Vihuri kokkuvõte finaaletapi järel: meistritiitel ja mitu teist kohta

Vihur Motospordi meeskonda jäi ringrajahooaja kokkuvõttes pisut vaevama teise koha needus. Kuid see paneb kogu tiimi veel enam pingutama, et oma potentsiaali uuel hooajal paremini realiseerida.

MiniGP-s pani Karro Robert Jäärats aastale ilusa punkti

Laupäevased ilmaolud Audruringil olid heitlikud. Treeningud said noored hondasõitjad küll kenasti ära teha, kuid stardihetkel tabas lapsi selline hoovihm, millist klubijuht ja treener Marko Rohtlaan polnud ammu näinud. Korraks käis peast läbi isegi mõte start edasi lükata. Kuid peale tutvumisringe sadu vähenes ning lapsed läksid siiski võistlussõitu. “Nad said kordumatu vihmasõidu kogemuse ning olid finišisse jõudes küll külmunud, kuid õnnelikud,” ütles Rohtlaan.

Selles klassis pani hooajale ilusa punkti Karro Robert Jäärats, kes ka viimase etapi võitis. Meistritiitlit ta küll kindlustada ei suutnud, kuid on just hooaja lõpus olnud väga tubli. Hooaja jooksul mitu korda poodiumile tõusnud Uku Kandelin üllatas. Jaanus Reima hakkab üle saama hirmust ja hooaja lõpus on tulnud hea hoog. Karro ja Jaanus on järgmisel hooajal kindlasti selle klassi favoriidid. Uku liigub ilmselt järgmisesse, Supersport 300 klassi edasi. Kuid Vihuri treeningrühmast on MiniGP-sse peale tulemas mitmeid uusi sõitjaid.

Hugo-Brent Freimann on Supersport 300 Eesti meister

Rohtlaan on väga rahul, et hooaja lõpuks on selles klassis õnnestunud joonele saada kaheksa võistlejat. See näitab, et hüppelaud MiniGP-st järgmisesse klassi töötab. “Oleme viie aastaga käima saanud kaks uut klassi,” on Rohtlaan rahul.

Eesti meistriks tulnud Hugo-Brent Freimann oli terve hooaja vältel kiire ja toibus ruttu ka avaetapi kukkumisest. Võit viimasel etapil oli samuti ülekaalukas. Andre Köster hoidis terve hooaja ühtlast head tempot ja talle tasuks teine koht. Silvester Sarapikul on tulnud harjuda uue mootorrattaga. Tal on olnud ka ebaõnne, mitmeid kukkumisi, peale mida on tulnud arengut justkui otsast alustada. Kuid lõpetada hooaeg poodiumikohtadega on kindlasti väga hea ja lisab kindlust. Kõige tugevama hüppe tegi Selyn Kazakova, kes ka viimasel etapil heitluses Silvesteriga lõpuni pingutas ja vaid 0,07 sekundiga kaotas. Plaan on tema mootorratta elektroonikat järgmiseks aastaks täiustada, et tütarlaps ka tehnika poolest noormeestega paremini konkurentsis oleks. “Poistel on põhjust hirmu tunda,” naljatas Rohtlaan.

Üldiselt on klubijuht veendunud, et järgmisel aastal saab just selles klassis olema väga tihe konkurents.

Mihkel Osulale sel aastal klassi Superbike teine koht

“Ajasõit oli Mihklil hea, kuid võistluses nägime, et Pladasel on nii suur kogemus, et ta suudab rünnakuid hästi tõrjuda,” ütles Rohtlaan. Siiski pakkusid Osula ja Pladas finaaletapil koos Toomas Tomsoniga väga pingelise ja põneva võidusõidu. Osula sai sel aastal võrreldes eelmise hooajaga palju vähem trenni teha ning see kajastus ka tulemuses. Lisandus veel omajagu ebaõnne nagu Bikerniekilt saamata jäänud punktid. Järgmise hooaja eesmärk on sõita Audruringil stabiilselt aega 1.16 ning muu hulgas harjutada rohkem starti.

Taavi Nahko asemel B1200-s võitluses Mario Ilus ja Igor Kolektor

Kahju, et eelmise aasta B1200 karikavõitja Taavi Nahko ei saanud hooajale eelnenud vigastuse tõttu võistlema. Kuid pigem on mõistlik end välja ravida, kui pooleldi vigastatult sõita.

Mario Ilus sõitis terve hooaja isikliku rekordi lähedasi aegu. Kuigi viimasel võistlusel ei õnnestunud tal start väga hästi, sai Ilus selle eest palju harjutada möödasõitmist, milles ta on palju julgemaks ja vilunumaks muutunud.

Samuti Vihuri all võistlev Igor Kolektor on sõitja, kellega konkurendid peavad arvestama ning kes on igal võistlusel küsija. Sel hooajal oli Kolektoril mõnel etapil pisut ebaõnne, mistõttu Eesti karikavõistlustel tuli leppida neljanda kohaga.

Asjaolude kokkulangemisel ei õnnestunud Tarvo Kallasel C1200 tiitlit võita

Viimase etapi eel lahutas klassis C1200 Arvo Alehodzinit ja Tarvo Kallast vaid üks punkt. Kallas tegi võistluse eel Audruringil treeningpäeva ning parandas märgatavalt oma isiklikku rekordit ja valmistus tõsiselt klassi võitma. Võidusõidu start kahjuks ebaõnnestus ning tal tuli Alehodzinit tagant jälitama hakata. Kahjuks oli just klubikaaslase, C600 sõitja Ingvar Mägi tsikkel see, mis viiendal ringil, kui Kallasel oli plaan rünnak ette võtta, rajale õli laotas ning mille tõttu võistlus katkestati. Kordusstarti ei tulnud ning seetõttu pidi Kallas leppima teise kohaga. Ent ka Alehodzin kuulub Vihuri ridadessse, nii et tiitel tuli siiski klubisse.

Ringrajahooaeg jätkub treeningutega

Arvatavasti lubab Eesti ilm veel sõita, nõnda jätkavad Vihuri sõitjad hooaega treeningutega.
300stega proovitakse juba sel nädalal häid jaheda ilma seadeid leida. Kas Itaalia laagri plaan sel aastal teostub, ei ole veel teada.

Vihur Motosport tänab toetajaid, fänne ja hea nõuga abistajaid ilma kelleta see keeruline hooaeg ei oleks teoks saanud!