Vihur Motosport meeskond teenis hooaja avavõistluselt ühe poodiumikoha

Mihkel Osula. Foto: Siim Solman

Vihur Motosport meeskonna jaoks oli pühapäev, 19. mai oluline päev. Nimel sõideti siis 2019. aasta Eesti motoringraja meistrivõistluste esimene etapp. auto24ringil toimunud avaetapp oli esimeseks kohaks, kus võistlusolukorras sai ennast ja uusi Ducati tsikleid võrrelda konkurentidega. Olud võistluspäeval olid suviselt kuumad, mis pani meeskonnad palehigis otsima parimaid seadeid nendesse tingimustesse. Lisaks Eesti sõitjatele olid kohal Soome, Läti, Leedu ja Venemaa sõitjad.

Hooaja eel valmistas Vihur Motosport ennast ette nii Eestis kui välismaal ja otsiti õigeid seadeid Ducati tsiklitele. Laupäeval anti veel viimane lihv, et siis võistluspäeval olla 100% valmis. Superbike klassis oli Vihur Motosport väljas kahe tsikliga. Mihkel Osula tegi oma esimese sõidu selles klassis ja tulemus oli suurepärane. Neljas koht tugevate konkurentide selja taga oli midagi sellist, mis tegi tiimijuht Marko Rohtlaane tuju heaks. Tema sõnul saab Osula tsikliga veel tööd teha, just vedrustuse osas. Uute amortidega peaks saama ringiaega veel paremaks.
Sander Luisk alustas samuti hooaega selles klassis aga kahjuks lõppes tema avaetapp juba esimesel ringil. Suurel kiirusel käisid küljed konkurendiga kokku ja Luisk kandus murule, kus tsikli esiratas alt ära läks ja järgnes kukkumine. Tehnika sai kõvasti pihta, kahjuks ka Sander Luisk ise. Käeluu murrud hoiavad teda nüüd mõnda aega tsiklist eemal. Küll tehakse kõvasti tööd, et tsikkel järgmiseks võistluseks, juuni lõpus toimuva Suure Võidusõidu ajaks korda saada ja loodetavasti on ka Sander Luisk ise selleks ajaks sõiduvormis.

Rehvivalik oli võistluspäeval keeruline, kuum ilm ja Dunlopi uue seguga rehvid tekitasid olukorra, kus paljud lõikasid näppu. Rohtlaane sõnul oli lihtsalt eelinfot selle segu kohta vähe ja nüüd saab juba rehvide Soome esindusega täpsemalt rääkida, kuidas selliseid muresid vältida.

“Varasema info puhul oleks medium segu nendes oludes pidanud toimuma. Paraku aga hakkas sõidu lõpus rehvidest tükke välja tulema ja seda paljudel. Mihkel sai kenasti lõpuni aga Hannes Soomer, kes püstitas uue ringirekordi, pidi lausa sõidu katkestama. Aga kindlasti saime kõik siit õppetunni ja oleme järgmiseks etapiks targemad. Meie tiimi õnnitlused Hannesele uue ringirekordi puhul! Üks asi jäi kripeldama ka. Üle pika aja ei mahtunud Superbike klassis poodiumile ühtegi eestlast, see viga tuleb küll parandada,” võttis Rohtlaan Superbike klassi kokku. Sõidu võitis Ville Valtonen, teine Sarunas Pladas ja kolmas oli Mihhail Shumilin Venemaalt.

B1200 klassis tegi ilusa esituse Taavi Nahko, kes tõi Vihur Motosport meeskonnale poodiumi, kui oli Ignas Udra ja Mantas Butkuse järel kolmas. Tempo oli hea ja sõidu lõpuosas parandas tublisti oma ringirekordit. C1200 klassis sai Mario Ilus viienda koha.

Vihur Motosport poolt veetavast Mini GP sarjast välja kasvanud Supersport 300 klassis oli juba kuus noort sportlast, mille võitis Hugo-Brent Freiman, kes osaleb ka Mini GP klassis. Teine oli Silvester Sarapik ja kolmas Karl Takk. Igal juhul on eelmise aasta sügisel ideest reaalsuseks kasvanud klassi teke ennast igati õigustanud.

Laupäeval oli kavas Honda 100/Mini GP klassi sõit, kus võidu võttis Hugo-Brent Freiman, edestades Andre Kosterit ja Alexandr Kyriakoud.

Vihur Motosport meeskonna järgmised stardid on 1.-2. juunil, kui noored osalevad Supermoto Eesti meistrivõistluste etapil. Eesti motoringraja meistrivõistluste järgmine etapp on Suur Võidusõit, mis sõidetakse auto24ringil 29. juunil.