles Eestis saavutanud erinevates arvestustes 17 kulda, otsustas ta eelmisel aastal täiskohaga maailmameistrivõistlustele pühenduda. 2015 hooaja tulemuseks koos Kurpnieksiga oli 18. koht.

Maarek Miil (32) on motospordiga tegelenud 16 aastat ja temagi sai pisiku isalt, kes oli samuti külgvankris korvipoiss. 2008. aastal osales Miil kogu hooaja MM-karusellis koos Margo Sonniga (23. koht), kuid ta on olnud veel mitme sõitja korvis.