Eesti Autospordi Liidu ja Eesti Kardiliidu ühistööna ellu kutsutud laste hobikardisari tegi tänavusel aastal tõelise arenguhüppe – seda nii auhindade, meediakajastuse kui osavõtjate arvu kasvu osas. Traditsiooniliselt kuulub sarja üldvõitjale päris ehtne võistluskart.
Sari koosnes sel aastal 7 osavõistlusest. Harjumuspäraste Triobeti, FK Keskuse ning LaitseRallyPark’i radadele oli sel aastal lisandunud Citroeni Laagri esinduse hoovile mahamärgitud ajutine kardirada. Peaaegu kolm kuud väldanud võistlussari pakkus rohkelt põnevust nii võitslusrajalt kui selle kõrvalt – osalejad said tutvust teha tudengivormeliga, sõitja ralliauto kõrvalistmel ning osaleda Politsei, Lastekaitse Liidu ning Maanteeameti poolt ettevalmistatud lühiloengutes. Teemadeks peamiselt ohutu liiklemine ning kiusamise vaba ühiskond.
Purunesid mitmed rekordid
Sarja esimene etapp algas tõelise üllatusega. Nimelt registreerus võistlusele koguni 58 võidusõiduhuvilist, mis on kaugelt suurim number, mida niigi edukas laste hobikardisari siiani näinud on. Aastatega on sarjast läbi käinud enam kui 150 last, nende seas ka õnneks mõned tüdrukud. Just tänavust aastat jääb meenutama fakt, et esimest korda sarja ajaloos teenis oma esimesed punktid tüdruk. Sellega sai hakkama kõigest 9-aastane Carmen Kraav.
Ralliauto kõrvalistmel LaitseRallyPark’s paarisrajal
Tänavuse aasta sarja jäävad meenutama mitmed kokkupuuted võistlustehnikaga. Eelviimane etapp LaitseRallyPark’s pakkus kõikidele võistlejatele võimaluse proovida ralli kaardilugeja tööd ehtsa ralliauto kõrvalistmel. Rallisõitja Kristen Kelemendi kõrvalistmel läbitud ring Laitse paarisrajal andis adrenaliinirohke elamuse kõigile.
Samuti külastas mitmel etapil võistlusradu Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Tehnikakõrgkooli tudengivormelitiim Formula Student Team Tallinn.
Suurejooneline Citroen Grande Finale
Hooaja viimane etapp peeti Citroeni Laagri esinduse parkimisplatsile mahamärgitud ajutisel rajal. Vastavalt võistluse juhendile oli senise kuue etapi tulemustest maha arvatud kahe kehvema tulemused, lisaks mängiti Citroen Grande Finale käigus välja topeltpunktid. Võistluse eel oli ootusärevus suur, sest üldvõidule oli matemaatiline võimalus veel 7 sõitjal.
Viimase võistluse päeva avas endine tipprallisõitja Urmo Aava, auringid sõitsid Formula Student Team Tallinn tudengivormel ja elektrikart. Kes tribüünilt võistluse kulgu jälgida ei saanud, võis seda teha arvutiekraani vahendusel. Nimelt kanti kogu võistluspäeva tegemisi üle otseülekandes.
Citroen Grande Finale parima stardikoha hõivas Oja, konkurendid tihedalt selja taga. Vaevalt mõne meetriste vahedega finiši poole liikunud sõitjaterivist eraldusid 5 esimest. ning finišijoone ületaski esimesena Oja, kes võitis Citroeni etappi ka Neste Kiireima Ringi arvestuses.
Üldvõit kuulus sellega Ojale, kelle viimase etapi veenev esitus ei jätnud õhku ainsatki küsimust, kes oli tänavuse hooaja parim. Kokkuvõttes saavutas teise koha Dominik Sinkevitš ja kolmas oli Georg Marten Tintse. Auhinnad esikolmikule andis üle lauljatar Getter Jaani.
Vägevad auhinnad
Esimese koha auhinnaks oli ka sel aastal päris ehtne võistluskart, mille pani välja Eesti üks tituleeritumaid karditiime Talvar Racing. Teise ja kolmanda koha omanikke ootab ees täismahus osalemine ühel Eesti kardispordi meistrivõistluste etapil TARK Racing ridades. Kogu võistlustehnika ja ettevalmistus tagatakse sõitjatele tiimi poolt.
Tänaseks on sarjast kardisporti siirdunud mõnikümmend noort võidusõitjat. Tervikuna on aastate lõikes sarjast läbi käinud aga suurusjärgus paarsada autospordihuvilist.
auto24 TALENDID RAJALE eesmärk on tuua noori autospordi juurde. Tegemist ei ole ainult kardisporti propageeriva võistlussarjaga, vaid autosporti ja ohutut liiklemist laiemalt propageeriva ettevõtmisega.